Gå til innhold

Folk som avskyr "dunk-dunk"-musikk. Uintelligente?


Anbefalte innlegg

Møter ofte på personer som avskyr "dunk-dunk" musikk à house, pop, dubstep osv. Disse personene på fest, vil regelmessig klage på musikken og prøve snike inn et metall-stykke. Greit å ha forskjellige musikksmaker, men er disse personene uintelligente?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir bare dårlig stemmning av slike folk. Liker masse forskjellige sjangrer, blandt annet rock, prog rock osv, men man må vite når det passer seg å høre på slik musikk. Man må ha musikk som skaper rett stemmning, og for min del så er det ingenting med værken rock eller metal som formidler følelsen av fest.

 

Så til spørsmålet ditt. Tror ikke det har noe med intelligens å gjøre, men heller at de er en smule selvsentrert.

Lenke til kommentar

Blir bare dårlig stemmning av slike folk. Liker masse forskjellige sjangrer, blandt annet rock, prog rock osv, men man må vite når det passer seg å høre på slik musikk. Man må ha musikk som skaper rett stemmning, og for min del så er det ingenting med værken rock eller metal som formidler følelsen av fest.

 

Så til spørsmålet ditt. Tror ikke det har noe med intelligens å gjøre, men heller at de er en smule selvsentrert.

 

Hører selv masse på rock, prog, metall og har egentlig en ganske utbredt lidenskap for den type musikk. Men på fest? Ai ai ai

Endret av Gud!
Lenke til kommentar

Eg klagar ikkje, men får eg sjansen så set eg gjerne på ein låt her og der som eg likar. Den typiske festmusikken likte eg kanskje i ein periode for 10 år sidan, men ikkje no lengre. Ein fest med kun musikk som eg likar er kjempegreier. Eg ser derimot ikkje kva dette har med intelligens å gjere.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Rock, heavy metal osv passer på en måte ikke til fest, selv om jeg vet om pubber som bare kjører sånn musikk, så er det ikke noe som ja... "tar av".

 

Så er det kanskje ikkje alle festar som har eit behov for å "ta av". Ikkje at eg ser kvifor rock og metal skal vere noko hindring for det heller.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981723478

Tviler på at folk som ikke liker "dunk-dunk"-misikk er uintelligente. Personlig liker jeg svært få om noen musikkstykker av gitte sjangere, og jeg har testet IQen min gjennom anerkjente kanaler og den er beviselig vesentlig høyere enn snittet.

 

Den sjangeren som tiltrekker seg de mindre begavede er danseband/svensktoppen. Selvsagt finnes det også her unntak.

 

Og at " kjedelige smartinger" vil senke lydnivået er kanskje et tegn på at de setter overdrevent høyt lydnivå i forbindelse med hørselskader?

Lenke til kommentar

Tviler på at folk som ikke liker "dunk-dunk"-misikk er uintelligente. Personlig liker jeg svært få om noen musikkstykker av gitte sjangere, og jeg har testet IQen min gjennom anerkjente kanaler og den er beviselig vesentlig høyere enn snittet.

 

Den sjangeren som tiltrekker seg de mindre begavede er danseband/svensktoppen. Selvsagt finnes det også her unntak.

 

Og at " kjedelige smartinger" vil senke lydnivået er kanskje et tegn på at de setter overdrevent høyt lydnivå i forbindelse med hørselskader?

 

Intelligens kommer i mange former. Deriblant IQ, som du nevner. Det jeg heller sikter til er vel EQ, også kjent som sosial intelligens. Scenarioet det er snakk om her, er selvfølgelig en "normal" fest med en god blanding av folk - ikke en fest for metalheads der man givetvis utelukkende spiller metall.

 

Å senke lydnivået har ingen relevans i forhold til denne tråden.

Lenke til kommentar

 

Intelligens kommer i mange former. Deriblant IQ, som du nevner. Det jeg heller sikter til er vel EQ, også kjent som sosial intelligens. Scenarioet det er snakk om her, er selvfølgelig en "normal" fest med en god blanding av folk - ikke en fest for metalheads der man givetvis utelukkende spiller metall.

 

Å senke lydnivået har ingen relevans i forhold til denne tråden.

 

På "normale" fester jeg er på er det det "techno-heads" eller hva man skal kalle dem som er raringene. Rock er standarden.

 

Det kommer nok an på hvem du henger med.

 

(Det er imidlertid gjort undersøkelser som viser at folk som liker rock/metal/klassisk er smartere i snitt enn folk som hører på "discomusikk").

Lenke til kommentar

 

Hører selv masse på rock, prog, metall og har egentlig en ganske utbredt lidenskap for den type musikk. Men på fest? Ai ai ai

Helt enig. Har en venn som absolutt skal kapre anlegget og høre på prog rock på fest. Blir fort dårlig stemmning av det, og jeg skjønner dem godt. Det er vel ærligtalt ingen som sitter å finlytter til musikken når de er på fest, da skal det handle om å snakke med folk og musikken er for å sette stemmningen.

Lenke til kommentar

På "normale" fester jeg er på er det det "techno-heads" eller hva man skal kalle dem som er raringene. Rock er standarden.

 

Det kommer nok an på hvem du henger med.

 

(Det er imidlertid gjort undersøkelser som viser at folk som liker rock/metal/klassisk er smartere i snitt enn folk som hører på "discomusikk").

jaha

 

 

Is there a correlation between IQ and music taste?

Josh asked 1 year ago

Recent studies found that there is a strong link between music taste and IQ:

 

Electronic 122

Classical 117

Indie 112

Rock 111

Metal 109

Alternative 106

Jazz 102

Pop 101

R&B 92

Rap 88

Gospel 82

http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20121215113828AAsaXTb

Endret av Evelen!
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...