Svulst Skrevet 7. oktober 2003 Skrevet 7. oktober 2003 Hei.. Har en "nøtt" her.. Jeg får ADSL levert av Tele2.. Tele2 tilbyr opptil 3 ip-adresser, slik at jeg kan ha 3 maskiner kobla til adsl modemet.. Modemet har ikke innebygd HUB, så den skaffet jeg selv.. Uansett.. Jeg koblet modemet inn i "uplink" og de 2 maskinene jeg ville ha internett på inn i hver sin port.. Dette fungere fint.. Har internett på begge maskinene.. MEN.. Jeg vil også dele filer og skriver.. Og selv om begge maskinene har samme ip-range fra leverandøren, så finner de hverandre ikke på nettverket Hva har jeg oversett??
Civilix Skrevet 7. oktober 2003 Skrevet 7. oktober 2003 <her kunne det vert en lang og bra forklarende tekst, men det er litt for sent for slikt så her kommer bare en workaround> Start opp explorerutforsker og skriv '<ip til andre maskin>'(uten'' f.eks 192.168.0.1) så kommer du inn på maskinen hvis det er noen delte mapper på den.
agvg Skrevet 9. oktober 2003 Skrevet 9. oktober 2003 Hei.. Har en "nøtt" her.. Bruk Netbeui-protokollen for lokalnettet, den routes ikke og dette er en sikker måte og gjøre det på når man ikke har router.
ilpostino Skrevet 9. oktober 2003 Skrevet 9. oktober 2003 sørg for at de er på samme subnet og bruker samme subnet mask
kyrsjo Skrevet 9. oktober 2003 Skrevet 9. oktober 2003 for å få til det må du ha en ruter. kjøp en, eller grav opp en gammel pc (selv bruker jeg en p90), og installer smoothwall/ clarkconnect.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå