Gå til innhold

Kjøp av ny lettvekter til bl.a Minecraft, DotA 2


Anbefalte innlegg

Da blir det innkjøp av en lettvekter PC (<5000 kr) til lillebror som spiller Minecraft, DotA 2 og forhåpentligvis mulighet for litt mer krevende FPS spill etterhvert.

 

Blir første egenkjøpte PC for han som han har spart lenge til, så prøver å få full valuta for pengene.

 

post-75002-0-55103100-1390762470_thumb.jpg

 

(Trykk her for å gå til listen)

 

Har disse liggende: Corsair Dominator DDR3 1600MHz 4GB CL8 som jeg tenkte å bruke.

 

- Enheter kompatibelt? FM2 CPU i FM2+ MB? Flaskehals?

- Noe som mangler? Kabler?

- Bedre alternativer?

- Greie oppgraderingsmuligheter (GPU + RAM)?

Endret av vegards
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke verdt det PgUp, Så kan heller lille gutt kjøpe seg dedikert skjermkort etterhvert, Hvis han ønsker da :)

 

EDIT: Han trenger nok 4gb RAM senere, Hvis han kommer til å game f.eks bf4 :) Velg heller Samsung Evo, Får en 250gb ssd for den prisen :)

Hvorfor ikke? Ytelsen er jo omtrent lik: http://www.cpu-world.com/Compare/327/AMD_A10-Series_A10-6800K_vs_Intel_Pentium_Dual-Core_G3420.html

 

Den er jo mye billigere.

Lenke til kommentar

Glemte å nevne at han også ønsker mulighet til å filme med screenrecorder softwere ved spilling (Minecraft).

 

Han bruker også 2 skjermer så kan fort bli streaming/film i HD på ene skjermen ved spilling. Ellers Skype, Spotify osv. i bakgrunnen.

Lenke til kommentar

Bytt ut den SSD disken med en Samsung Evo SSD som har en langt bedre kvalitet! :) Den AMD prosessoren kan du også bytte vil jeg si. En Intel i3 vil gjøre seg bedre, men det er jo litt dyrere og det er jeg klar over. Ellers hvis dere må holde dere til den summen så er det greit å går for den AMDen syntes jeg i og med at dere heller ikke har skjermkort. Å kjøpe en god kjøler er en fordel når man har AMD prosessorer generelt. Ser at du har tatt med det på listen din.

 

Kanskje dere skal se på finn.no Jeg vet at det er den del skjermkort der som er brukenes. Har selv handlet skjermkort fra finn som jeg har satt inn i gamle maskiner, og de maskinene har blitt moderne maskiner man man si som også har taklet det meste :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan være lurt det, men ikke når man må bestille fra forskjellige butikker for da kan fort frakten komme opp i en del kroner. Noen som er bortkastede penger i stedet for å bruke det på hardware.

Da tar man å finner den billigste nettbutikken hvor man kan kjøpe de samlet.post-123826-0-11974700-1390863620_thumb.png

 

De komponentene + https://www.deal.no/deal/default.asp?page=vare&ProdusentID=NSE-200-KKN1&ref=Prisguide.no&utm_source=Prisguide.no&utm_medium=cpc&utm_campaign=NSE-200-KKN1

 

Blir ca. 5000, akkurat på budsjettet for en langt, langt bedre maskin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke bruk deal, de har jo ikke lagerhus :O hver gang du bestiller, bestiller de fra produsent, ligger noen tråder om dette på forumet. Der folk har bestilt tilbud, så får de mail om at de ikke for inn flere til samme pris.

Samme skjedde med meg med dustinhome. Bestilte to grafikkort og de brukte en måned på å fortelle meg at de ikke ville få de inn igjen. Skylte på at de hadde mye å gjøre i jula, men alikevel... Langt ut i januar fikk jeg svar.

 

Deal burde være greit å bruke da du kan se at de har mange av varene på lager. Eventuellt kan du kjøpe hos proshop.no som er ca like billig.

Endret av PgUp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...