Wiciwato Skrevet 18. februar 2010 Skrevet 18. februar 2010 hmm ja... trodde ikke noen visste om den engang En liten kikk på Finn.no's nybilfakta hjelper godt!
oyvjak Skrevet 18. februar 2010 Skrevet 18. februar 2010 Er det bare meg eller kommer Ford med nye modeller på løpende bånd for tiden? Også, Mine inlegg.
Flimzes Skrevet 18. februar 2010 Skrevet 18. februar 2010 Jeg har ikke sett en ka på mange år, men felgene, front og lykter var erketypisk ford, så ka var den modellen som passet i størrelse, den var så lett at du godt kan legge ut en til.
arw*1 Skrevet 26. februar 2010 Skrevet 26. februar 2010 Prøver å få litt liv her igjen. Stor underholdning å følge med på denne tråden Håper det ikke er for lett. bilensin.bmp
SeaLion Skrevet 26. februar 2010 Skrevet 26. februar 2010 Suzuki Alto. Denne fantes også med 4 dører og het da Fronte. Denne utgaven ble lansert i Japan i 1979.
SeaLion Skrevet 26. februar 2010 Skrevet 26. februar 2010 Den som tier samtykker? Jeg hadde rett? Ny oppgave (jepp, det er den røde i forgrunnen som er oppgaven):
Gjest Slettet+13412342564 Skrevet 26. februar 2010 Skrevet 26. februar 2010 (endret) Skal vi til Storbritannia? Lotus kanskje? Endret 26. februar 2010 av Slettet+13412342564
SeaLion Skrevet 26. februar 2010 Skrevet 26. februar 2010 Nei. Dette er et mye sjeldnere bilmerke enn Vauxhall eller Lotus. Bilmerket produserte biler i bare fem år. Den avbildete modellen ble produsert i ca 650 enheter, og dette var merkets nest mest produserte modell. Det finnes minst 1 bil fra dette merket på norske skilter, jeg har selv sett den på nært hold.
SeaLion Skrevet 27. februar 2010 Skrevet 27. februar 2010 Litt mer om bilen, for å hjelpe dere på vei: Modellen ble produsert fra 1958 til 1959. Motoren var en 0,5-liters 3-sylindret luftkjølt totakter på 30 hk som drev forhjulene. Takket være plastkarosseri som ga en vekt på bare 350 kg ga dette en akseptabel toppfart på 145 km/t (bra for sin tid). Bilen fantes også i coupeversjon, men den ble det kun bygd 16 stykk av. I følge produsenten kunne den også leveres som 4-seter, men da var det nok svært trangt i baksetene. Forparten på bilen ble dessuten brukt i en snarlik modell (i hvert fall sett forfra) som ble produsert fra 1959 til 1960. Denne ble levert med en 328 cm³ tosylindret motor på 18 hk som via en firetrinnskasse drev forhjulene. Man kan kanskje tro at denne ville gå som sirup, men takket være enda lavere vekt (via et triks som undertegnede har stor sans for) var toppfarten på denne modellen akseptable 100 km/t. Over 1800 ble bygd av denne modellen, dette var merkets mest populære modell. Fyren som grunnla dette bilmerket hadde forresten samme etternavn som en berømt fantasiagent, men nei, bilmerket var ikke oppkalt etter grunnleggeren. Men forbokstaven i bilmerket er i det minste lik med forbokstaven i etternavnet hans.
aklla Skrevet 27. februar 2010 Skrevet 27. februar 2010 Berkely SA328 jeg er ikke i tvil, så jeg tar neste med en gang
aklla Skrevet 27. februar 2010 Skrevet 27. februar 2010 joda, den bilen i front er en Heinkel, glemte å nevne at det er bilen 2 plasser bortenfor den, den mannen i rød t-skjorte ser på neida, kjør på med neste.
oyvjak Skrevet 27. februar 2010 Skrevet 27. februar 2010 Hehe, har ikke røntgensyn dessverre. Her er neste.
Mythos Skrevet 27. februar 2010 Skrevet 27. februar 2010 Tror det er en Moskwich 400/401. Russerne tok med seg en hel bilfabrikk fra Opel etter krigen, og produserte førkrigs Opel Kadett til rundt 1956.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå