Gå til innhold

Angre ved kjøp av produkt


Hynnen

Anbefalte innlegg

Hei.

Trenger litt hjelp/råd..

Bestilte noen baderomsplater med tilbehør i en byggvarebutikk. Når vi hadde branntilsyn ble det skrevet at ved oppussing må det brukes ikke brennbart materiale (flis) på veggen på bade (siden murpipen går der).

 

I dag fikk vi regningen fra byggvaren. Har ikke hentet varene enda.

De sa at det var en bindende bestilling. Så jeg må vel betale uten å kunne bruke det :/ Eller har jeg noen rettigheter? Kjipt å bruke rundt 10000 på noe jeg ikke kan bruke...

 

Håper på gode råd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg antar at du med "i en byggvarebutikk" mener at du handlet i en fysisk butikk, og ikke på nett eller ved telefonsalg. Når du har bestilt varene så er nok avtalen bindende, og med mindre butikken var klar over at det ikke kunne brukes på den måten du skulle bruke det (eller burde vært klar over det) så er det ikke en mangel og du kan ikke heve. Men du kan velge å ikke hente varen, og heller erstatte selgerens kostnader ved avbestillingen (jf. fkjl. § 41). Dersom dette er hyllevare vil ikke tapet være stort i det hele tatt. Dersom grunnen til at det nå har tatt tid var at de måtte spesialbestille kan det bli dyrt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...