Gå til innhold

Installering av nytt image på miniPC u/cd-rom


Anbefalte innlegg

Jeg skulle installere nytt Windowsimage på min miniPC, men det gikk ikke som forventet. Og nå kommer kun denne feilmeldingen opp:

 

"An operating system wasn't found, try disconnecting any drives.."

 

Jeg har kopiert image over på USB for å få installert på ny, men ser ikke ut som den er villig. På CD-rom benytter man jo .ISO-filer ved installasjon, men via USB er ikke dette mulig. Windows 7 USB/DVD Download tool er heller ikke mulig, siden jeg ikke kommer inn Windows.

 

Jeg tenkte også å koble min vanlige PC's CD-rom til mini for å installere imaget, men ja.. alle muligheter er borte.

 

BIOS er også innstilt på å starte fra USB.

 

Noen som kan hjelpe?

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg skulle installere nytt Windowsimage på min miniPC, men det gikk ikke som forventet

 

Hvordan installerte du det? Og hva mener du med Windowsimage? er en image av en tidligere installation? var den en tilpasset Wim eller?

 

Ellers å installere en Windows som en clean installation fra en USB, trenger du:

 

-en usb som er over 2GB

-usb må være partitionert og formatert (helst FAT32)

-usb partition må være activ

-alle installations filer fra en ISO file må kopieres i den. Ikke kopiere den ISO file som den er, men alle filene i den.

Lenke til kommentar

Har benyttet samme installasjonspakke på andre PC'er, men denne var svært trøblete siden jeg ikke får installert det toolet heller.

 

Gjorde som du beskrev over, men PCen kommer likevel til feilmeldingen etter at HP-ikonet i StartUpen er borte.

 

USBen er ganske stor, så jeg måtte ta en NTFS-formatering. Er ikke helt sikker på om USB'en er aktiv heller. Det glemte jeg å skrive i cmd etter formatteringen. Er det mulig å sjekke det uten å fjerne filene jeg la over til USB'en?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg skulle installere nytt Windowsimage på min miniPC, men det gikk ikke som forventet. Og nå kommer kun denne feilmeldingen opp:

 

"An operating system wasn't found, try disconnecting any drives.."

 

Jeg har kopiert image over på USB for å få installert på ny, men ser ikke ut som den er villig. På CD-rom benytter man jo .ISO-filer ved installasjon, men via USB er ikke dette mulig. Windows 7 USB/DVD Download tool er heller ikke mulig, siden jeg ikke kommer inn Windows.

 

Jeg tenkte også å koble min vanlige PC's CD-rom til mini for å installere imaget, men ja.. alle muligheter er borte.

 

BIOS er også innstilt på å starte fra USB.

 

Noen som kan hjelpe?

 

 

Hvis du vil ha en billig kjapp og enkel løsning er det bare å kjøpe en USB cdrom.

 

-Øyvind

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...