Gå til innhold

FAQ: Import av Xbox One


David_1214

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er vel 59 USD som er ordinær pris, men av og til dipper enkelte titler nedi 29USD, som jeg jo kjøpte Ryse for, og det var det verdt :)

takker for svar, gleder meg til å teste x1, har jo hatt ps4 siden lanseringa så blir kjekt å se hvilken konsoll jeg liker best, tror nokk ps4 blir for eksklusive spill/multiplatform og x1 for kun sine eksklusive spill, kommer til å ende opp med enda større backlog av spill nå, men men vi lever bare en gang :w00t:

Lenke til kommentar

Om konsollene dine er som mine, vil du bli svært overasket over hvor stille One er i bruk. I forhold til PS4 er det ganske fascinerende, men igjen så sitter du med en rævgræll ekstern PSU som må plasseres bort..urk.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Om konsollene dine er som mine, vil du bli svært overasket over hvor stille One er i bruk. I forhold til PS4 er det ganske fascinerende, men igjen så sitter du med en rævgræll ekstern PSU som må plasseres bort..urk.

tenkte ikke på PSU`en, har blitt så vandt med ps3 og ps4 som ikke har dette, men men mindre bråkete konsoll er ikke noe minus (ps3 super slim har en suselyd som irriterer meg grønn mens jeg spiller DS2 og ps4 har sine lyder den og spesielt i mgs og infamous), eneste jeg er litt skeptisk til x1 kontrollen siden jeg ikke er så glad i plasseringa til stikkene, men klarer nokk å leve med det når jeg blir mer vandt, men tror nokk ds4 blir min favoritt, men skal ikke si dette helt sikkert siden jeg enda ikke har prøvt kontrolleren til x1..... Gleder meg uansett :)

Endret av Leffi78
Lenke til kommentar

Om konsollene dine er som mine, vil du bli svært overasket over hvor stille One er i bruk. I forhold til PS4 er det ganske fascinerende, men igjen så sitter du med en rævgræll ekstern PSU som må plasseres bort..urk.

Det sykeste er at MS faktisk har designet mursteinen slik at den ser like gjennomført ut som plasten på boksen.

Lenke til kommentar

De gjorde ihvertfall det beste ut av det :p Ekstern PSU er ikke digg uansett. Men ok, de tok vel ikke sjangsen på en ny runde med RROD-ligenende tilstander. Målet var vel uansett en stille boks som kunne stå på døgnet rundt i og med alt media-fokuset, og ekstern PSU var vel eneste måten å løse det på innenfor det økonomisk forsvarlige.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har tenkt å kjøpe xbox one nå og vil da selvsagt bruke gamertaget fra 360'en.

Men vil jeg ikke få problemer med kredittkortet når det står på 360 konto med min norske adresse når jeg da prøver å bruke det på amerikansk konto med amerikansk falsk adresse på xbox one?

Lenke til kommentar

Har tenkt å kjøpe xbox one nå og vil da selvsagt bruke gamertaget fra 360'en.

 

Men vil jeg ikke få problemer med kredittkortet når det står på 360 konto med min norske adresse når jeg da prøver å bruke det på amerikansk konto med amerikansk falsk adresse på xbox one?

 

Du skal fortsette å bruke din vanlige norske (og xbox 360) gamertag på xbox one, men sette location på xbox one til US. Kjøp spill i vei! Evnt sette billing adress til en random adresse i california for å slippe skatter.

Lenke til kommentar

Da var maskinen i hus.

 

Liker å betale amerikanske priser ja, peggle 2 kostet bare 72kr. Og rundt 350 kr for 60$ spill er rimelig stor forskjell fra her.

 

Så man får utnytte disse prisene til xbox kommer ut her. Da blir vi nok tvunget over på norsk markedplass etter det.

Lenke til kommentar

Kan jeg bruke mitt norske bankkort/kredittkort?

 

Det er fullt mulig. Det eneste du må tenke på er at du legger til et amerikansk postnummer, og tlf nummer da du registrerer kortet. Jeg har også klart å kunne bruke min helt norske paypal, men prøv deg frem :)

 

Eks på amerikansk adresse som gir 0 kr i skatt ved kjøp på marketplace:

 

Los Angeles, CA 90061-3003

Phone: (323) 420-2100

 

 

Kan du forklare litt nærmere hvordan du fikk til å bruke norsk Paypal..?

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Kan jeg bruke mitt norske bankkort/kredittkort?

 

Det er fullt mulig. Det eneste du må tenke på er at du legger til et amerikansk postnummer, og tlf nummer da du registrerer kortet. Jeg har også klart å kunne bruke min helt norske paypal, men prøv deg frem :)

 

Eks på amerikansk adresse som gir 0 kr i skatt ved kjøp på marketplace:

 

Los Angeles, CA 90061-3003

Phone: (323) 420-2100

 

Kan du forklare litt nærmere hvordan du fikk til å bruke norsk Paypal..?

La til paypal på accounten inne på xbox.com. Da kan den brukes til kjøp både på xboxen og på xbox.com. Og husk at billing adress på xbox kontoen må være en amerikansk adresse som jeg har lagt til eksempel på :)

 

Paypal kontoen min inneholder da kun mitt norske visa, med norsk adresse :) Paypal kontoen er også norsl

Lenke til kommentar

Da var maskinen i hus.

 

Liker å betale amerikanske priser ja, peggle 2 kostet bare 72kr. Og rundt 350 kr for 60$ spill er rimelig stor forskjell fra her.

 

Så man får utnytte disse prisene til xbox kommer ut her. Da blir vi nok tvunget over på norsk markedplass etter det.

Fikk nettopp hentemelding på min XboxOne. Skal bort å hente den nå om en liten time. (Post i butikk 22:00).

Jeg vurderer også å kjøpe titler fra US Marketplace, men er redd for at når norsk marketplace åpner, så virker ikke de spillene jeg kjøpte på US lengre.

Står garrantert ett eller annet sted i "den lille skriften" når vi kjøper spill/godtar avtalen for marketplace, at tilbudet kun gjelder for det landet.

Så vi har egentlig ingen grunn til å syte eller klage hvis spillene ikke funker etter norsk launch.

 

Lenke til kommentar

La til paypal på accounten inne på xbox.com. Da kan den brukes til kjøp både på xboxen og på xbox.com. Og husk at billing adress på xbox kontoen må være en amerikansk adresse som jeg har lagt til eksempel på :)

Paypal kontoen min inneholder da kun mitt norske visa, med norsk adresse :) Paypal kontoen er også norsl

 

Gjorde det på nøyaktig samme måte (med adressen og telefonnummeret i førstepost i denne tråden), men jeg fikk kun opp en feilkode på både Xbox.com sin butikk og på selve xboxen:

Use a different way to pay Your purchase can't be completed with this payment option. Try a different or new way to pay. PBR9002 (+ en haug av tall, etterfulgt av datoen)

 

Fjernet Paypalen og la inn VISA-kortet.. endret ikke på noe annet. Da fungerte det å handle inne på Xbox.com, men jeg får fremdeles feilkode på selve Xboxen. Eneste forskjellen på feilkoden er at PBR9002 ikke er med.

 

Men men, det fungerer ihvertfall.. selv om det er litt sånn halvveis.

Lenke til kommentar

 

Da var maskinen i hus.

 

Liker å betale amerikanske priser ja, peggle 2 kostet bare 72kr. Og rundt 350 kr for 60$ spill er rimelig stor forskjell fra her.

 

Så man får utnytte disse prisene til xbox kommer ut her. Da blir vi nok tvunget over på norsk markedplass etter det.

Fikk nettopp hentemelding på min XboxOne. Skal bort å hente den nå om en liten time. (Post i butikk 22:00).

Jeg vurderer også å kjøpe titler fra US Marketplace, men er redd for at når norsk marketplace åpner, så virker ikke de spillene jeg kjøpte på US lengre.

Står garrantert ett eller annet sted i "den lille skriften" når vi kjøper spill/godtar avtalen for marketplace, at tilbudet kun gjelder for det landet.

Så vi har egentlig ingen grunn til å syte eller klage hvis spillene ikke funker etter norsk launch.

 

 

 

Ikke umulig. Men MS har jo sagt at vi i "utenfor" landene bare kan importere maskiner så da må de jo godta at vi kobler opp til andre lands markedplasser.

 

Alle spill er vel region frie denne gangen også.

 

Jeg tror nok ikke de vil gå igjennom all den negative PR'en de vil få hvis de utestenger spillene til alle som har importert.

 

Men vi får se.

Lenke til kommentar

 

 

Da var maskinen i hus.

 

Liker å betale amerikanske priser ja, peggle 2 kostet bare 72kr. Og rundt 350 kr for 60$ spill er rimelig stor forskjell fra her.

 

Så man får utnytte disse prisene til xbox kommer ut her. Da blir vi nok tvunget over på norsk markedplass etter det.

Fikk nettopp hentemelding på min XboxOne. Skal bort å hente den nå om en liten time. (Post i butikk 22:00).

Jeg vurderer også å kjøpe titler fra US Marketplace, men er redd for at når norsk marketplace åpner, så virker ikke de spillene jeg kjøpte på US lengre.

Står garrantert ett eller annet sted i "den lille skriften" når vi kjøper spill/godtar avtalen for marketplace, at tilbudet kun gjelder for det landet.

Så vi har egentlig ingen grunn til å syte eller klage hvis spillene ikke funker etter norsk launch.

Kjøpt alle spillene mine digitalt. Har spart rundt 1000 kr på det, og vil fortsette med det. Spill er region frie. Blir det no tull da den kommer her til lands kommer ms til å slite greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...