Gå til innhold

nettet ble stengt pga illegal bruk.


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg opplevde idag at nettet til familien ble plusetig strengt idag. kom hjem fra skole / jobb og mor og far var jo helt fra seg fra hva de kunne gjøre.

 

Tok et kjapt feilsøk for å sjekke kabler osv. sånn at det var gjort. prøvde å koble til modem for å sjekke det.

men det viste seg at feilen / skylden var hos canal ditigal.

så jeg ringte de opp for å høre. jobber selv som KS for et annet kable-selskap. så vi kom til saken fort.

det de kunne forklare meg var at linja hadde blitt stengt pga illegale / stor kapastiet fra oss på telenor sitt nett. Men de ville ikke forklare meg videre om saken om hvorfor.

 

jeg kan inrømme at jeg har lasted ned noen filmer av og til, men det er lite.

går jo mest i netfix osv.

 

diskutere noe videre med hva jeg kunne sjekke opp på router osv. oppdatere den og sjekke mac adresser. så holder på med det nå. men det jeg lurer på om det er en sammenheng med at jeg har last ned ting uloving av og til at det kan være årsaken ? eller at det faktisk er noen på nettet vårt.

 

selv om jeg jobber med det samme har jeg aldri opplevd at vi har stengt kunder for sånt.

 

hva tror dere ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva, stenger de nettet om du laster ned store mengder data?

Jeg trodde det bare var trådløse forbindelser som hadde datakvote...

 

Jeg vet ikke hva de mener med illegal...

Jeg vet ikke om det er vanlig å stenge nettet i forbindelse med vanlig piratkopiering, om det er det som er årsaken.

 

Kan det være snakk om deling av ulovlig materiale som overgrepsbilder? Jeg påstår ikke at du er pedofil, men nettet ditt kan være hacket av en fyr i en varebil utenfor vinduet ditt.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det de kan være sutrete over er om de mistenker at kapasiteten dere bruker er mer bedriftsorientert enn forbruker orientert, og da vil de stenge eller få deg over på ett dyrere bedrifts abonnement.

Utenom det foreligger det ingen stengnings politikk enda fra terroristene Simonsen og kompani så det er ikke noe relatert til piratkopiering.

 

En annen og veldig sannsynlig mulighet er at dere muligens er mistenkt for spamming, så en av maskinene i huset kan være zombie eller ufrivillig sjef i ett botnet og da er en ISP lite samarbeidsvillig siden de kan plutselig få alle sine kunder svartelistet om de ikke tar spammen på alvor.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kan det være at en av maskinene deres har fått en trojan, og blir brukt i DDoS angrep?

Det er den mest sannsynlige forklaringen, har aldri hørt om at nettet stenges fordi man bruker det for mye. Da skulle mitt vært stengt for lenge siden:-)

 

Er nettverket sikret slik at ikke andre kan få tilgang til det? Det kan også være trafikk fra andre maskiner enn dine som har forårsaket dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Husker Telenor begrenset forbindelsen til kunder i den tiden Conficker herjet. Da ble alle andre porter enn port 80 stengt, og du måtte forsikre deg om at Conficker var fjernet før Telenor fjernet sperringen. Kan hende det er noe av det samme som har skjedd i dette tilfellet (altså malware på PC, som nevnt tidligere i tråden).

Endret av Jallenbo
Lenke til kommentar

Glemte jo helt denne tråden jeg startet :p oh well.

 

Jeg ringte inn på nytt for å noe mer info om det som hadde skjedd. hold på nesten en hel time canal digital på telefon. etter å blitt overførtet fra person til person mist 4 - 5 ganger, Orka jeg rett og slett ikke mer. kun en av de 5 som hadde noe peling på ting og tang. men fikk ikke noe bedre svar enn at det var best at jeg ikke viste noe er uansett. hvis jeg selv ikke vet at det har foregått noe uloving .. okey...

 

hadde forklart hva jeg har gjort. oppdatert routeren, og låst denne routeren til KUN de mac adressene som jeg kjenner. feil søkt på de enhetene som er i huse, Om det er noe rart på de. en av pcene har jeg ennå ikke tilkoblet fordi det er så mye rort og tull, så det blir til at jeg reinstallere /formatere den på nytt. før tilkobling.

 

Internett er tilbake og alt går som det skal, så jeg vet ikke mer hva som var greia. De vil jo heller ikke gi noe skriftlig info. så kanskje en vakker da kommer PST på døra :p

 

Jobber jo denne bransjen selv som jeg nevnte, jeg har aldri opplevd dette her med kunder før. Og vis det skjer SKAL jo kunde få info om saken. hvis det er snakk om manglene betaling kan vi selv stenge. Men hvis det dreier seg om ulovligheter må vi få en godkjennelse fra politiet. Samt at du vil motta et skriv i posten fra politiet

 

Canal Digtial er jo ikke kjent for god service, allefall som jeg har opplevd. har jo hørt at de leier kundeservice senter og ikke har et eget sted.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det at man må ha godkjennelse fra politi for å stenge en linje er da feil.

Har tidligere jobbet i ISP KS bransjen, hovedårsaken til stengt linje var jo selvsagt manglende betaling.

 

Når det kommer til ulovlig aktivitet og trafikk som folk også ofte ble stengt for var dette somregen grunnet hacking ogDDoSing, somregel ikke pga kunde hadde gjort noe galt, men fordi han var en del av at botnet elns.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...