Gå til innhold

Gamingbriller, noe for seg?


Anbefalte innlegg

Viste ikke helt hvor denne skulle postes, derfor gjør jeg det her. Jeg driver å vurderer og kjøpe slike gamingbriller. Dette fordi jeg ofte får vondt i hodet hvis jeg sitter lenge forran pcen ved lan ol. Men har slike briller noe for seg? Og hva bør jeg gå for? Jeg får vistnok rabatt på "gunnars" da jeg har en venn som kjenner noen som jobber der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du får hodepine av å sitte foran pcen for lenge så kommer det gjerne av 3 ting:
1. Du blunker for lite, det er vanlig å stirre inn i skjermen og "glemme" å blunke. Øynene tørker ut og det gir ubehag.

2. Du fokuserer for lenge på samme punkt, spesielt om du ikke beveger på deg noe særlig så låser du øynene til et fokuspunkt, som også kan gi ubehag.

3. Du trenger briller.

 

Spesielt det tredje punktet er den vanligste årsaken. Ofte så kommer det av at man ikke klarer å fokusere helt perfekt, eller at man har brytningsfeil på hornhinnen.

 

Uansett årsak burde du dra til en øyelege for en utredning og mer hjelp.

Lenke til kommentar

Har vært hos øyelege mange ganger før, senest i forbindelse med militæret i starten av 2012, og har aldri hatt noen problemer med synet.

Nesten to år siden?

Mye kan skje på to år.

 

De fleste fargede pc-briller er til for å fjerne UV-lys, noe som var en vanlig årsak til hodepine i forbindelse med CRT-skjermer, spesielt de billigere.

LCD-skjermer med ccfl, og nå for tiden, led bakgrundsbelysning avgir ikke UV-lys på samme måte.

Men om du vil prøve og håpe på litt placebo så er det jo fritt frem.

Lenke til kommentar

Viste ikke helt hvor denne skulle postes, derfor gjør jeg det her. Jeg driver å vurderer og kjøpe slike gamingbriller. Dette fordi jeg ofte får vondt i hodet hvis jeg sitter lenge forran pcen ved lan ol. Men har slike briller noe for seg? Og hva bør jeg gå for? Jeg får vistnok rabatt på "gunnars" da jeg har en venn som kjenner noen som jobber der.

Gjør som Flimzes sier!

Klag deg til fastlegen og få han til å henvise til øyelege. Det er Lang ventetid.

Jeg gikk årlig til øyenlege i forb. med flyving. Brått fikk jeg beskjeden : "Du blir blind! Du har fått aggressiv grønn stær, (glaukom). I løpet av 20 år har jeg dryppet øynene med medisin opptil flere ganger daglig. Har tatt utallige laserbehandlinger, og nå 9.desember lå jeg en uke på sykehus etter kirurgisk ingrep.

Flyvingen har jeg måttet gi opp og er glad jeg har førerkort for bil. Men fordi jeg fløy ble sykdommen tatt hand om så tidlig at jeg ikke er blind ennå. :omg:

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...