Gå til innhold

Hvilke hovedkort bør jeg kjøpe?


TJ

Anbefalte innlegg

Hei

 

Tiden er kommet for å bytte ut mitt gamle Epox 8KHA+. Det jeg nå satser på å kjøpe er et kort med nForce 2 ultra 400 brikkesett. Kortene jeg da kan tenke meg er Epox 8RDA3+, Epox 8RDA+ eller Asus A7N8X Deluxe.

Det jeg da lurer på er hvilket kort som er best av Epox 8RDA3+ og

Epox 8RDA+. Har allerede lest at Epox kortet slår Asuskortet på ytelse, men ble litt forvirret over denne navngivningen. Hardware.no har jo testet Epox 8RDA+, men ikke Epox 8RDA3+. Førstnevnte er heller ikke lenger å finne i prisguiden. Jeg tar gjerne imot tips, brukererfaringer osv om hovedkort for SocketA generelt, ikke bare disse tre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har både Asus A7N8X deluxe og Abit NF7-S, og kan anbefale begge. Abit er overlegent på overklokking, men mangler litt greier ifh. til Asus (først og fremst Dual Lan).

 

Hva er egentlig dual LAN?

 

Dessuten så skal nok kortet brukes til endel overklokking sammen med Athlon XP2500+

Lenke til kommentar
Jeg har både Asus A7N8X deluxe og Abit NF7-S, og kan anbefale begge. Abit er overlegent på overklokking, men mangler litt greier ifh. til Asus (først og fremst Dual Lan).

 

Hva er egentlig dual LAN?

 

Dessuten så skal nok kortet brukes til endel overklokking sammen med Athlon XP2500+

 

to integrerte nettverkskort

Lenke til kommentar
Å klokke opp ASUS A7N8X Deluxe er utrolig enkelt, hvis du bruker en nyere Athlon XP(BARTON) Tast inn multiplier og/eller FSB hastighet og det var det! Har selv dette kortet å må si jeg er imponert over kvaliteten!

 

Torstein  8)

Problemet er ikke at det er enkelt å klokke.. Med kortet har dårlig med økning av vcore, vdimm og kan ikke stille på chipsett voltage. Noe som resultere i at du ikke klarer å klokke særlig høy FSB.

Lenke til kommentar

Har det oppsettet som nevnt her og kan si med en gang at når det gjelder FSB'en så er den jaggu ikke lett for min del å få over 180!

 

Plager meg ikkenoe særlig da jeg ikke kjøpte dette oppsettet grunnet overklokking men pga stabilitet, og der gjør den jobben!!

Maskinen står på 24/7 og jeg har ennå til gode å restarte den med mindre jeg må grunnet oppdateringer etc.

Lenke til kommentar

Forskjellen på de to epox kortene ser du under.

 

EP-8RDA+

Nvidia Nforce2 SPP Chipset + Nvidia Nforce2 MCP-T

3 x DDR SDRAM PC3200, (DDR400) 3GB max DUAL CHANNEL

6 x PCI, 1 x AGP 8X

6x USB 2.0 , 6 Channel Dolby Audio , ATA-133

10/100MB LAN

2 IEEE1394 ports

 

EP-8RDA3+

Nvidia Nforce Ultra 400, for AMD Athlon 400 MHz. FSB support

3 x DDR SDRAM PC3200, (DDR400) 3GB max DUAL CHANNEL

5 x PCI, 1 x AGP 8X

Two Serial ATA ports

Dual LAN 10/100MB

4x USB 2.0 , 6 Channel Audio , ATA-133

 

Sakset fra:

http://www.epox.nl/english/products/motherboard/a.htm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...