Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Arbeidsoppsigelse, siste dag 25.des?


Ravusy

Anbefalte innlegg

Gå heller ned på NAV med blodprøven, så de kan stoppe kjeften hans.

Han trenger ikke det. Legen er godkjent av NAV siden han kan skrive sykemeldinger.

Som TS sier, en sykemelding må absolutt ikke redegjøres for hos arbeidsgiver.

 

Om arbeidsgiver vil ta dette videre er han stokke hakke dum. Merkostanden er så stor at det er meningsløst å forfølge en slik sak.

 

TS, ikke la arbeidsgiver få vite NOE SOM HELST om din sykdom. Henvis til lovverket og be ham gjøre det samme om det er noe han bestrider. Spør ham om dere har en tvist og be ham innkalle til forhandlinger om det er noe han ønsker å ta opp ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hvordan går det med denne saken?
Håper du ikke gav arbeidsgiver mer enn han har krav på i forbindelse med sykemeldinga.

 

Hvis jeg har forstått det rett så skal du få skriftlig beskjed fra arbeidsgiver dersom de bestrider sykemeldingen og ikke utbetaler sykepenger/lønn under sykemeldingsperioden.

Du må da ta kontakt med NAV som kan overprøve denne beslutningen og utbetale deg sykepenger (og kreve dette refundert fra arbeidsgiver).

 

Håper for all del du ikke gikk på jobb? ;)

 

Uansett, dersom arbeidsgiver gjør alvor av å bestride sykemeldingen håper jeg du ikke gir deg men krever sykepenger fra NAV - selv om det vel bare er snakk om én dag?

Lenke til kommentar

Klart ikke, han fikk bare arbeidsgiver og sykepenger delene, min del og journal utskriften fikk han ikke. Jeg har heller ikke fått noe annet skriftlig enn det som sto i mailen jeg quotet.

 

 

Gikk på jobb 30. og 31. Des. Orket ikke stresset med idioten, så ble jeg ferdig med det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå har han trukket meg 4000kr i lønn for vikarutgifter når jeg var sykemeldt og mener han kan bestride selve sykemeldingen og ikke bare sykepenger. Jeg kommer uansett til å sende rekommandert krav om å få utbetalt lønn han har trukket ulovlig som uteblir samt feriepenger.

 

Skal følge http://www.arbeidstilsynet.no/fakta.html?tid=78210 til punkt og prikke til han eventuelt går konkurs.

 

Når kan jeg navngi arbeidsgiver her?

Endret av Svedge
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For din egen del er det sikkert greit å ikke legge ut navnet, da finner jo arbeidsgiver denne tråden og det er vel ikke så mye vits.

 

Ellers har han ikke lov til å holde igjen penger, jf. arbeidsmiljøloven § 14-15. Han krever erstatning for vikarutgifter, og når du ikke skriftlig har erkjent ansvar kan han ikke trekke i lønn men må inndrive normalt. Hva gjelder det materielle kravet er jeg av den oppfatning at du ikke skylder noe som helst, både fordi han har bundet seg avtalerettslig til å la deg gå den 26. desember og fordi du var sykemeldt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...