Gå til innhold

– USA tester smart-rifler


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+5132

 

Joa, men det er jo ikke så veldig vanskelig? Nå er ikke min skyteerfaring så stor, og begrenser seg stort sett til førsteganstjenesten, men å line opp siktet var vel noe av det aller letteste av hele prosessen å skyte (og treffe der man ville vel og merke)

 

AtW

Nå har jeg desidert mest erfaring med pistolskyting, og skyter man presisjon er det greit man har jo all tid i verden.

Men skyter man dynamisk noe som kan ligne på skuddveksling i krig, er skur og korn bare et element som må tenkes på. Det er klart, dynamiskskyttere står 90% av tiden og tørrtrener og trekker for å få siktebildet automatisk og jeg vil tro at det blir det samme for profesjonelle soldater. Det sies at folk som er gode til å skyte med tradisjonelle siktemidler, ikke vil oppleve så veldig mye forskjell. Folk med liten erfaring med jernsikter vil som oftest oppleve god forbedring.

Det er jo en grunn til at aimpoint blir brukt mye i både strid og i dynamisk skyting. Er vel så godt som ingen som bruker noe annet enn rødpunkt i openklassen :)

 

Vil bare legge til at jeg bare har brukt aimpoint noen få ganger.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...