Gå til innhold

FreeSync er AMDs svar på G-Sync


Anbefalte innlegg

Om det i all hovedsak løser problemet, og kan implementeres i alle skjermer til liten eller ingen kost (firmware update), så er det langt å foretrekke enn noe som fysisk må inn på moderkortet til skjermen og gjør den en god del dyrere i innkjøp.

Nei. AMD sin løsning krever nye skjermer som støtter den kommende 1.3 revisjonen av DisplayPort.

Støtte for variabel VBLANK må implementeres i kontrolleren på skjermene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Nei. AMD sin løsning krever nye skjermer som støtter den kommende 1.3 revisjonen av DisplayPort.

Støtte for variabel VBLANK må implementeres i kontrolleren på skjermene.

Uansett, det å implementere nok en del av VESA standarden på kontrolleren til panelet er sikkert rimeligere for de fleste produsenter sammenlignet med å kjøpe et kort/brikke fra nVidia til hver eneste skjerm.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Vi får sjå kor godt det fungerer, personleg er i alle fall eg villig til å betale nokre hundre kroner ekstra for å bli kvitt problemet totalt heller enn å framleis skulle ha litt tearing.

 

enig, og naar man först kjöper en skjerm til 3000 spenn saa er en hunderlapp eller 2 lite aa betale for bedre bilde

Lenke til kommentar

 

enig, og naar man först kjöper en skjerm til 3000 spenn saa er en hunderlapp eller 2 lite aa betale for bedre bilde

 

Det er ikke snakk om en hundrelapp eller to. Foreløpig er prisen på Asus' G-sync monitor på ca. 5000. Dette er dobbelt så mye som samme skjerm uten G-sync. Dette kommer nok til å endre seg, men NEPPE til 100-200 kroner. Kanskje 1000.

 

Nvidia tar seg alt for godt betalt. F.eks. ble prisen på GTX 780 redusert med 1500 kroner når AMD kom på markedet med R-serien.

Endret av Dysfuncti
Lenke til kommentar

Vet ikke helt om jeg har plukket opp dealen med G-Sync. Er det i det hele tatt noe å hente, om man har en 100hz+ skjerm, og et skjermkort som drar 80fps+?

Du slipper input lag. Hvis demonstrasjonene stemmer så er det rimelig ekstrem forskjell. På ene bildet så var crosshairen midt på fiende (G-Sync) og på det andre flere cm unna (uten G-Sync).

Lenke til kommentar

>>''Avslutningsvis avslører Petersen til Tech Report at Nvidia på ingen måte vil gjøre G-Sync om til en åpen løsning:

 

? Vi vil ikke gjøre jobben for alle. Dersom rivalene vil ha en tilsvarende funksjonalitet må de gjøre jobben selv.''

 

 

Og dette er grunnen til at jeg aldri har likt nVdia. Arrogante jævler som driter i å være åpne om noe som helst, og som samtidig priser all dritten sin altfor høyt.

Lenke til kommentar

 

 

Vi får sjå kor godt det fungerer, personleg er i alle fall eg villig til å betale nokre hundre kroner ekstra for å bli kvitt problemet totalt heller enn å framleis skulle ha litt tearing.

enig, og naar man först kjöper en skjerm til 3000 spenn saa er en hunderlapp eller 2 lite aa betale for bedre bilde

Disse skjermene koster 1000-2000,- kroner mer. Og når AMD beviser at man faktisk kan introdusere løsningen GRATIS, så er det faen meg unødvendig.

 

nVidia kan dra til helvete med de høye prisene sine. Hvem tror de de er?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...