Gå til innhold

[Løst] 290 eller 780


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det å bytte fra 80PLUS Bronze til 80PLUS Platinum vil kutte omtrent 13.5% på strømforbruket fra maskinene dine under maks belastning, om maskinene dine totalt har et strømforbruk på 2000W (i komponenter) vil du da kutte ca 270W, ikke akkurat noe voldsomt i forhold til prisforskjellen du betaler for Platinum med mindre det er snakk om å kjøre maskinen 24/7...

 

Med mindre det er snakk om folding@home eller lignende regneprosjekter er ikke 780 Ti er merkbart raskere enn et standard 780, og 780 Classified er såpass høyt klokket ut av eska at forskjellen i test mot 780 Ti er neglisjerbar.

 

Jeg undrer litt på hvorfor du skriver lavere MHz, det blir som å skrive "bil X har lavere liter enn bil Y" eller også kjent som riv røskende gærent!

Okay, sjekket du ut mitt kort. Det er ett super overklokket kort som kjører over 100MhZ fra stadard klokk.

Fra 780 til 780Ti er det ca 50-60000 PPD på mine kort som jeg kjører på 1010.

Standar klokk på 780 er 863 og 2304 cuda core. 780Ti har 875 og 2880 cuda core.

Men om det er verd pris forskjellen kan vi være enig i. Men skjermkort blir fort gammle.

Men når han sier max 10000 så skal ikke jeg mase mere.

Psu er det som vare lengst i en pc, så hvorfor spare der?

Edit: Nei mine maskiner bruker ca 2400W, men en pc ikke mye. Men hater du støy så kan vi snakke. Viftene står for det meste i ro.

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...