Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Voldsoffererstatning


wanted56

Anbefalte innlegg

Hei snakket idag med advokaten min, og han mente at siden jeg ble frifunnet i retten, for oppreisning skal jeg ikke betale dette, det tilsvarer 20 000 av 57 267kr snakket deretter med de på kontoret hos voldsoffererstatningen, de mente at det har forekommet feil når det kommer til Oppreisningen, men at jeg måtte regne med å betale inntektstapet til offeret.

så da vil jeg måtte betale 37 267, noe som er litt bedre ihvertfall.

 

Men takk for all hjelpen.

 

God Jul til alle som tok seg tid til å svare=)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hei snakket idag med advokaten min, og han mente at siden jeg ble frifunnet i retten, for oppreisning skal jeg ikke betale dette, det tilsvarer 20 000 av 57 267kr snakket deretter med de på kontoret hos voldsoffererstatningen, de mente at det har forekommet feil når det kommer til Oppreisningen, men at jeg måtte regne med å betale inntektstapet til offeret.

så da vil jeg måtte betale 37 267, noe som er litt bedre ihvertfall.

 

Men takk for all hjelpen.

 

God Jul til alle som tok seg tid til å svare=)

Supert! Ser at jusstudentene her inne ikke var mye til hjelp... as usual. Du burde strengt tatt kunne saksøke de inkompetente byråkratene ved dette voldsofferkontoret for å ha kastet bort tiden din ved å skulle berike det stakkarslige "offeret" ved å forsøke å tilsnike seg oppreisning.

Lenke til kommentar

Supert! Ser at jusstudentene her inne ikke var mye til hjelp... as usual. Du burde strengt tatt kunne saksøke de inkompetente byråkratene ved dette voldsofferkontoret for å ha kastet bort tiden din ved å skulle berike det stakkarslige "offeret" ved å forsøke å tilsnike seg oppreisning.

 

Eg kan ikkje sjå at nokon her har feilinformert trådstarter, tvert imot har dei svart etter beste evne basert på den informasjonen som trådstarter har oppgitt.

Det er forskjell på ei straffesak og ei sivil erstattningssak, så sjølv om ein blir frifunnet for straffesaka så kan ein fortsatt dømmast i eit sivilt søksmål.

(Og sjølv om trådsstsarters advokat kjenner saka mykje betre enn all oss på forumet så er det ikkje gitt at trådstarters advokat har rett i sin påstand).

 

Men det er uansett positivt for trådstarter at voldsofferkontoret har innrømt at dei har gjort ein feil når dei krevde inn oppreisning i tillegg til erstattninga, men det var ikkje gitt at det ikkje var grunnlag for å kreve oppreisning.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det var rette ræva som feis du.

 

Når trådstarter ikke har lagt ut dommen og vedtaket fra kontoret for voldsoffererstatning her (hvilket han heller ikke burde gjøre, ikke rett sted for det) så kan man ikke akkurat gjette seg fram til at kontoret er såpass inkompetente at de krever inn erstatning man allerede har blitt frifunnet for å betale.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...