Gå til innhold

Mangler betaling

Formula90

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Der jeg jobber har jeg merket siden jeg startet for 1 år siden at lønna var for lav. så nå sist når jeg fikk lønning så gjikk jeg litt hardere inn for å få det sjekket, å da fant de ut at det var blitt en feil, så hadde bare fått lønn tilsvarende 5 timer om dagen, dvs at jeg manglet lønn for 205 timer!

205x72 = 35000kr ca!

men bedriften nekter å betale hele summen, men halve summen.... jeg mener jeg skal ha alt, har tross alt vært inne til dem 3 ganger tidligere å sakt ifra om at jeg ikke får lønna til å stemme. i tilegg er det vel bare rett at jeg skal ha betalt for jobben jeg har gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kontrakten min sier at jeg har en 80% stilling, men med timer i tilegg. har 172kr i timelønn, vi stempler inn og ut på pcen, men systemet har bare gjitt meg lønn som om jeg bare jobbet 5 timer om dagen, og ikke 7,5.

Skrevet

Vel, det går selvfølgelig. Med mindre de mener dere ikke hadde avtalt at du skulle jobbe mer enn 5 timer i uken har de overhodet ikke noe grunnlag for å nekte, og selv om det skulle være argumentet tror jeg de kommer til å slite med det: De ville i så fall hatt visst ansvar for å sørge for at de ikke "tok i mot" mer av arbeidsytelsen din enn de hadde bedt om.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...