Gå til innhold

Hvilket grafisk symbol symboliserer HANDEL?


Anbefalte innlegg

Driver å lager en logo til en lokal bygde-festival (marknad) der de vil legge fokus på dette med handel og kjøp/salg via disse bodene. Noen som har tips om hvilke type grafiske symboler som kan være passende å bruke?

 

(Ved søk på nettet kommer finner jeg primert piler rundt en jordklode samt håndtrykk symboler..)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom det skal indikere at du kan kjøpe noe, er det jo vanligvis en (stilisert) handlevogn, handlekurv eller handlepose?

True, men det (etter min mening) retter seg mer mot webshop/ecommerce.

 

Dette er type bod-salg (festival/marknad) der de selger pølser, lakris, glass, smykker, t-skjorter og annet hjemmelagd "juggel" :) Its a hard one.. :/

Lenke til kommentar
Gjest medlem-320537

Jeg synes du burde bruke et håndtrykk-ikon, det virker mer folkelig enn et handlekurv-ikon (eller noe annet ikon jeg kom på i farta.) Hvis du kan kombinere det med noe annet som er relevant fra festivalen så kan det jo fungere.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-320537

Tegn en bod. For øvrig synes jeg det er feil å legge vekt på handel i logoen. Nesten alle logoer representerer jo et firma eller en organisasjon eller et kjøpesenter eller hva som helst annet som bedriver handel. Så dette blir alt for generelt.

 

Det var et ønske fra arrangørene (så jeg tror hendene hans er litt låst), men jeg er enig i at det blir feil å kjøre fokus på handel i en slik type logo.

Endret av medlem-320537
Lenke til kommentar

Salgsbod eller en "campingvogn", men det er kanskje litt mer "pølsebod"?
Eller hva med et cirkustelt (i liten skala - på størrelse med en campingvogn ift menneskene) hvor du ser folk (siluetter) går inn på den ene siden, og kommer jublende ut på den andre? På teltet kan du jo sette på et "skilt" med navnet på denne marknaden, eller kanskje en vimpel som svaier i toppen av teltet - med navnet...

PS! Bare prøver å være litt kreativ her :dribble:

Endret av edorf67
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...