Gå til innhold

[Løst] HTC One, Snapchat og skjermbilde


Anbefalte innlegg

 

My story kan jeg faktisk se fo meg en morsom bruk av.

 

En gang til? Hvordan fungerer det?

 

Om du har oppdatert til nyeste utgave av Snapchat, så kan du se en snap en ektra gang pr dag. Du kan også bruke diverse filter når du tar bilder, og få svæær tekst. Gå på instillinger > Ytterlige tjenester - Administrere.

 

Funket ikke hos meg?

 

Merkelig. Kan også gjøres med Power knappen + Home knappen.

Les mer her: http://androidfact.com/htc-one-screenshot/

 

Som sagt, bruk snapsave appen. Der logger du på med snapchat id og passord og den cacher bildene. Da har du dem for alltid og det sendes ikke screenshot beskjed til avsender.

 

Det funker bare hvis du ikke har sett bildet enda

 

Men da må vel telefonen være rootet? Eller går dette på alle telefoner nå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du har oppdatert til nyeste utgave av Snapchat, så kan du se en snap en ektra gang pr dag. Du kan også bruke diverse filter når du tar bilder, og få svæær tekst. Gå på instillinger > Ytterlige tjenester - Administrere.

 

Men da må vel telefonen være rootet? Eller går dette på alle telefoner nå?

 

Ah. Takk. Om ikke annet greit å vite.

 

De appene som lagrer gjør det nok på samme måte som sciptet jeg lenket til lenger opp, det gjøres via http kall direkte til Snapchat-server og trenger derfor ingen root. Ettersom bildet også hentes rett fra server får man originalen, i motsetning til screenshot som er "et bilde av et bilde".

 

Jeg fikk lyst å legge inn støtte for video også på scriptet, men da må jeg nesten mellomlagre dette på server. Scriptet lagrer ingenting nå, og slik synes jeg nesten det må være for en slik "tjeneste". Video er litt mer kronglete å vise direkte, om det i hele tatt er praktisk mulig.

Lenke til kommentar

Jeg bruker snapsave både på min iPad og Galaxy S3. Trenger ikke noe root eller jailbreak. Men den fanger bare opp bilder du ikke har sett i selve snapchat-appen enda. Er bildet allerede trykket på i snapchat sier den "cannot be cached"

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hva som er å "ikke like" med snapsave, men det er nå så. Du fant din tungvindte metode, så :)

 

Kan tenkes at det skyldes behovet for å logge inn på nytt på appen på mobil? Det slipper man med screenshot, men om man ikke vil avsløre at et bilde er tatt er jo ikke det alternativ.

 

Hmmm, kanskje jeg skal flytte http://xmasb.com/snaphax/get/ til snapview.com (eller noe som ikke er tatt). :)

Litt reklame på siden, og vips, millionær! Eller ikke.

Lenke til kommentar

Eg ser at det er to litt forskjellige spørsmål som blir diskutert her:

 

1) Korleis ein kan ta skjermbilde i snapchat utan at mottakaren får beskjed?

og

2) Korleis kan ein ta skjermbilde med i snapchat med HTC?

 

 

1) Svaret her er at ein må bruke tredjeparts programvare. Då kreves det vanligvis ein roota telefon, eventuellt så er løysningane basert på at ein må logge seg på andre tjenester (som kan være ein sikkerheits risiko). Dette er altså noke heilt anna enn å bruke snapchats eigen skjermbildefunksjon der ein får lov til å ta skjermbilde mot at mottakaren får beskjed om det. Dersom det ikkje var meininga å ta skjermbilder så ville ein vell ha programert inn ei anna løysning for kva som skal skje dersom nokon tar eit skjermbilde?

 

 

2) Det neste spørsmålet er litt verre å svare på. Dei fleste android telefoner har ein skjermbilde funksjon som blir utløyst når ein trykker på power knappen og hjem knappen samtidig, alternativt power knappen og volum ned knappen. Problemet er at dette ikkje fungerer i snapchat sidan denne skjemdump kommandoen blir avbrutt når du samtidig berører skjermen. Etter som eg forstår så vil derfor mange android telefoner ikkje få benytte seg av muligheita for screenshot av snapper med mindre telefonen støtter andre måter å aktivere skjermbildefunksjonen på (som f.eks eigen knapp til formålet).

Lenke til kommentar

Eg ser at det er to litt forskjellige spørsmål som blir diskutert her:

 

1) Korleis ein kan ta skjermbilde i snapchat utan at mottakaren får beskjed?

og

2) Korleis kan ein ta skjermbilde med i snapchat med HTC?

 

 

1) Svaret her er at ein må bruke tredjeparts programvare. Då kreves det vanligvis ein roota telefon, eventuellt så er løysningane basert på at ein må logge seg på andre tjenester (som kan være ein sikkerheits risiko). Dette er altså noke heilt anna enn å bruke snapchats eigen skjermbildefunksjon der ein får lov til å ta skjermbilde mot at mottakaren får beskjed om det. Dersom det ikkje var meininga å ta skjermbilder så ville ein vell ha programert inn ei anna løysning for kva som skal skje dersom nokon tar eit skjermbilde?

 

 

2) Det neste spørsmålet er litt verre å svare på. Dei fleste android telefoner har ein skjermbilde funksjon som blir utløyst når ein trykker på power knappen og hjem knappen samtidig, alternativt power knappen og volum ned knappen. Problemet er at dette ikkje fungerer i snapchat sidan denne skjemdump kommandoen blir avbrutt når du samtidig berører skjermen. Etter som eg forstår så vil derfor mange android telefoner ikkje få benytte seg av muligheita for screenshot av snapper med mindre telefonen støtter andre måter å aktivere skjermbildefunksjonen på (som f.eks eigen knapp til formålet).

 

1) Sjekket Play Store nå. De aller fleste krever ikke root. Det betyr ganske sikkert at de henter bildene direkte fra Snapchat sine servere. Det er slik scriptet jeg har laget fungerer. Nødvendigvis må man da gi fra seg brukernavn/passord, som igjen brukes for å logge seg på snachat sine servere. Bilder/videoer lastes ned og lagres på mobilen. Det er ingen grunn til å logge seg inn på noe annet, men som bruker kan man selvsagt ikke vite hvordan appen bruker brukernavn/passord eller bilder/videoer. Det er også grunnen til at jeg ikke har lagt inn video-støtte i scriptet mitt, fordi jeg da måtte mellomlagre denne på server. Bilder vises rett fra en blob. Ingenting logges eller lagres. Om du oppdager at du til stadighet må logge inn på nytt i snapchat er det et sikkert tegn på at det er blitt logget inn fra et annet sted.

 

Usikker på hvilke andre løsninger de kunne valgt ved screenshot. Mulighet for å ta bilde av skjermen er utenfor snapchat sin kontroll, så det eneste de kan gjøre er å fange opp at det skjer. Noen større konsekvens for brukeren (f.eks ban) ville ingen vært tjent med.

 

2) Works on my machine(s). Jeg har testet på to mobiler. En Samsung S4 Active, hvor bilde tas ved å holde inn power- og hjem-knapp samtidig. Det fungerer fint mens jeg holder en finger på skjermen for å se bilde jeg har mottatt. HTC benytter så vidt jeg samme knapper.

Det samme fungerer på en Galaxy Nexus (pure vanilla), hvor skjermbilde tas ved power-volum ned - som er lettere å gjøre med en hånd og slik Google designet det.

 

Et annet alternativ for å ta skjermbilde er å koble mobilen til pc. Det finnes mang varianter der. Evt kan man også emulere Android og installere snapchat i emulator. Det burde også fungere.

Lenke til kommentar

Men hvis det er så ekstremt viktig å lagre bildene, er det jo bare å be personen sende bildene som MMS istedet.

 

Eller epost om du ønsker å få de i god kvalitet. Nå er vel litt av poenget med å hente ut bilder fra snapchat enten:

1) at et bilde bare er så bra at man ønsker å ta ta vare på det, og at det ikke gjør noe om avsender får varsel. Tvert imot kan det kanskje være en måte gi beskjed til avsender at det var et morsomt/kult/osv bilde.

2) man ønsker å ta vare på bildet uten at avsender vet det. Da bruker man f.eks en av alternativene nevnt i denne tråden. En moralsk gråsone...

Lenke til kommentar

Ikke min intensjon å "kuppe" denne tråden :innocent: , men jeg fikk en HTC One i posten på mandag etter å ha hatt iPhone et drøyt år. Men på snapchat (og wordfeud for øvrig) får jeg beskjed om at jeg har fått ny snap, og skjermen lyser opp (har valgt det i innstillingene på Snapchat). Men det kommer ikke opp en sånn "runding" som forteller hvor mange snaps jeg har mottatt på snarveien til selve applikasjonen (som det gjør på for eksempel SMS eller tapte anrop). Jeg er ikke kjeeeempe-teknisk anlagt, men har prøvd alt jeg kan komme på + søkt litt rundt - er det noen gode forslag eller er det bare "sånn det er"?

 

På forhånd takk for svar! :)

Lenke til kommentar

Hm den notification-saken kommer opp hos meg hvertfall. Kanskje du må sette i notifications at snapchat skal vises der oppe også. Det finner du et sted i innstillingene på telefonen. Får gult blinklys og en liten bjelle som vises øverst på skjermen til jeg fjerner den.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Det kommer opp "der oppe", altså et lite spøkelse øverst i meny feltet (ved siden av klokka og alt det der, heeelt øverst, men lengst til venstre på skjermen), men jeg savner den lille "bobla" på selve appen. Det samme gjelder Wordfeud, der jeg tidligere har fått beskjed om at jeg har uspilte spill som jeg må gjøre noe med...

Lenke til kommentar

Det kommer opp "der oppe", altså et lite spøkelse øverst i meny feltet (ved siden av klokka og alt det der, heeelt øverst, men lengst til venstre på skjermen), men jeg savner den lille "bobla" på selve appen. Det samme gjelder Wordfeud, der jeg tidligere har fått beskjed om at jeg har uspilte spill som jeg må gjøre noe med...

 

Snarveiene på Android er statiske. Varsler kommer kun på statuslinja. Unntak er hvor det tilbys widget, men snapchat har (så langt jeg vet) ikke dette.

 

Er enig i at det er veldig praktisk med et lite tall som forteller om oppdageringer på apper i iOS. En av få ting jeg kunne meg fra iOS-verden faktisk.

Lenke til kommentar

Jeg minnes at min HTC Wildfire S hadde slike små sirkler på Wordfeud (det var pre-Snapchat), men kanskje husker jeg feil... Da savner jeg i såfall sirklene også..!!. Er jo ikke alltid man ønsker dette blinkende lyset (som jeg for øvrig har savnet VELDIG på iphone), men ikke kan sjekke snapper eller spille WF akkurat der og da....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...