Gå til innhold

Dere som ikke bruker blinklys

-Just-Me-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Virker som blinklys er ekstrautstyr på noen biler.

For meg har det blitt en vane og selv kl.3 på natta når jeg er alene på veien, blinker jeg selvom det ikke er en bil å se.

• Liker 8
Skrevet

Er så enig med deg, koster ikke altfor mange kalorier å bevege hånden fra rattet og ned til spaken.

Virker som om mange har en overbevisning om at blinklyspærer er noe av det dyreste og mest slittbare delen på bilen.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jo, og (forenklet) forelegg for å ikke gjøre det er 2000 kr, og hver gang politiet har kontroll i Bergen sine rundkjøringer så smiler jeg fra øre til øre.

Forskrift om kjørende og gående trafikk (trafikkregler)

§ 14.

«Ved svinging, eller annen vesentlig endring av kjøretøyets plassering i sideretning, skal det til veiledning for annen trafikant gis tegn.»

Endret av Gjest
Skrevet

Er vel ikke påbudt å blinke i rundkjøringer?

Det er påbudt å blinke når du skal ut av en rundkjøring, men du bør selvfølgelig også blinke når du skal til venstre.

• Liker 2
Skrevet

Det er nr 1 irritasjonsgrunnen i trafikken

nr 2 er folk som kjører for sakte

nr 3 er folk som snakker i telefon, har kræsja med en, og hold på å¨krasje med flere idioter!

Skrevet

Blinklys er automatikk, det handler om å strekke ut en finger og flytte en pinne.

Folk som ikke bruker blinklys er folk som har sluttet å bruke det bevist, for også gå over til at dem bort i mot ikke klarer å bruke det lengre, for dem er ikke vandt til det. Dem må gjerne få bot og det som det måtte være.

• Liker 1
Skrevet

De fortjener mer en virtuell pisk... Nesten kolisjon noen under siden i en rundkjøring med ei dame som bestemte seg for at hun lå i innerste fil men likevel plutselig skulle ut midt i rundkjøringen UTEN å se over skulderen sin eller bruke blinklys. :nei:

Skrevet

3 mulige grunner til at blinklys ikke brukes (antatt fordeling i parantes)

1) Uvitenhet - vet ikke at man skal blinke (1%)

2) Forglemmelse - kjører i andre tanker (9%)

3) Egoisme - driter i alle andre trafikanter (90%)

• Liker 1
Skrevet

Lett å skrive her at man er så perfekt mens alle andre er tullinger.

Men ja ser problemet, selv prøver jeg å blinke så ofte jeg kan, og spesielt hvis jeg har folk rundt meg.

Skrevet

Hva med dere som ikke bruker blinklys på motorveien forresten? Ser jo alltid mange som bare kaster seg ut fra høyre felt når det er en bil nesten rett bak dem i venstre felt som altså må bremse kraftig, og ofte gjør de dette uten å bruke blinklys en gang. Spesielt E18 mot Oslo

Skrevet

3 mulige grunner til at blinklys ikke brukes (antatt fordeling i parantes)

1) Uvitenhet - vet ikke at man skal blinke (1%)

2) Forglemmelse - kjører i andre tanker (9%)

3) Egoisme - driter i alle andre trafikanter (90%)

Er nok de 3 eneste grunnene jeg kommer på og hvertfall. Er så mange som bare tenker på seg selv. Jobber i butikk også, og da ser man mye rart. (ikke at det har noe med blinking i trafikken å gjøre)

Ser også utrolig dumt ut når en bil står midt i veien og venter på møtende trafikk skal passere. Man skjønner jo etterhvert at de skal svinge inn et sted, men er det såå vanskelig å ta på blinklyset?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...