Gå til innhold

[Løst] 800 Serien til Nvidia (muligens Q1 i år)...

Sebstern

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en Gtx 650 Ti 1GB nå, lurer på om dette er noe som er verdt å vente på, og hva vil fordelen være? (vurdere mid-range kort for SLI oppsett).

Noen som vet noe i det hele tatt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du skal ha ett mid range kort så er det vel bedre å gå for 700 serien som kommer til å stupe i pris så fort 800 serien kommer. GTX 770 er vel allerede forholdsvis billig.

Skrevet

Har en Gtx 650 Ti 1GB nå, lurer på om dette er noe som er verdt å vente på, og hva vil fordelen være? (vurdere mid-range kort for SLI oppsett).

Noen som vet noe i det hele tatt?

Jen Hsung Huang vet nok, men han kommer nok ikke til å fortelle deg noe.

Ettersom det ikke har vært et eneste solid rykte angående 800-serien hittil er det rimelig å anta at den er langt unna, vent derfor ikke på denne serien.

SLI med midrange-kort er bare dumt, ikke gjør det.

Skrevet

Noe begrunnelse på dette? Ytelse/pris?

Mange reviews jeg har sett gir god ytelse for pengene med slikt oppsett..

PS: Forholdsvis ny innfor datamaskiner!

Skrevet

Ytelsen i seg selv er god, men microstuttering og andre morsomheter gjør at det ikke alltid gjør det så effektiv til spilling.

Mvh Faller

Skrevet

Noe begrunnelse på dette? Ytelse/pris?

Mange reviews jeg har sett gir god ytelse for pengene med slikt oppsett..

PS: Forholdsvis ny innfor datamaskiner!

Flere grunner:

1. Microstutter forsvinner aldri helt.
  2. Driverstøtte er ikke alltid på plass fra dag 1, ofte tar det nærmere to uker før god SLI-støtte er på plass.
  3. Ettersom kortene er midrange/low-end er de ikke designet for å takle høye bildekvalitetsnivåer spesielt godt.
  4. VRAM blir fort en begrensning.
Skrevet (endret)

Tenkte mer på 760er i SLI, type denne: https://www.deal.no/deal/default.asp?page=vare&ProdusentID=4260183362999&ref=Prisjakt.no&utm_source=Prisjakt.no&utm_medium=cpc&utm_campaign=4260183362999.

700 serien kommer vel til å falle i pris når 800 serien kommer..

gå heller for denne http://www.mpx.no/msi-geforce-gtx-770-gaming-2gb-physx/782080 hvis du vil ha nvidia da den er bare 300kr mer. hvis du vil ha amd gå for r9 280x

Endret av Mathmus
Skrevet

Jeg hadde SLI i mange år men er så sinnsykt glad for at jeg heller kjøpte ett fett kort istedenfor å surre med det der. Og to mid range kort i SLI er jo helt meningsløst når du da likesågodt bare kan kjøpe ett bedre kort?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...