Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

[Løst] Hvor henter jeg sykemelding ut i fra min situasjon?


Superbia

Anbefalte innlegg

La meg ta dette fra starten:
Jeg våknet på mandagen og var passe dårlig på morgningen. men jeg bestemte meg for å dra på skolen selv om. når jeg kom til skolen så merket jeg at jeg kom til å spy veldig snart. Jeg gikk på toalettet å spydde, tok et bildet av det og viste det til læreren. jeg fikk pappa til å hente meg. Mandagen så spydde jeg opp alt jeg spiste eller drakk, jeg fikk ikke i meg noe næring den dagen. på tirsdag så kom feberen. grunnen til at jeg ikke hadde bestilt lege time til nå er fordi jeg hadde en legetime på tirsdagen (igår) fra før av så jeg tenkte at jeg bare kunne komme innom og hente en sykemelding da. men på tirsdag kom feberen noe som gjorde at jeg hallusinerte litt, noe som kan være en kombinasjon av feber, næringsmangel og at jeg var dehydrert. når jeg ankom legen klokka 16 så kom legen og sa at vi var forsene og at vi egentlig hadde time klokken 2, noe jeg egentlig visste men jeg har forestilt meg noe annet. han hadde ikke tid til noen flere, men han satt opp ny time til meg som er 27 januar, det var den første timen han hadde en ledig time til meg. jeg dro hjem, og sov fra klokken 20 til nå. jeg føler meg helt frisk nå og jeg kunne egentlig dratt på skolen så jeg er redd for at jeg ikke for noe sykemelding, og hvis jeg får det, hvor skal jeg hente det i å med at fastlegen min er opptatt i 1 måned?

så spørsmålet mitt er da, hvor får jeg tak i sykemeldning når jeg har blitt frisk og at fastlegen min er opptatt i 1 måned?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ringte legekontoret og spurte om sykemeldning for de dagene jeg har vært borte nå. det viste seg sånn at man kan ikke skrive sykemeldning fra dager som har vært. det er bare fra den dagen du får sykemelding og dagene etter der sykemeldningen gjelder. altså, jeg får fravær disse 3 dagene... kjempe flott... :((

Lenke til kommentar

Dem kan jo tilbakedatere sykemeldinger dersom du har kontakta lege den dagen du trenger sykemelding fra.

 

Altså er du sjuk en mandag, ringer mandag og sier ifra, men legen er ikke tilbake før si torsdag, så kan sykemeldinga tilbakedateres til dagen du sa ifra.

Men dersom du venter til f.eks onsdag og sier at du har vært sjuk siden mandag kan dem ikke tilbakedatere.

 

Er ihvertfall sånn det praktiseres i kommunen jeg bor i.

Lenke til kommentar

Jeg går på vgs og hvis man er borte fra skolen så er det fravær, omtrent uansett grunn. hvis man får sykemelding så får man fortsatt fravær, men man kan kreve at man skal få med et vedlegg på vitnemålet som inneholder legeerklæring/sykemelding. men det fikk ikke jeg og jeg er tilbake på skolen nå, så jeg får bare god snakke litt med læreren så forsvinner sikkert de dagene :3

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...