Gå til innhold

[Løst] 290 eller 780


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En god del bedre ja :)

Burde holde en tre-fire år lengre enn CX750

 

ASUS-kortet, best kjøler og lavest pris.

 

 

 

Ser du velger;

80 Plus Bronze, du burde valgt en som var: 80 Plus Platinum, de er dyrere ja. Men mindre strømforbruk til psuen og mindre vifte støy.

Ville heller valgt 780TI dyrere ja, ligger på ca 5000.

80PLUS Bronze eller Platinum har ikke stort å si, TX650 v2 er ikke en bråkete PSU på noen måte, og skjermkortet kommer til å støye langt mer. Platinum til enhver pris er også rimelig teit ettersom det finnes flere tvilsomme Platinum-sertifiserte PSUer som dropper god spenningsregulering for å få høyere effektivitet.

 

780 Ti er et totalt meningsløst kort inntil 780 Ti Classified eller Lightning kommer ut, rett og slett fordi GTX 780 Classified yter praktisk talt identisk med 780 Ti for en betydelig lavere pris, startprisen for 780 Ti er forresten på 5500 kr i de fleste butikker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sier du det arni90, har selv 9 x Platinum pcuer. Mitt strømforbruk gikk mye ned da jeg byttet dem ut.

Når det gjelder 780ti så betalte jeg 5800 for mine, men jeg vurderte også 780, men 780ti er mye raskere til det jeg bruker mine til. Høyere MhZ 980 mine kort + 2880 cuda core. 780 har 2304 og lavere MhZ.

PS: ventet på din kommenter, så mitt svar er ikke noe negativt mot deg.

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

EVGA GeForce GTX 780 3GB Classified CUDA.

Bruker selv det merket, grunnen er enkel de har 36M garanti. Asus har det samme.

Men pirke modus, 780Ti er ikke så mye mere. Men så har du ikke sakt hvor mye du har å bruke.

Jeg kjøpte 5 x

EVGA GeForce GTX 780Ti 3GB PhysX CUDA "SC", with Assassin's Creed IV, Splinter Cell Blacklist, Batman Arkham Origins
Lenke til kommentar

Sier du det arni90, har selv 9 x Platinum pcuer. Mitt strømforbruk gikk mye ned da jeg byttet dem ut.

Når det gjelder 780ti så betalte jeg 5800 for mine, men jeg vurderte også 780, men 780ti er mye raskere til det jeg bruker mine til. Høyere MhZ 980 mine kort + 2880 cuda core. 780 har 2304 og lavere MhZ.

PS: ventet på din kommenter, så mitt svar er ikke noe negativt mot deg.

Det å bytte fra 80PLUS Bronze til 80PLUS Platinum vil kutte omtrent 13.5% på strømforbruket fra maskinene dine under maks belastning, om maskinene dine totalt har et strømforbruk på 2000W (i komponenter) vil du da kutte ca 270W, ikke akkurat noe voldsomt i forhold til prisforskjellen du betaler for Platinum med mindre det er snakk om å kjøre maskinen 24/7...

 

Med mindre det er snakk om folding@home eller lignende regneprosjekter er ikke 780 Ti er merkbart raskere enn et standard 780, og 780 Classified er såpass høyt klokket ut av eska at forskjellen i test mot 780 Ti er neglisjerbar.

 

Jeg undrer litt på hvorfor du skriver lavere MHz, det blir som å skrive "bil X har lavere liter enn bil Y" eller også kjent som riv røskende gærent!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...