Gå til innhold

Samsung Smart TV -F8005- ikke så smart likevel? SmartHUB apps virker ikke...?


Anbefalte innlegg

Hei folkens!

 

VI har nettopp kjøpt oss en Samsung F8005 Smart TV... Men etter noen ukers bruk nå så syns jeg ikke den er så smart likevel!

 

Jeg får ikke tilgang til noen apps, inne i smartHub'n. De som vises (varierer litt fra gang til gang) er så å si alle "grå" - bortsett fra Viaplay og en og annen annen. Uansett - det virker ikke.. Prøver jeg å starte f.eks Viaplay, så forsvinner ikonene pent opp og ut av skjermbildet, og skjermen går i svart. Og der står den... Ingen verdens ting skjer - helt dødt, og eneste måten å "vekke" teve'n på, er å trykke smartHub på fjernkontrollen igjen... Da kommer app-bildet tilbake igjen..

 

Det er også andre ting i menyene som ikke fungerer, som å åpne "e-manualen", registrere brukerkonto og andre ting. Vanskelig å se om det er noe mønster i hva som virker og ikke.

 

Er det noen som vet om en fiks på dette? Og ja - har oppdatert firmwaren (113) har restartet og resatt, testet browser'n og ser at den funker, kjører kablet nett, og GET PVR boks... om det har noen betydning..

 

Alle tips mottas med takk - ellers returneres teve'n (og jeg har egentlig ikke lyst til det - for det er jo et innmari bra bilde på teve'n....)

 

Takk takk!! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å resette til fabrikkinstillinger (ligger under system-egendiagnose, hvis jeg husker rett.) - Hadde samme problemet selv og det løste det.

 

Husk å notere deg f. eks. bildeinnstillinger hvis du har gjort endringer.

 

Støtter meg til dette. Har fungert for mitt vedkommende også.

Lenke til kommentar

Da har jeg prøvd det... igjen... uten at det hjalp noe som helst.... spørs om ikke denne teve'n finner veien tilbake til butikken altså.. Har snakket med Samsung support, og de sier bare "du må nok vente på neste oppdatering... men vi vet ikke når den kommer..." Høh... blir ikke imponert altså... Men takk uansett for tips!!

Lenke til kommentar

Hadde begge de samme problemene som deg, men grå apps forsvant etter at jeg lastet ned oppdateringen, og problemet med at skjermen bare ble svart forsvant etter at jeg koblet internett til via kabel istedet for wifi (skjermen ble svart siden tven falt ut av trådløs nett hele tiden).

 

Eneste jeg kan tippe kan være grunnen (som et siste forsøk), har du husket å huke av for å ha lest og godtatt alle dokumentene da du gikk gjennom den installasjonen av tven?

Endret av Brulejus
Lenke til kommentar

Du kan jo prøve å ta en factory reset (hard reset) på tv'n. Jeg hadde samme problemet på min F7005, og etter å ha gjort det så fungerte smart hub som normalt. Mener å huske at koden er: [iNFO] [MENU] [MUTE] [POWER]. Dette må trykkes når tv'n er avslått. Så kommer det opp en meny hvor du kan velge å kjøre en factory reset. Ville ikke ha lekt meg noe mere i denne menyen utover det. I etterkant er det greit å oppdatere firmware på tv'n med en usb-minnepinne. Nyeste firmware finner du på Samsung sin hjemmeside.

Endret av Snowy74
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Eier og samme modell tv og har ingen problemer med noen apps eller noe, og kom ny oppdatering 5/2 så kanskje denne hjelper, og som det ble nevnt ovenfor så må man godta alle de smart greiene under førstegangsinstallasjon...

 

er du usikker på om du godtok alle de smart greiene så bare trykk på meny, system og oppsett, så får du en ny sjangs....

 

og her finner dere beste bildeinstillinger for å få best bilde....

 

http://flatpanelshd.com/review.php?subaction=showfull&id=1371125593

Endret av Leffi78
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...