Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Jeg får ikke puste og ingen tror meg


EvilSeagull

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det var ikke noen leger som var ledige når jeg var der sist men de sykepleierene som tok meg imot sa at det bare var angst. Jeg orker ikke dra til legevakten mer for jeg vet at de ikke tror på meg

Dra til fastlegen.

 

Tok sykepleierene å festet en greie på fingeren din for å måle oksygennivået?

Endret av Tåkelur
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

det var ikke noen leger som var ledige når jeg var der sist men de sykepleierene som tok meg imot sa at det bare var angst. Jeg orker ikke dra til legevakten mer for jeg vet at de ikke tror på meg

Dra til fastlegen.

 

Tok sykepleierene å festet en greie på fingeren din for å måle oksygennivået?

 

nei men de testet pulsen min og den var helt normal. for litt siden så snakket jeg med noen lokale sykepleiere som sa at pulsen min var ca normal hundre og noe. ()ca normalt

Endret av EvilSeagull
Lenke til kommentar

 

Hvilke undersøkelser gjorde legen?

det var ikke noen leger som var ledige når jeg var der sist men de sykepleierene som tok meg imot sa at det bare var angst. Jeg orker ikke dra til legevakten mer for jeg vet at de ikke tror på meg

 

 

Dersom disse sykepleierne mot formodning skulle være inne på det riktige, at det kan være angst-relatert. Så finnes det medisiner som gjør hverdagen din bedre.

 

Det er vanskelig å vurdere ut i fra hva du skriver, om det er angst-relatert eller ikke. Hyperventilerer du en del, f.eks. ? Førstehjelp for hyperventilering som leder til at blodet ditt blir for oksygenrikt, og du får økt puls og føler kribling i kroppen, det er å puste inn og ut i en pose en liten stund.

 

Det finnes også tabletter som kan lede til avhengighet ved navn Alopam, f.eks. som letter litt på angsten der og da. Også er det sikkert en haug med medisiner jeg ikke kan så mye om. Men kanskje et antidepressiva, eller noe som tar angsten, dersom det virkerlig er angst som plager deg. Kan gjøre deg ganske klumsete den anti-angst-medisinen, så man kommer gjerne lettere i ulykker og kan falle og skade seg osv. Men det har jeg kun lest om, og har ikke vært på de selv. En annen bivirkning er at du kan føle deg ganske trøtt.

 

Håper du får hjelp. Hva sier de på legevakten når du ringer og spør om råd/hjelp?

 

Anonymous poster hash: 4320f...98a

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...