Gå til innhold

Nintendo går mot nok et år med underskudd


Anbefalte innlegg

 

 

Hva er grunnen til at nettopp Wii U floppet? Både Wii og Gamecube lå bak konkurrentene i styrke.

 

Man kan svelge drittfunksjoner ellers, dårlig grafikk og dårlige tredjepart om de andre tingene trekker en kraftig nok mot konsollen, Wii var relativt billig helt i starten, og hadde nye artige kontroller.

 

Nå er Wii U her, kontrollerene er mer gimicky en kul, og konsollen er ikke veldig billig (relativt sett), hvorfor skal jeg da svelge dritt-grafikk, dårlig system eller og lite tredjepart? Svaret for min del er at jeg ikke gjøre det.

 

Jeg synes det er bra Wii U flopper, nintendo må skjerpe seg. I tillegg er det fint å se at alle som trodde at verden var så enkel som "wii solgte bra, det viser at grafikk ytelse ikke har noe å si, wii u vil selge bra" kanskje får nyansert seg litt.

 

AtW

 

Når Wii var splitter ny kostet den rundt 3500 kr, Når Wii U var splitter ny kostet den rundt 3000 kr.

 

 

Ja og? jeg sa "relativt sett" dvs kontra konkurrentene.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er veldig trist, fordi både Wii U og 3DS er fantastiske maskiner. Kanskje ikke de kraftigste, men de gjør jobben sin. Wii U sin håndkontroller har gjort at jeg kun kommer til å spille single player-spill på Wii U'en. Det Nintendo bommer fullstendig på er blant annet markedsføring og tredjeparts utviklere. I tillegg til dette synes jeg online funksjonaliteten kunne vært mye bedre om ikke Nintendo var så paranoide når det kommer til sikkerhet for barn. Miiverse er derimot et eksempel på noe de har gjennomført bra. Det er synd, men Nintendo ødelegger også litt for seg selv.

Lenke til kommentar

 

 

Hva er grunnen til at nettopp Wii U floppet? Både Wii og Gamecube lå bak konkurrentene i styrke.

 

Man kan svelge drittfunksjoner ellers, dårlig grafikk og dårlige tredjepart om de andre tingene trekker en kraftig nok mot konsollen, Wii var relativt billig helt i starten, og hadde nye artige kontroller.

 

Nå er Wii U her, kontrollerene er mer gimicky en kul, og konsollen er ikke veldig billig (relativt sett), hvorfor skal jeg da svelge dritt-grafikk, dårlig system eller og lite tredjepart? Svaret for min del er at jeg ikke gjøre det.

 

Jeg synes det er bra Wii U flopper, nintendo må skjerpe seg. I tillegg er det fint å se at alle som trodde at verden var så enkel som "wii solgte bra, det viser at grafikk ytelse ikke har noe å si, wii u vil selge bra" kanskje får nyansert seg litt.

 

AtW

 

Når Wii var splitter ny kostet den rundt 3500 kr, Når Wii U var splitter ny kostet den rundt 3000 kr.

 

Her har du nok blitt svindlet, lanseringspris i USA var $249, i Norge lå den på 2500.

Lenke til kommentar

 

 

 

Hva er grunnen til at nettopp Wii U floppet? Både Wii og Gamecube lå bak konkurrentene i styrke.

 

Man kan svelge drittfunksjoner ellers, dårlig grafikk og dårlige tredjepart om de andre tingene trekker en kraftig nok mot konsollen, Wii var relativt billig helt i starten, og hadde nye artige kontroller.

 

Nå er Wii U her, kontrollerene er mer gimicky en kul, og konsollen er ikke veldig billig (relativt sett), hvorfor skal jeg da svelge dritt-grafikk, dårlig system eller og lite tredjepart? Svaret for min del er at jeg ikke gjøre det.

 

Jeg synes det er bra Wii U flopper, nintendo må skjerpe seg. I tillegg er det fint å se at alle som trodde at verden var så enkel som "wii solgte bra, det viser at grafikk ytelse ikke har noe å si, wii u vil selge bra" kanskje får nyansert seg litt.

 

AtW

 

Når Wii var splitter ny kostet den rundt 3500 kr, Når Wii U var splitter ny kostet den rundt 3000 kr.

 

Her har du nok blitt svindlet, lanseringspris i USA var $249, i Norge lå den på 2500.

 

feil prisen lå faktisk på 3500kr her i norge, så dette på flere plasser som solgte wiiutanic'en på release dagen...

Lenke til kommentar

 

Ønsker jo ingen selskap dårlige resultater. Men det er nesten så jeg håper det vil fortsette å gå dårlig for Nintendo slik at dem kanskje endelig tar skrittet og får sine spill ut på andre plattformer en sine egne.

Hvorfor i all verden skal de gjøre det? Ser du Sony utviklede spill på Xbox eller Wii U? Microsoft utviklede spill på PS3/4 eller Wii U? nei?! tenkte meg det.

 

Det skal nok litt til, men slikt har skjedd før. Det finnes et Zelda-spill som ikke er på en av Nintendo sine konsoller (som Nintendo sikkert ønsker at aldri skal komme i søkelyset igjen), men det var nok ikke på grunn av økonomiske problemer. Sega som hadde en rekke konsoller, gikk over til å være et rent spillselskap og gir ut spill på alle konsoller.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det ser ut til at one og ps4 selger bra, ps4 tar ledelsen slik 360 over ps3. Problemet for Nintendo er at de var først ute I next gen løpet og har ikke klart å posisjonere seg.

PS3 og Xbox 360 har solgt ca like mange konsoller, hvilket betyr at PS3 må ha solgt en del flere konsoller per år enn 360, men 360 gjorde det veldig bra med å komme inn på markedet. Begge har solgt over 80 millioner så langt.

 

"The PlayStation 3 did in fact surpass the Xbox 360 earlier this year, but Microsoft recovered and their console count reached 80 million units last month."

http://gamerant.com/playstation-3-sales-80-million/

Lenke til kommentar

Til dere som foreslår at Nintendo skal begynne å selge spillene sine på andre konsoller - forstår dere ikke at dette hadde vært noe av det dummeste Nintendo kunne ha gjort? Nintendo har fortsatt en unik posisjon i markedet, å kaste den på søppelhaugen hadde vært å kaste fremtidens inntekter på søppelhaugen. Jeg kan bare forestille meg at Nintendo ville gjøre noe slikt om de havnet i en helt kritisk økonomisk situasjon, eller om konsoller skulle bli helt utkonkurrert av noe annet som ikke Nintendo hadde kontroll over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...