Gå til innhold

feil salg av nettbrett, butikkens plikter


tomg92

Anbefalte innlegg

Kjøpte nettbrett på expert, fikk oppgitt feile spesifikasjoner.

Fikk vite at den kun hadde mindre internt minne en nexus.

 

Viser seg at allt fra skjerm oppløsning-ram-minne-prosessor, ikke stemte med det som sto på plakaten og sakt.

 

Vil ikke dette si at jeg har rett til en som har de spesifikasjonene som ble gitt ?

 

Altså no da samme som nexus utennom interm minne.

Setter stor pris på al hjelp og referanse midler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du ikke er fornøyd, kan du returnere den på angrefristen som Expert har.

 

Regner med at du skjønner selv at ingen lager noe som er helt likt en Nexus, men med mindre minnestørrelse som eneste forskjell. Med andre ord: Vil du ha en Nexus, så kjøper du en Nexus. Plakater i butikk fremhever ofte kun de 2-3 tingene som er vesentlig, ikke alt av data, og de har av og til feil, så: Neste gang sjekker du data mer grundig før du handler.

Endret av zanta
Lenke til kommentar

Tingen var at det sto på plakaten om memo at det var spec, og at selger sa til meg selv at det var mye av de samme spec.

 

Tenker å ringe forbruker rådet og forklare det til de og se.

 

Geezes forbrukerrådet, hva med å heller ta med nettbrettet til Expert og forklar dem dette? :roll:

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Dersom du tror at du nå skal få en Nexus for det du betalte for en Memo, tror jeg du sikter litt høyt. Returner Memoen dersom du ikke er fornøyd, og kjøp deg en Nexus dersom det er den du vil ha. Sett deg inn i modeller og specs selv før du kjøper, det er ikke alle selgere som kjenner alle produktene i butikken.

Endret av zanta
Lenke til kommentar

Tipper selgeren ikke var helt oppdatert, forrige Nexus 7 var veldig lik Memo med samme skjermoppløsning etc. Den billigste Memo'en har jo ikke GPS heller.

Veldig like er de vel ikke innvendig, selv om de kan se ganske like ut utvendig (tenker da på MemoPad HD7 og Nexus 7 (2012)). De har forskjellig CPU, chipset, GPU, BT-versjon, kun Nexus har NFC osv.

 

MemoPad 7 (uten HD) mangler BT i tillegg til GPS.

Lenke til kommentar

Eneste man kan kreve dersom man blir feilinformert er heving av kjøpet.

 

Kjøper man en 19" skjerm og selger sier ved en feil at den er på 119", så er det jo ikke sånn at man kan kreve en 119" skjerm til samme pris, det er helt urimelig.

 

Det var da veldig så bastant man skulle være? Fkjl er ikke så ensidig - det er flere nyanser....blant annet kan en diskutere dekningskjøp m.m. Det er ikke slik at eneste rett ved feilinfo er heving....

Lenke til kommentar

jada det er jeg :)

og de var veldig fornøy med at ejg ga beskjed.
han første jeg snakket med var veldig høflig og forstående, han merket at jeg jobbet med mye av samme erfaringen.

så klarte å få styr på det i godt og ikke minst høflig tonefall, noe ikke alle som kommer med sånt gjør.
og de setter stor pris på at man holder seg danet, for alle gjør jo feil iblant.

og denne gangen var det vist hovedkontore som tabet seg ut.

Lenke til kommentar

 

Eneste man kan kreve dersom man blir feilinformert er heving av kjøpet.

 

Kjøper man en 19" skjerm og selger sier ved en feil at den er på 119", så er det jo ikke sånn at man kan kreve en 119" skjerm til samme pris, det er helt urimelig.

 

Det var da veldig så bastant man skulle være? Fkjl er ikke så ensidig - det er flere nyanser....blant annet kan en diskutere dekningskjøp m.m. Det er ikke slik at eneste rett ved feilinfo er heving....

 

Jeg var ikke bastant men fornuftig. Dekningskjøp ser jeg heller ikke noe grunnlag for her.

 

Kom med et forslag på hvilke andre rettigheter han har om du mener han kunne kreve noe mer ... Og kreve et dyrere produkt av butikken kun på grunn av at en ansatt har feilinformert en kunde er idioti i mine øyne.

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

 

 

Eneste man kan kreve dersom man blir feilinformert er heving av kjøpet.

 

Kjøper man en 19" skjerm og selger sier ved en feil at den er på 119", så er det jo ikke sånn at man kan kreve en 119" skjerm til samme pris, det er helt urimelig.

 

Det var da veldig så bastant man skulle være? Fkjl er ikke så ensidig - det er flere nyanser....blant annet kan en diskutere dekningskjøp m.m. Det er ikke slik at eneste rett ved feilinfo er heving....

 

Jeg var ikke bastant men fornuftig. Dekningskjøp ser jeg heller ikke noe grunnlag for her.

 

Kom med et forslag på hvilke andre rettigheter han har om du mener han kunne kreve noe mer ... Og kreve et dyrere produkt av butikken kun på grunn av at en ansatt har feilinformert en kunde er idioti i mine øyne.

 

 

Kanskje idioti i dine øyne, men jeg skal være arrogant nok å si at enten forholder du deg til hva lovverket gir anledning til ved en mangel og drøfter ut ifra det, eller så lar du være. Folk som spør her ønsker jo å få vite hva de kan kreve innenfor lovens rammer, å ensidig begrense mulighetene som ligger under mangelsbeføyelsene etter eget forgodtbefinnende basert på egen fornuft er dermed ikke veien å gå slik jeg ser det.

Lenke til kommentar

 

Går an og bruke hue og sunn fornuft også og ikke bare tenke på hva lovverket gir en rett til å kunne kreve, og det må det også kunne være lov å minne folk på. I USA hadde dere vel lurt på hvordan dere kunne saksøkt butikken for millioner på grunn av denne katastrofale feilen.

 

Og med mindre du har noe forslag om hva annet enn heving av kjøpt TS kan kreve så ser jeg ikke helt hvorfor du er missfornøyd med det bastante svaret mitt. Mener du TS har krav på noen kompensasjon for denne fillete feilen?

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...