Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

hvordan finne henne?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg dater ca 30 damer i året. de fleste av disse ønsker å bli bedre kjent med meg og vil gå på flere dater og alt det der. Men jeg? nei..... blir uinteressert med en gang. Jeg fatter det ikke. Måtte ta meg selv i å avslå date nr.2 av en kjempevakker og morsom og trivelig medisinstudent, og ja jeg mener veldig attraktiv, altså 10'er. Kompisene mine synes jeg er helt sinnsyk for å gjøre slikt. Selv er jeg høy, mørk og kjekk, har en veldig god jobb høyt oppe i et oljeselskap og tjener mange ganger snittet. Jeg er 26 år gammel.

 

Kan det være at jeg er så trygg på at jeg kan få stort sett hvem jeg vil at jeg aldri blir fornøyd? jeg er ikke redd for å avslå noen, uansett hvor pen og medisinstudent og flott liv vi ville fått.... fått høre at jeg ligner på aksel lund svindal 4 ganger bare i jula av damer på byen, sånt gjør noe negativt med hodet mitt tror jeg..... begynner å bli oppriktig bekymret, vært singel i 2 år nå og ingen fester seg i hodet mitt. Kanskje hun bare dukker opp en dag?

Jeg elsker å ha kjæreste, ha noen å være glad i og skjemme bort og kose meg med, nå er jeg bare ensom og har vært det en stund.



Anonymous poster hash: d49b9...67f
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker ikke som du elsker å ha en kjæreste. Seriøst, hvorfor avslo du date nr. 2 med denne lovende jenta når du ikke en gang har blitt kjent med henne? Inntrykket ditt virket tydeligvis bare bra, så hvorfor avslå for deretter å klage på hvor ensom du er?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Greia er at du tenker slik at ingen damer er "bra nok" fordi det kanskje finnes en "perfekt" en der ute et sted som du kunne fått istedet.

Og det holder deg tilbake fra å stifte et forhold, uansett hvor pen og søt og deilig damene du sjekker til dine one-night stands på byen måtte være.

 

Pluss at du er redd for at karrieren din (oljeplattform?) skal komme i veien for et forhold så du må begynne å tenke nytt.

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tar en annen vending enn alle de andre her; du har egentlig ikke noen behov for å være sammen med noen. Jeg er overbevist om at "den rette" ikke finnes. Det er bare et individ, som tilrekkes av deg, og du av henne, på et tidspunkt hvor deres mål og visjoner er like. Saken er bare den, at det er relativt få som passer inn i den "likningen" og det dermed er sjelden å komme over dem. Til nå, finnes det bare et lass med folk, som for all del er flotte, men de er ikke helt hva du ser etter. Bevisst eller ubevisst, og noen ganger spiller ikke de to på lag heller, for å gjøre det hele enklere.

 

At man trekker frem at TS nevner at han "likner på Aksel Lund Svindal" som om det skulle være å skryte av seg selv; har dere sett av bilde av fyren eller? Han er ikke noen 10/10. Det er vel mer det at han får komplimenter som er poenget her. Ikke tving deg selv til å gå ut med folk du ikke vil gå ut med.

 

Jeg er nok ikke fullt så vellykket som deg, men kompenserer med uhorvelige mengder selvtillit, og opplever noe av det samme i blant. Flotte jenter jeg godt kunne tenke meg å være venner med, men ikke noen jeg ville være sammen med. Det tok en stund før jeg forstod at jeg ikke liker "første-date jenta" som oftest. Jeg liker den personen de forsøker å skjule. Jeg syntes det er en mye mer spennende person, som holder meg på tå-hev. Litt spenning hverdagen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Du må også huske at det å være singel i 2 år ikke egentlig er veldig lenge. Uavhengig om den "rette" finnes eller ikke, så finner man i alle fall ikke denne personen annenhvert år. Jeg er ganske lik deg, har ikke vært mer enn smått interessert i jenter jeg har møtt/datet/hatt sex med på snart 3 år. Kun vært forelsket én gang. Og med tanke på hvor mange hundre jenter jeg har møtt de siste årene skal det med andre ord ganske mye til.

Lenke til kommentar

Jeg tar en annen vending enn alle de andre her; du har egentlig ikke noen behov for å være sammen med noen. Jeg er overbevist om at "den rette" ikke finnes. Det er bare et individ, som tilrekkes av deg, og du av henne, på et tidspunkt hvor deres mål og visjoner er like. Saken er bare den, at det er relativt få som passer inn i den "likningen" og det dermed er sjelden å komme over dem. Til nå, finnes det bare et lass med folk, som for all del er flotte, men de er ikke helt hva du ser etter. Bevisst eller ubevisst, og noen ganger spiller ikke de to på lag heller, for å gjøre det hele enklere.

 

At man trekker frem at TS nevner at han "likner på Aksel Lund Svindal" som om det skulle være å skryte av seg selv; har dere sett av bilde av fyren eller? Han er ikke noen 10/10. Det er vel mer det at han får komplimenter som er poenget her. Ikke tving deg selv til å gå ut med folk du ikke vil gå ut med.

 

Jeg er nok ikke fullt så vellykket som deg, men kompenserer med uhorvelige mengder selvtillit, og opplever noe av det samme i blant. Flotte jenter jeg godt kunne tenke meg å være venner med, men ikke noen jeg ville være sammen med. Det tok en stund før jeg forstod at jeg ikke liker "første-date jenta" som oftest. Jeg liker den personen de forsøker å skjule. Jeg syntes det er en mye mer spennende person, som holder meg på tå-hev. Litt spenning hverdagen.

Virker jo som TS har et behov for å være sammen med noen, ettersom han "elsker" å ha kjæreste og føler seg ensom.

Lenke til kommentar

Forstår ham godt jeg. Selv har jeg vært singel i ett år etter at jeg fylte 18. Kanskje 1.5 da... Jeg liker å være i forhold. Har hatt et veldig langvarig og noen på rundt året. Søstern sa en gang jeg burde være singel ei stund, men det et hennes liv. Ser jo i ettertid at ikke alle forholdene var bra, men det er erfaringer det også

Lenke til kommentar

Virker jo som TS har et behov for å være sammen med noen, ettersom han "elsker" å ha kjæreste og føler seg ensom.

 

Han er vel som alle andre mennesker, flokkdyr. Det gir en følelse av "normalitet" og stabilitet å være sammen med noen. Man passer inn i samfunnet, og når venner rundt deg også har kjærester, er det naturlig å ønske det samme. Å være ensom betyr ikke at det er lurt å forsøke å finne en kjæreste. Det betyr at man må være sosial, med andre mennesker, ikke nødvendigvis en kjæreste. Alle forhold bør ha et utgangspunkt i to individer som er tilfreds før de blir sammen. Å bygge et forhold med noen for å løse sine personlige problemer er ikke måten å gjøre det på. Få orden på livet, så kan du begynne å legge til nye elementer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jaja, men ikke lett å tolke innlegget hans heller. Han sier jo at han elsker å ha en kjæreste og føler seg ensom. Noen å dele livet litt dypere med, han har sikkert nok av venner og one-night stands til det sosiale. Virker som mønsteret hans har blitt et problem etter en stund, og har vanskeligheter for å snu det. Tolker det som han faktisk vil, men klarer ikke å gi opp tankegangen og forholdet han tidligere har hatt til kvinner. Ingen fester seg i hodet, som kan komme av livsstilen. Vaginaer er noe man leker med, ikke gifter seg med. Han trenger med andre ord å tvinge seg på videre dater for å tenne gnister i form av kjemi også, ikke bare skjønnhet og overfladiske knull

 

Kanskje det ikke er løsningen for han, men det er absolutt noe som er verdt å prøve til en forandring. En dame å holde på kommer uansett sjeldent med den oppfattelsen og værematen hans. Kan ikke tiltrekke noe man ubevisst avstår

Endret av Jahdu
Lenke til kommentar

Sorry kompis, du virker som om du er den klassike douchebag. Jeg tviler på at du elsker å ha kjæreste, det virker mer som at du elsker bekreftelser, og når du er i forhold kan du ikke dra ut å finne deg noe for å få bekreftelser fra nye 10-ere som du beskriver det som. Det er min korte analyse ut fra dine ord, så kan du nå selv smake på dem, og om de passer eller ikke - for det er bare du som kjenner deg selv her.

Lenke til kommentar

Dette er blitt nevnt et par ganger allerede, men unnskyld, er du stygg i trynet? Du avslår ei dame som det tilsynelatende ikke er noe galt med og som er interessert i deg, så kommer du til forumet og lurer på hvorfor du ikke har kjæreste? Den logikken er fullstendig bakvendt. Det er ingen vits i å gå rundt og vente på at en engel eller én bestemt person skal falle ned foran deg og at noe magisk vil skje, for det er bare i Disney-klassikere.

 

 

At man trekker frem at TS nevner at han "likner på Aksel Lund Svindal" som om det skulle være å skryte av seg selv; har dere sett av bilde av fyren eller? Han er ikke noen 10/10. Det er vel mer det at han får komplimenter som er poenget her. Ikke tving deg selv til å gå ut med folk du ikke vil gå ut med.

 

Digresjon: Jeg får høre at jeg likner på Petter Northug, men jeg har ikke møtt noen flotte medisinstudiner i det siste.

 

Lenke til kommentar

Takk for bra svar folkens!

Fått litt å tenke på nå kan man si. Jeg forstår at mitt innlegg kan virke både douchebaggy og høy på meg selv men jeg prøver bare å finne ut hvorfor jeg ikke blir interessert.... det kommer seg nok. Jeg har hatt 2 langvarige forhold før og da har forelskelsen kommet som lyn fra klar himmel, jeg begynner bare å lure på om den ikke skal komme igjen snart..... har sagt ja til å møte hun medisinstudenten en gang til neste helg så får vi se om dette med å tvinge meg på date har noe for seg :p

Svar gjerne videre :)

Jeg synes ikke aksel lund svindahl er kjekk selv men jeg regner jo med at det er komplimenter når damer ut av det blå sier det til meg og prøver å få meg til sengs litt senere på kvelden.

 



Anonymous poster hash: d49b9...67f
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...