Gå til innhold

NSA åpnet PC-pakker for å installere bakdører


Anbefalte innlegg

Bandittstater som Kina og Russland forventer du skal overvåke alt og alle. Disse statene har ikke særlig med demokratisk historie å vise til. USA derimot skryter ustanselig over hvor flotte, rettferdige og frie de er. Da er det på sin plass å være ekstra hard mot de som er den største løgneren, nemlig USA. Ene og alene fordi vi burde og skal forvente så uendelig mye bede fra våre allierte.

 

Så Kina og Russland er bandittstater nå.....? Din begrunnelse? De er langt ifra bandittstater som du kaller dem. Bare dette landet er utrolig, utrolig USA vinklet.

 

En bandittstat er uansett et land hvor regjeringen ikke har noe veldig kontroll, og at lokale ledere oftest styrer, som godt kan være banditter. Og hvis du sammeligner "demokratiske" India og Kina, så er det India som er bandittstaten. Lov og orden blir f. eks i høyeste grad opprettholdt i Kina, men det er ikke tilfellet i India.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-245639

Så Kina og Russland er bandittstater nå.....? Din begrunnelse? De er langt ifra bandittstater som du kaller dem. Bare dette landet er utrolig, utrolig USA vinklet.

 

En bandittstat er uansett et land hvor regjeringen ikke har noe veldig kontroll, og at lokale ledere oftest styrer, som godt kan være banditter. Og hvis du sammeligner "demokratiske" India og Kina, så er det India som er bandittstaten. Lov og orden blir f. eks i høyeste grad opprettholdt i Kina, men det er ikke tilfellet i India.

Det er ikke mye lov og orden når lovene håndheves vilkårlig og når lovene nekter den frie tanken å få lov å utfolde seg. Typisk kjennetegn på bandittstater.

Lenke til kommentar

Ser ut til at noen har totalt mist oversikten. Så jeg tillater meg å legge frem et kart sånn at man ved selvstudium kan vurdere hvem som "truer" hvem:

https://maps.google.com/maps?hl=no&mid=1370039974

Er det noen som tror at hvis det skulle oppstå hungersnød i verdens mest folkerike land vil befolkningen sette seg i båtene, og ro over Stillehavet og lete etter mat?

Nei, de vil komme vestover i store mengder, I bilene, gående med kjerrene, og med fredelige midler invadere landene etter hvert som de fylles opp. En bølge på noen milliarder menneske lar seg ikke stoppe.

Det er ikke rart at de styrende følger med og bruker alle midler.

Lenke til kommentar

Har ikke lest artikkelen til Spiegel, du kan gjerne sende en link.

 

Men uansett er dette meget positive nyheter. NSA har ikke råd til å ta ombord alle hardware-produsenter med på "avlyttingsåten", så innkjøp av hardware fra totalt tilfeldige kilder (eks. Clasohlson eller noe billig tull fra Alibaba) kan gjøre susen. Husk at hvis det er noe USA har lært folk så er det at total sikkerhet krever at man er klinisk paranoid i forhold til alle tiltak, og handler deretter.

 

Til de som synes dette er "unødvendig" spesielt for privatpersoner - f eks jeg har ingen usedvanlige tiltak pga at jeg har ingenting spesielt på maskinene mine - så blir dette et stadig økende marked innenfor sikkerhet til private selskaper og regjeringer som kommer til å ønske at deres data ikke går på avveie eller deres nettverk blir skadet.

F.eks. Kasperky lovte å satse på ny OS til prosessystemer - pga alle fikk se hva Stuxnet har gjort. Regjeringer kommer til å ønske f.eks. sikker kommunikasjon mellom sine ansatte i fobindelse med diplomati o.l.

Så dette er et stort market av tjenester innenfor datasikkerhet som kommer til å bokstavelig talt blusse opp, alt takket NSA.

 

Beklager sent svar, ble ikke sitert så fikk ikke noe varsel.

 

Her er hovedartikkelen i Der Spiegel:

http://www.spiegel.de/international/world/the-nsa-uses-powerful-toolbox-in-effort-to-spy-on-global-networks-a-940969.html

 

Artikkelen har flere, dypere relaterte artikler. Der er spesielt artikkelen som kommenterer katalogen der USB-pinnen kommer fra interessant:

http://www.spiegel.de/international/world/catalog-reveals-nsa-has-back-doors-for-numerous-devices-a-940994.html

 

Ønsker du å se alle de ulike "salgsprospektene" for produktene ANT, underdivisjonen av NSA produserer, kan du finne alle(?) her:

http://leaksource.wordpress.com/2013/12/30/nsas-ant-division-catalog-of-exploits-for-nearly-every-major-software-hardware-firmware/

 

Det er også viktig å merke seg at det aller meste av produktene og løsningene du finner i denne katalogen brukes av en annen underdivisjon i NSA, TAO eller Tailored Access Operations. Denne underdivisjonen driver utelukkende med overvåkning av spesielle mål, mens andre avdelinger har ansvar for den generelle overvåkningen. Derfor er det veldig lett å se på det som positive nyheter, slik du tolker det, når du i realiteten bare ser hvilke verktøy en liten divisjon av NSA totalt har tilgang til. Hadde i stedet verktøyene som underavdelingen(e) som står for den generelle overvåkningen bruker blitt lekket, så hadde jo bildet sett helt motsatt ut om du ikke ser nærmere på saken.

Lenke til kommentar

Heller tvert om. Og jeg har vært i Kina, elendigheten er sterkt overdrevet.

Spionasje er urgammelt. Til og med omtalt i Bibelen.

Spionasje er like mye fredsbevarende, merkelig nok!

Den påstanden skulle jeg gjerne sett håndfaste beviser for. Det eneste "beviset" jeg har sett på at spionasje er fredsbevarende er påstander om at det er fredsbevarende.

Lenke til kommentar

Ser ut til at noen har totalt mist oversikten. Så jeg tillater meg å legge frem et kart sånn at man ved selvstudium kan vurdere hvem som "truer" hvem:

https://maps.google.com/maps?hl=no&mid=1370039974

Er det noen som tror at hvis det skulle oppstå hungersnød i verdens mest folkerike land vil befolkningen sette seg i båtene, og ro over Stillehavet og lete etter mat?

Nei, de vil komme vestover i store mengder, I bilene, gående med kjerrene, og med fredelige midler invadere landene etter hvert som de fylles opp. En bølge på noen milliarder menneske lar seg ikke stoppe.

Det er ikke rart at de styrende følger med og bruker alle midler.

Det er temmelig søkt å bruke hungersnødscenariet som bakgrunn for en invasjon av kinesere. Kina er et enormt land. Det er ikke slik at hele Kina plutselig vil bli rammet. Øst mot vest retorikken begynner å bli utdatert til det ekstreme.

 

Opp gjennom verdenshistorien er det få kriger som har startet på det premisset. Derimot har ærgjerrighet og maktsyke dominert det meste.

Lenke til kommentar

Den påstanden skulle jeg gjerne sett håndfaste beviser for. Det eneste "beviset" jeg har sett på at spionasje er fredsbevarende er påstander om at det er fredsbevarende.

 

Det er temmelig søkt å bruke hungersnødscenariet som bakgrunn for en invasjon av kinesere. Kina er et enormt land. Det er ikke slik at hele Kina plutselig vil bli rammet. Øst mot vest retorikken begynner å bli utdatert til det ekstreme.

 

Opp gjennom verdenshistorien er det få kriger som har startet på det premisset. Derimot har ærgjerrighet og maktsyke dominert det meste.

Men ....? Det er fullt lovlig å lete etter beviser!

Det er også fullt lovlig å se for seg forskjellige scenarioer, religion er et annet.

Folkeforflytting er ikke noe nytt. Og merkelig nok er det meste fra øst mot vest.

Hvis det er dette du vil debattere så finn en annen tråd.

Jeg holder på at god informasjon fortrinnsvis selvinnhentet bidrar til rolige mellommenneskelige forhold.

Lenke til kommentar

Så jeg tillater meg å legge frem et kart (...)

 

Er det noen som tror at hvis det skulle oppstå hungersnød i verdens mest folkerike land (...) En bølge på noen milliarder menneske lar seg ikke stoppe.

 

 

 

Virket den kart-lenken? Jeg fikk bare default USA-kart. Hva jeg husker fra folkeutvandringen, så stopper ikke USA's beliggenhet muligheten for innvandring, så dersom det var poenget, er det for enkelt. Men ja, Russland har mye mer å bekymre seg over enn USA, i forhold til et mer ekspanderende Kina. Det er masse "ubebodd" Russland mellom Europa og Kina.

 

Forøvrig vil jeg bare påpeke at om at intet enkelt folkerikt land kan lage en bølge på noen milliarder mennesker. Bølgen vil ikke forsterkes men svekkes over økt avstand, så for å lage en slik bølge, må man snakke om nær total migrasjon fra en hel verdensdel, ikke enkeltland.

Lenke til kommentar

 

Men ....? Det er fullt lovlig å lete etter beviser!

Det er også fullt lovlig å se for seg forskjellige scenarioer, religion er et annet.

Folkeforflytting er ikke noe nytt. Og merkelig nok er det meste fra øst mot vest.

Hvis det er dette du vil debattere så finn en annen tråd.

Jeg holder på at god informasjon fortrinnsvis selvinnhentet bidrar til rolige mellommenneskelige forhold.

Det var du som snakket om faren fra øst og dro frem folkeforflytning.

 

Krigen i Irak er et glimrende eksempel på misbruk av spionasje. Der var det lite god informasjon å spore, men derimot mang en løgn.

CIAs spionasje og hissing til oppvigleri i Iran ødela landet og skapte en av USAs verste fiender. Det ble lenge hevdet at de handlet med "god informasjon" og gode intensjoner. Ta en titt på ordet "blowback" og les om Mohammed Mossadegh så kan du se hva spionasje fører til.

 

Du har fortsatt ikke kommet med eksempler på spionasje som har ført noe godt med seg.

 

Rolige mellommenneskelige forhold skapes hovedsaklig gjennom kommunikasjon og åpenhet, ikke paranoid spionasje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...