Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Ble (nesten) rana i går natt i Oslo


pascalbit

Anbefalte innlegg

Var på Oslo S sent på kvelden, så kommer det en gjeng utlendinger truer meg og skal ha mobilen min. Jeg tok den opp også knuste jeg den mellom beina på en dude... hadde faktisk ikke mer med meg utenom førerkort så de gikk videre.

 

Spørsmålet er... var det dumt? Skulle jeg gjort noe annet? Jeg har jo bankid alt mulig der... + personlig dritt som jeg ikke vil andre skal knote med.

 

Jeg hadde uansett backup av det viktigste på dropbox...

 

Og 2... er det virkelig noen vits å anmelde det? Nå sitter jeg å leter etter ny telefon... jeg tror jeg tar en billig en nå, ser ut som dette kan bli hverdags greier hvis jeg vandrer sene nattekvelder :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørsmålet er... var det dumt? Skulle jeg gjort noe annet?

 

"Vær så god, her er mobilen"

 

Dra hjem så fort som mulig, få SIM-kort sperret, fjernslett og lås telefonen, lever anmeldelse, få igjen på forsikring.

 

Evt. nå i etterpåklokskapens ånd, sørg for å organisere deg slik at du vil kunne gjøre dette dersom du blir ranet igjen i fremtiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjedelig at du ble ranet da. Du kan ha fo mobiler. En kjip for nattevandringer og en bedre til ellers.

 

Eller han kan gå til anskaffelse av mobilforsikring. Men ikke ødelegg den selv, det kan fort bli en gråsone for et forsikringsselskap. Legg heller til en "sleep mode" kode slik at den ikke vil kunne brukes av de som eventuelt stjeler den. Man kan også med f.eks Iphone slette all data på telefonen ved å bruke en pc hjemme, om du setter den opp for det.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Eller han kan gå til anskaffelse av mobilforsikring. Men ikke ødelegg den selv, det kan fort bli en gråsone for et forsikringsselskap. Legg heller til en "sleep mode" kode slik at den ikke vil kunne brukes av de som eventuelt stjeler den. Man kan også med f.eks Iphone slette all data på telefonen ved å bruke en pc hjemme, om du setter den opp for det.

Helt klart. Gode løsninger det også :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg ble ranet på grønland for noen månder siden. Ble også slått og sparket under ranet. Anmeldte det dagen etter og har søkt voldsoffererstating.

 

Råd til deg trådstarter for en annen gang, skaff deg hvertfall reiseforsikring. Det koster ikke mye en tusenlapp i året og du har en god enn som dekker deg mot slike ting.

 

Hadde du hatt det, så ville du fått igjen verdien på mobilen din. Tror faktisk du hadde sluppet egenandel også siden det var tyveri/ran. Jeg mener ALLE burde vertfall ha reise og innboforsikring som et absolutt minimum.



Anonymous poster hash: 06383...703
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...