Gå til innhold

Hva synes dere om jobbsøknaden her..


Anbefalte innlegg

Første gang jeg skriver en :oops:

 

CV for Anders Kuenholdt

 

 

Personlige data:

Navn : *sensur*

Adresse. : *sensur:D*

Født : 23/11 1987

Tlf. : *sensurert* / *sensurert*

Sivil status: Ungdom

 

Utdanning:

2001: Rud, Elektro.

2000: Bjørnegård Ungdoms Skole. (4,2 i gjennomsnitt)

 

Arbeidspraksis:

2001-2003: Enkelte sommerjobber (hovedsakelig ryddejobber).

 

Andre opplysninger:

Snakker norsk og Engelsk flytende.

Moped lappen, 23/11/2003

Intresser: PC, foto, filmredigering, webside designing, mekking på diverse elektronisk utstyr (PC'er ect).

Innen PC er jeg selvlært. Jeg greier alt det "basiske", dvs installere OS, bygge sammen maskinene (deler) ++.

 

Søknaden:

*sensur*

*sensur* 06.10.2003

1340 Skui

 

 

 

Japan Photo, avd Sandvika (Butikksjef, *sensur*)

Claude Monets Allé 24

1338 Sandvika

 

 

Søknad om jobb!

 

Hello! Takker for en hyggelig prat i deres butikk forleden dag.

 

Jeg søker om en deltidsjobb (2-3 kvelder i uken), helst i løpet av vinteren. Jobben kan gå ut på mange forskjellige ting, lagerjobb / ryddejobb, fremkalle film, hjelpe kunder. Jeg vil se på meg selv som veldig behjelpelig hvis noen trenger hjelp. Har også god kunnskap til videokameraer / formater. (Vi hadde et stort prosjekt om dette på skolen sist år.) Driver med redigering av film og bilder på fritiden. (Pinnacle til film og Adobe Photoshop til bilder.)

Jeg er 16 år (23 november, fødselsdato 23/11/87, se medfølgende CV for mer info.)

 

Med hilsen

:Dsensur:S

 

 

 

Underskrift:

 

____________________

 

 

Se neste side for CV

 

:woot:

 

Dere er jo så gode til og rette anyway, så ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

en ting til, navnet ditt står jo æverst også, både fornavn å etternavn

 

tja gjør ingen ting det,

 

cv'n er ikke den beste jeg har sett, men mye bedre en de fleste jeg har sett.

 

kan ikke komme på noe som bør forbedres

 

men jeg er jo ordblind så ikke ta mitt ord for det

 

MR_T

Lenke til kommentar

Hadde jeg vært 16 år, hadde jeg ikke levert CV.

CV er mer hva du har hatt av ordentlige jobber.

Har selv erfart at ingen bryr seg om "enkle sommerjobber".

 

Du skriver i CV'en din at du har kunskaper om PC (selvlært å det hele). Det er noe du heller kan føye inn i jobbsøknaden om du mener det er relevant.

Ungdomskole karakterer er det ingen som bryr seg om. Ikke på en deltidsjobb iallefall.

 

Elllers var jobbsøknaden helt kurrant!

Lenke til kommentar

Har blitt kritisert for å rette skrivefeil før, men nå må det vel være lov.

PC'er ect
etc.
Jeg er 16 år (23 november, fødselsdato 23/11/87
Hvorfor dato to ganger?
Hello!
Dette er vel engelsk? Kanskje ikke så nøye.

 

Egentlig tror jeg ikke du trenger å ta søknaden så høytidelig når det gjelder slike jobber. Jeg har vært med på noen ansettelser av ekstravakter på bensinstasjon. Der brydde vi oss lite om søknaden så lenge den ikke så helt dust ut (vedkommende som leverte 3 håndskrevne linjer på krøllete ark hørte aldri fra oss). Søknaden ba vi bare om for å ha noe håndfast i forbindelse med hver søker, det gjorde det også lettere om vi plutselig trengte noen på kort varsel 2 måneder senere (jeg har fått 2 jobber på den måten)

Lenke til kommentar

Snakker du virkelig flytende engelsk? Med mindre du har engelsktalende foreldre eller har bodd i et engelsktalende land har jeg vanskelig for å tro det. Jeg skriver ikke at jeg snakker flytende Engelsk på cv'n til tross for at jeg alltid hadde 5 i engelsk på skolen, og har jobbet to år i et firma der de fleste var engelskmenn, og vi derfor snakket engelsk for det meste.

Lenke til kommentar

 

Snakker norsk og Engelsk flytende.

Moped lappen: 23/11/2003

Intresser: PC, foto, filmredigering, webside designing, mekking på diverse elektronisk utstyr (PC'er ect).

Innen PC er jeg selvlært. Jeg greier alt det "basiske", dvs installere OS, bygge sammen maskinene (deler) ++.

 

Mopedlappen i et ord, webside designing bør være "webdesign".

 

Synes også det er spennende at du skal ha oppkjøring for moped om litt over en mnd.... Hvorfor nevne dette? :-?

Lenke til kommentar

Hei Anders,

 

Her er noen tips..

 

1) Lær ekte norsk språk det er tøft! (ikke enkelsk-norsk)

2) Rett alle norske ordfeil eller få noen voksne til å se på dette for deg

3) Se på orddeling, kommasetting, og hvilke ord setningene begynner med, eller få noen voksne til å se på dette for deg

4) hva slags jobb søker du? Hva er stillingsbetegnelsen? Hvorfor ikke si "søknad på stillingen som ....." i overskriften

5) Dropp setninger som "Jeg vil se på meg selv som veldig behjelpelig hvis noen trenger hjelp", "Jobben kan gå ut på mange forskjellige ting" og andre tvetydige "usikre" påstander... Du må vise til resultater og referanser for å bevise hvor god du er.

6) Ikke begynn setningen med "Driver med". Tenk på hvor mange "Jeg" du har i søknaden din og hva du FAKTISK kan gjøre med dem... Joda, du kan sikkert

7) At du er 16 år burde være implisitt, du trenger ikke si det flere enn èn gang. Folk er ikke dumme. Ikke undervurder den som skal ansette deg.

8) Søknader skal ikke være en oppramsing av livshistorien din, bare en oppramsing av hvilke behov du ser de har, og på hvilken måte DU kan løse disse behovene. f.eks. De har behov for god kundebehandling og du sier "jeg utviser stor respekt for enkeltmennesket og lytter til det kunden har å si, og forsøker komme frem til kundens behov for så å løse dette med Japan Photo's produkter og tjenester, dette har jeg lært meg av erfaring fra å jobbe med mennsker i gruppe mot felles mål... well, God knows..."

9) Verden er interessert i å høre om planen din! (igjen, det at du er god til å mekke betyr ikke så mye)

10) Ta bare med det du kan bevise at du kan og som er relevant for jobben du søker. Det er fint å liste interesser som angår jobben.

 

eksempel på ordfeil er: hello, ect, basiske, designing, mekking, hovedsakelig, Intresser, OS.

 

Lykke til. Dette fikser du!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...