Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilde-Quiz - Gjett bilen!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Lite aktivitet her.. Kommer med flere tips: Bilen er øst tysk, siste bilen fra dette merket ble vel produsert i 1961 eller i 1962 tror jeg..

Lenke til kommentar
Var borgward arabella jeg tenkte på men er vel samme greierne
Oppklaring:

Det vesttyske merket Borgward eide merket Lloyd som opprinnelige bare lagde billige småbiler. Borgwards modeller var større og dyrere. Arabella (1959-1961) var opprinnelig en Lloyd-modell, og et forsøk på en litt større Lloyd-modell, med en helt ny R4-motor på 0,9 liter. Helt på slutten ble Lloyd Arabella døpt om til Borgward Arabella. Motoren i Arabella var ikke ferdigutviklet og de mange reklamasjonene på motoren var medvirkende årsak til at BMW i 1961 fikk Borgward erklært som konkurs og deretter kjøpte BMW opp konkursboet for en slikk og ingenting. Borgward hadde akkurat da utviklet en helt ny modell med design signert Michelotti, denne ble lansert i 1961 som BMW 1500 og den regnes som BMWs første moderne mellomklassebil.

Lenke til kommentar

Det ligner veldig på en IFA F9 (eller DKW AU1000) i Woodie-utgave?

Ut ifra bakskjermene vil jeg tro det er en Ifa.

 

Har aldri sett sånn før, og synes det er rart om de virkelig var med treverk (eller om de var i stål med fake-treverk)?

Ser også at den har høyreratt - er det vanlig ????

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
Det ligner veldig på en IFA F9 (eller DKW AU1000) i Woodie-utgave?

Ut ifra bakskjermene vil jeg tro det er en Ifa.

 

Har aldri sett sånn før, og synes det er rart om de virkelig var med treverk (eller om de var i stål med fake-treverk)?

Ser også at den har høyreratt - er det vanlig ??

9015086[/snapback]

 

IFA F9 er korrekt, denne modellen kalles F9 kombi

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...