Gå til innhold

[Løst] Hjelp til nettbrett valg


otl

Anbefalte innlegg

http://www.elkjop.no/product/data/nettbrett/ACNTL1DEE004/acer-iconia-7-9-nettbrett-8-gb

VS

http://www.elkjop.no/product/data/nettbrett/SMT2100ZWANEE/samsung-galaxy-tab-3-7-nettbrett-wi-fi

 

Hvilken er å anbefale?

Kommer til å bli brukt til å se endel filmer med, og spille på.

 

Ser ut som det blir Tab 3'en med tanke på lyden som mange klager over på Acer'en. Film og lyd hører vel sammen :)

Endret av otl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

To like nettbrett :)
Acer har 4 kjernes CPU istden for 2, som Samsungen har.
Fant ikke ut så mye om GPU løsningen som er i brettene, som nok er avhengig av hvor bra de kjører spill.
Batterilevetiden er veldig lik, 7 timer på Acer og 8 på Samsung
Samsung sin er litt lettere, om dette teller noe :)

Personlig ville jeg muligens gått for Acer sin. Virker ut som om en får mer for pengene, vertfall om en kun ser på spesifikasjoner. Samsung har dog vært på markedet lenger, og er mer annerkjent i forhold til nettbrett. Begge to er gode tilbud, og tror du vil vere fornøyd uansett hvilke du velger.

Men om det skal bli brukt mye til film, så har Samsungen et "bedre filmformat". Acer skjermen er mer firkantet, og vil derfor få større sorte kanter utenfor filmen. Liten ting å tenke på :)

Lenke til kommentar

Da ble Samsung bestilt. Prisen for meg er egentlig likt på begge de 2. Skal hentes i butikk og Samsungen er den de har inne på nærmeste Elkjøp. Ganske rimelige begge de 2 og forlanger ikke all verden, men vil nå likevel ha det som en blir mest fornøyd med, og da falt det på lyd og skjerm kvalitet, hvor jeg tror Samsungen gjør det litt bedre.

 

Takker for tilbakemeldinger ;)

Endret av otl
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...