Gå til innhold

Leseranmeldelse: Lightning Returns: Final Fantasy XIII


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Likte spillet overall, men SPOILER NEXT *********************** syntes slutten bare var uber weird, den var ikke bra eller dårlig, bare uber weird x)

 

Ja, jeg synes også den var litt weird XD Men også touching og slik vi forventet (eller, iallfall slik SE sa) at det skulle ende~

Lenke til kommentar

God lesning! Har forhåndsbestilt og gleder meg stort til dette spillet. Det blir nok min 3. platinum på ps3 etter FFXIII og XIII-2 :)

 

Takker~ (må si jeg var litt nervøs med min første anmeldelse.) Det er mye å glede seg til! Trofe?ene til nå virker heller ikke så galne, så jeg tror nok at platinum vil ikke bli så vanskelig på dette spillet heller. Hadde vært kjekt om LR ble min første platinum selv, siden det nærmeste jeg er til en er med XIII-2.

Lenke til kommentar

Dette er hva som skjer når Square Enix totalt feiler på et spill.

De har brukt way over budsjettet på FF 13 som gjorde at de hadde masse materiell igjen og bruke, Thus FF 13 -2 Men nå begynner de virkelig og miste skaftet, de er så desperate og fylle klagene fra fansen, at hoved reklameringen er at du har en hel verden og gå i.

 

Oh look at this huge world, its like the old games.

Hva de burde fokusere pengene på er et ordentlig spill.

Er det noe de fleste har lagt merke til så er det at kvaliteten i spillene har falt laaaangt ned.

Du kan like FF 13 til 13 -3 så mye du vill, jeg bryr meg ikke, dette er sikkert kjempegode spill, med den standarden av det vi har sett innen denne konsoll æraen.

 

Så kudos til dere som liker det, og at dere ser det positive i det,

Jeg har både FF 13 FF 13- 2 med collectors edtion ting.

Og begge spillene faller rett og slett ikke i smak.

 

Det virker som at de har brukt så lang tid på og lage et ordentlig FF spill at de nye spillene har allerede en fanbase.

 

Alt startet når FF 9 kom ut når de begynte og ta tester om hva folk likte minst i FF.

Har sett en god del av dem med mine egne øyne så jeg lyver ikke.

Selvfølgelig kom kampene først ..... Vi er rett og slett for dumme til og forstå hva vi trenger i et spill .

Kampene var den ulven i rommet, alle sa at det var det som gjorde FF så tregt.

Men who the fuck is laughing now, uten disse kampene er spillet søppel.

Ikke for og snakke om at salgstallet har falt ned enda det er 1000 ganger mer folk som spiller nå til dags..

Lenke til kommentar

FF serien død etter X-2

Å si at den falt død etter X-2, det får meg til å le litt da det er kanskje en av de merkeligste spin-offs Square har kommet ut med etter min mening. Folk er forskjellig, i en lang serie som Final Fantasy kan man ikke forvente å like alle spillene når de introduserer nye ting i hver installasjon. Jeg likte ikke FFVIII, FFX-2, FFXII f.eks. Men synes FFXIII-serien er ganske god. Trodde jeg serien holdt på å dø av den grunn? Nei.

 

Det er viktig at de endrer på ting slik at serien for hver installasjon føles "fresh", nå skal det sies at spill som Call of Duty etc kommer med samme mølet hver eneste gang og selger som hakka møkk, hvorfor? fordi det er ett helt annet marked (spillerbase) av folk som liker meningsløse FPS-spill.

 

 

Dette er hva som skjer når Square Enix totalt feiler på et spill.

De har brukt way over budsjettet på FF 13 som gjorde at de hadde masse materiell igjen og bruke, Thus FF 13 -2 Men nå begynner de virkelig og miste skaftet, de er så desperate og fylle klagene fra fansen, at hoved reklameringen er at du har en hel verden og gå i.

 

Oh look at this huge world, its like the old games.

Hva de burde fokusere pengene på er et ordentlig spill.

Er det noe de fleste har lagt merke til så er det at kvaliteten i spillene har falt laaaangt ned.

Du kan like FF 13 til 13 -3 så mye du vill, jeg bryr meg ikke, dette er sikkert kjempegode spill, med den standarden av det vi har sett innen denne konsoll æraen.

<snip>

Ikke for og snakke om at salgstallet har falt ned enda det er 1000 ganger mer folk som spiller nå til dags..

 

Salgstall for FF har alltid vært gode. Merk at basen for antall potensielle kjøpere var LAVERE på PS1 (~100M), men høyere og samme antall ca på PS2 (~160M) og PS3/Xbox360 (~160M)

 

FFXIII er faktisk det 4. mest solgte FF totalt, ikke det at salgstall sier at et spill er bra (Call of duty), men jeg ville bare poengtere at serien fortsatt gjør det godt.

 

FF salgstall:

http://www.vgchartz.com/gamedb/?page=1&results=200&name=Final%20Fantasy&platform=&minSales=0&publisher=&genre=&sort=GL

 

Oversikt over konsoller:

http://www.vgchartz.com/analysis/platform_totals/

 

Om det var rett å lage 3 spill av FFXIII kan vel man stille spørsmålstegn til, Lightning Returns blir nok mer en fan-service når det kommer til salgstall, så får vi se hva som venter i FFXV :)

Lenke til kommentar

Spilte gjennom hele 13 og fant til slutt ut at det var en stor skuffelse (for meg i hvert fall).

Tenkte jeg skulle gi 13-2 en sjanse siden jeg er stor fan av serien, men da karen i butikken som skulle selge meg spillet sa at det ikke var verdt det, gav jeg opp.

 

Det med at salgstallene til FF serien alltid har vært gode kan du dra langt ut på landet med.

http://www.slashgear.com/square-enix-ceo-yoichi-wada-steps-down-due-to-financial-troubles-26275303/

"The company recently released Sleeping Dogs, Final Fantasy XIII-2, and Hitman: Absolution, which apparently aren?t doing so hot."

 

Jeg som mange andre var veldig gira på 13 serien, men vist i lenken du postet ser man at salget falt kraftig fra 13 til 13-2.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Var veldig usikker på om jeg skulle gidde å kjøpe dette ved release. Har akkurat installert tifas bootleg mod pack til FF7 nå etter jeg frustrert stoppa litt opp i Avademica 500AF I XIII-2 som jeg kjøpte på PSN for 70kr. Liker historien, men Værste er engelske duben i 13 serien. Men nå lasta jeg ned japansk language pack så skal kjøpe i morgen :)

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...