Gå til innhold

[Løst] CPU kjøler - stillegående/vifteløs


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror du burde lese igjen...

 

800-2000 RPM

Med mindre du bruker viftekontroll eller slike kabler som senker spenningen så vil de kjøre på 2k rpm, ja?

Bedre å kjøpe ap-15 (1850 rpm gt) som du har mulighet til å kjøre på høyt turtall og evnt bruke viftekontroller eller kabler for å senke spenningen om man vil.

Lenke til kommentar

 

800-2000 RPM

Med mindre du bruker viftekontroll eller slike kabler som senker spenningen så vil de kjøre på 2k rpm, ja?

Bedre å kjøpe ap-15 (1850 rpm gt) som du har mulighet til å kjøre på høyt turtall og evnt bruke viftekontroller eller kabler for å senke spenningen om man vil.

Det er en PWM vifte, noe som 90%+ av alle hovedkort har støtte for!

Lenke til kommentar

Vilcha en vifte som holder pcen kaldest mulig med h100i, har begynt og drite i stillhet pga lyddempet kabinett. Har dere noen rips om vifter fra http://www.deal.no som kan holde den kaldest mulig? Bryr meg ikke om lyd så lenge det ikke er over 45db. Har sett på corsair ikke af120 med den andre, i high performance edition, har også sett på noiseblocker eLoop Fan B12-P

 

Er det noen av de som duger, eller har dere noen bedre? Helst ikke over prisen til e-loopen.

Lenke til kommentar

For deg er nok Noctua, evnt Noiseblocker det riktige valget, evnt. en GenteTyphoon på CPU kjøleren (212 Evo er som nevnt tidligere flott!)

For FGF er nok Noiseblocker det beste valget, da de er bra, ser bra ut, og har "hele pakken" Noe som er nødvendig med mindre du har alt annet liggende...

 

Ok, da har jeg muligens landet på at Noiseblocker/Noctua er gode vifter til kabinettet og en GT på CPU'en da det er motstand der.

 

Har jeg da forstått anbefalingene riktige?

 

Edit: noen har sagt at Noctua/Noiseblocker er oppskrytte. Nå skal jeg ikke rive opp i diskusjonen her, men det ble også nevnt Cougar vifter.

 

Er disse noe å satse på? http://digitalimpuls.no/PC-komponenter/Kj%C3%B8lere/Vifter/Vifte-120x120mm/Cougar/Cougar-Vortex-PWM-CF-V12HP-svart-oransje-12cm--800-1500rpm-17-3-dBA-70-5cfm-4-pin-120800-p0000061179.aspx

 

Det kan være greit at de som kommer med klare anbefalinger også har egen erfaring med produktene man anbefaler :)

Endret av andylove
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...