Gå til innhold

Hva synes dere om jobbsøknaden her..


Anbefalte innlegg

Kommer seg nå, purken :) Det er likevel noen skrivefeil, så kjør det gjennom stavekontrollen i Word eller gjør det "manuelt". Skader ikke at søknaden ser grammatisk pen ut :) Ellers påpeker jeg:

 

1. Du trenger ikke skrive i søknaden at du er 16 år (det står jo i CV'en).

 

2. "Jeg vil se på meg selv som veldig behjelpelig hvis noen trenger hjelp". Denne setningen er litt krøkkete. Skriv heller at du er serviceinnstilt eller noe i den duren. Skader heller ikke å føye til at "du er villig til å stå på litt ekstra når det trengs".

 

3. Ungdom er ingen sivil status - enslig er vel det som er riktig for deg.

 

4. Jeg ville tatt med noe om evt. språkferdigheter (engelsk, tysk, fransk osv). Det er jo i en fotobutikk du søker jobb og der kommer det sikkert utenlandske turister innom. Det skader i hvert fall ikke å ta med; det er jo en CV, og da skal man helst ha med noe om evt. språkferdigheter.

 

5. Skader heller ikke å få med referanser hvis du har hatt sommerjobber som har vart en stund. Da kan de evt. ringe og sjekke med de som er oppført på referanselisten din for å sjekke om du er pålitelig, punktlig osv. Har det bare vært korte sommerjobber, så dropp det.

 

Fortsatt lykke til!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tørr jeg spørre hvordan du har klart å få utdanning allerede? Etter hva jeg vet gikk jeg i 10. klasse i 2001/2002 og jeg er født i 1986...

Går 2. allmen nå.

Hvordan kan du da ha begynnt på videregående i 2001?

helt enig... jeg er 86modell og går 2.året nå... eneste måten er at han hoppa over 3 skoleår...

 

har ikke hørt noen innlegg fra purken... dårlig gjort å spørre et spørs, og ikke se hva andre svarer til deg...

Lenke til kommentar
Hvorfor må alle nevne "får vel ferie nå" når de skriver noe som er litt på kanten?

Enten skriver man det man mener, og håper på det beste, eller så skriver man det ikke. Simple as that.

Beklager da vel... Nei, man skriver slikt for å understreke hvor irritert man er på en fyr. Ikke noe mer enn det. Dessuten er det ofte man får ferie for noe slikt, men man må bare få ytret sine meninger og da sier man slikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...