Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Spille fra annen maskin over nettverk?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for svar. Ville ikke bruke mye tid på noe som kanskje ikke fungerte alikevel.

 

 

Det blir vel kanske litt forsinkelse i systemet men åpner for en helt annen tenking rundt "gamer laptop" problematikken.

 

Er det veldig vanskelig å sette opp?

 

Jeg er noe uerfaren men tenkte at dette kunne være en mulighet for å ha en gaming rig med høy WAF / whife acceptance factor :)

 

Det store problemet blir vel å streame live via ethernett?

 

Jeg kan spille av film og musikk nå men å streame live slik som et spill ?

 

Stue TV er "dum" men jeg har en reviver og blueray som begge støtter nettfunksjoner.

 

Er jeg avhengig av å sende via hdmi eller går det på ethernet?

Lenke til kommentar

Hei jeg sitter å grubler på om det ville være mulig å bruke min laptop som "remote control" og spille fra denne i stua

 

-- Mens min stasjonære gjør jobben, via fjernhjelp?

 

og så sender video/ lyd via hjemmenettverk til mn stue tv?

Ignorer de andre som er negative i tråden her.

 

Det er fult mulig. kommer dog an på hvilke type spill det er snakk om. Spill som CS 1.6 og BF eller andre FPS spill kan muligens ikke være så bra.

Men bilspill, mmo, rts fungerer uten problemer. Holdt på med dette selv for en 3-4 år siden.

 

Er jo en grunn for at firmaer som OnLive satser på spill i "skyen" hvor folk bare kan logge på så spille alt mulig direkte.

Over LAN fungerer det bare mye mye bedre.

 

Når jeg holdt på så brukte jeg tjenesten "StreamMyGame". De hadde både gratis og en pris til $16 pr år (da får man best kvalitet etc). Noe jeg gjorde.

 

Har som nevnt ikke holdt på med dette på veldig lenge, så usikker på om det er andre programmer der ute som gjør samme nytten.

Lenke til kommentar

Det er stor forskjell på det du kommer med her og det TS spør om og er ute etter... Er ikke det samme å spille online, mens man tar opp eller tjenesten streamer det som skjer ut til andre som vil se på, og det å bruke et fjernhjelpsprogram og la den ene PCen kjøre alt, mens man sitter på en annen PC og bruke den som en "fjernkontroll"... Det funker ekstremt dårlig! Selv prøvd og det var bare å gi opp...

 

Skal man legge kabal, så går det nok veldig bra.. Men å spille f.eks BF4, COD o.l. så kan man bare glemme det......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...