Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilde-Quiz - Gjett bilen!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Triumph TR7 (1975-1981) hadde en 2-liter rekkefirer, mens TR8 (1980-1981) hadde Rovers 3,5-liters V8 under panseret. Eneste synlige forskjell utvendig var at TR8 hadde et par små forhøyninger på panseret for å få plass til motoren. TR8 ble imidlertid kun levert som cab (såvidt jeg vet), så i og med at bilen er en coupé, så er det en TR7.

Lenke til kommentar
Triumph TR7 (1975-1981) hadde en 2-liter rekkefirer, mens TR8  (1980-1981) hadde Rovers 3,5-liters V8 under panseret. Eneste synlige forskjell utvendig var at TR8 hadde et par små forhøyninger på panseret for å få plass til motoren. TR8 ble imidlertid kun levert som cab (såvidt jeg vet), så i og med at bilen er en coupé, så er det en TR7.

9550765[/snapback]

 

Det er nok en 1978 Triumph TR8, men bare fortsett dere :)

Lenke til kommentar

I og med at Triumph selv ikke produserte noen TR8 før i 1980, så må det være en konvertert 1978-modell TR7. Denne typen konverteringer ble gjort i en viss skala i ettertid fordi det offisielt kun ble produsert 2497 stk TR8 hvorav de aller fleste ble eksportert til USA. Men det ble produsert hele 112.368 TR7-ere, så om man bygde om noen gjorde ikke så mye i den store sammenhengen. Annet enn for mysterieløsere som oss. Og i og med at du sier det er en 1978-modell TR8, så kan jeg legge hodet overbærende på skakke og fortelle deg at i såfall hadde jeg rett, den bilen der var opprinnelig en TR7.

Lenke til kommentar
I og med at Triumph selv ikke produserte noen TR8 før i 1980, så må det være en konvertert 1978-modell TR7. Denne typen konverteringer ble gjort i en viss skala i ettertid fordi det offisielt kun ble produsert 2497 stk TR8 hvorav de aller fleste ble eksportert til USA. Men det ble produsert hele 112.368 TR7-ere, så om man bygde om noen gjorde ikke så mye i den store sammenhengen. Annet enn for mysterieløsere som oss. Og i og med at du sier det er en 1978-modell TR8, så kan jeg legge hodet overbærende på skakke og fortelle deg at i såfall hadde jeg rett, den bilen der var opprinnelig en TR7.

9553699[/snapback]

 

Hehe, du har sikkert rett :pLinky-linky

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...