Gå til innhold

[Løst] Bildefrekvens og lyd


Anbefalte innlegg

Min mor kjøpte seg en TV på elkjøp idag.
Satt den opp, bildet ser bra ut.

Et par ting vi stusser.

1. TVen skal være 100Hz (Bildepanelfrekvens)

 

Her merker vi noe rart, når vi klikker "i" for info ser vi følgende info: 1080p@50hz

Hvorfor viser den 50hz når TVen støtter 100hz, jeg kan ikke se noen steder å endre på dette.

2. Hun klager på lyden, syns ikke den var noe bra og har litt problemer med å høre hva personen sier, må da skru opp lyden men da hører hun også støyen rund personen.

Her kjøpte vi en billig HDMI kabel til 99,-, kan det være den som er grunnen til dårlig lyd?

Og hvordan kan vi vise bildet i 100Hz?
Merknad: TV er klargjort av elkjøp.


TV: JVC 40 LED-TV LT-40E710

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Min mor kjøpte seg en TV på elkjøp idag.

Satt den opp, bildet ser bra ut.

 

Et par ting vi stusser.

 

1. TVen skal være 100Hz (Bildepanelfrekvens)

 

Her merker vi noe rart, når vi klikker "i" for info ser vi følgende info: 1080p@50hz

 

Hvorfor viser den 50hz når TVen støtter 100hz, jeg kan ikke se noen steder å endre på dette.

 

2. Hun klager på lyden, syns ikke den var noe bra og har litt problemer med å høre hva personen sier, må da skru opp lyden men da hører hun også støyen rund personen.

 

Her kjøpte vi en billig HDMI kabel til 99,-, kan det være den som er grunnen til dårlig lyd?

 

Og hvordan kan vi vise bildet i 100Hz?

Merknad: TV er klargjort av elkjøp.

 

 

TV: JVC 40 LED-TV LT-40E710

Har fått slik TV i julegave. Ringte Elkjøp kundeservice i dag, og ble forklart: Det er FEIL i informasjonen av det TV- apparatet. Det står at det er 100 Hz, men det er FEIL. Det er kun 50 Hz og og kan ta imot 576 p (som er SVAKT), men Elkjøp hadde informert alle sine avdelinger om dette. Dem vi fikk TV av, hadde IKKE blitt forklart dette (avd. Tønsberg), men Elkjøp har utvidet bytterett frem til 24. januar. Selv om TV-en er kjøpt før jul, synes jeg hun kan "prøve" å få byttet det. Ble også forklart at lyden var svak på denne typen. Får håpe din mor får byttet TV-en. LYKKE TIL !

Lenke til kommentar

Jeg vet nå ikke med deg men TVen er fin den. Jeg kan ikke se at den kun tar inn 576p slik du forklarer.

TV'n er og støtter full HD 1080p.

Vi har løst problemet ved å kjøpe en liten lydanlegg ved siden av og da ble det mye bedre i følge henne.
Bildet ser meget bra ut, vi har ingenting og klage der.

Det jeg ikke har testet enda, er at jeg har en PS3 (blueray spiller) bare for å se om bilde ser enda bedre for å sikre seg at TV'en er bra, noe jeg regner med. Tror ikke jeg absolutt må teste det.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

 

Min mor kjøpte seg en TV på elkjøp idag.

Satt den opp, bildet ser bra ut.

 

Et par ting vi stusser.

 

1. TVen skal være 100Hz (Bildepanelfrekvens)

 

Her merker vi noe rart, når vi klikker "i" for info ser vi følgende info: 1080p@50hz

 

Hvorfor viser den 50hz når TVen støtter 100hz, jeg kan ikke se noen steder å endre på dette.

 

2. Hun klager på lyden, syns ikke den var noe bra og har litt problemer med å høre hva personen sier, må da skru opp lyden men da hører hun også støyen rund personen.

 

Her kjøpte vi en billig HDMI kabel til 99,-, kan det være den som er grunnen til dårlig lyd?

 

Og hvordan kan vi vise bildet i 100Hz?

Merknad: TV er klargjort av elkjøp.

 

 

TV: JVC 40 LED-TV LT-40E710

Har fått slik TV i julegave. Ringte Elkjøp kundeservice i dag, og ble forklart: Det er FEIL i informasjonen av det TV- apparatet. Det står at det er 100 Hz, men det er FEIL. Det er kun 50 Hz og og kan ta imot 576 p (som er SVAKT), men Elkjøp hadde informert alle sine avdelinger om dette. Dem vi fikk TV av, hadde IKKE blitt forklart dette (avd. Tønsberg), men Elkjøp har utvidet bytterett frem til 24. januar. Selv om TV-en er kjøpt før jul, synes jeg hun kan "prøve" å få byttet det. Ble også forklart at lyden var svak på denne typen. Får håpe din mor får byttet TV-en. LYKKE TIL !

 

Dette stemmer IKKE! Jeg har vært innom både Elkjøp og Lefdal som selger denne TV'en. Jeg har sammenlignet denne med en 50Hz TV da jeg trengte ny TV. Dette er uten tvil en ren 100Hz TV. Det kan være mulig du tenker på 32" de selger? De er 50Hz.

 

"(...)og kan ta imot 576 p "

Her tror jeg virkelig du har sammenlignet med FEIL TV. Dette er en ren 1080p (FullHD) TV.

 

 

Selvfølgelig er en TV med høyere bildebehandling bedre med 100Hz en bedre TV, men til prisen å være er denne TV'en ett gullkjøp for de med ikke så dyp lommebok. Kan absolutt anbefale den! (Brukes til både spilling og filmtitting) Kan nevnes at jeg også ringte kundeservice for å høre med dem. De har ikke hørt noe om at dette antagligvis skal være en 50Hz.

Endret av tsm121
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...