Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilde-Quiz - Gjett bilen!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, Nissan er det ikke. For å sparke litt i gang, kan jeg opplyse at en meget kjent bilkonstruktør reklamerte for denne bilen i sin tid, med uttalelser som "om jeg hadde bygget en gatebil, ville den vært slik". Når han så bygde sin egen gatebil var den så langt unna dette som man kan komme ...

Skrevet
Kos dere:

post-35593-0-15123600-1353083415_thumb.jpg

Den er en britisk sportsbil med motor/drivverk fra Mini, nemlig Mini Midas eller bare Midas. Midas fantes i tre utgaver, Gold, Silver og Bronze. Gordon Murray (hovedkonstruktør for McLaren F1) eide faktisk en sånn privat i noen år. Midas var en direkte arvtager til Mini Marcos. Midas hadde selvbærende glassfiberkarosseri, en løsning som bare noen få biler i historien har hatt.

Skrevet

Jess, der kom både riktig bil, litt bakgrunnshistorie og også løsningen på hintet jeg ga tidligere. Kjenner jeg SeaLion rett, har han sittet på svaret en liten stund, og sett om noen andre klarte det. Virker som en bil du ville kjenne godt til fra før. :)

Gjest Slettet+127836
Skrevet

Jeg får ikke lyktene helt til åstemme men kan det være en lotus esprit?

Skrevet

Dessverre, det er verken en Mitsubishi eller en Lotus. Men i likhet med de nevnte merker, så eksisterer mysteriebilprodusenten fortsatt. Og de lager fortsatt interessante biler, selv om dagens utgaver ikke ligner noe særlig på mysteriebilen.

Gjest Slettet+127836
Skrevet (endret)

post-59728-0-32317600-1353420611_thumb.jpg

Selv med den flotte editeringen av bildet så kan det finnes ut på tineye hva det er.. :S

Endret av Slettet+127836
Gjest Slettet+127836
Skrevet

Ikke noen Lada, hvordan fant du navnet på modellen men ikke bilmerket forresten? Tineye much?

Skrevet

Godt poeng, men nei. Jeg har sett bilen i Norge før, og jeg er ganske sikker på at dette er en gammel Lada. Sikker på at du ikke tar feil?

Gjest Slettet+127836
Skrevet

Ja. Den ligner nok på en lada samara, men det er det da altså ikke :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...