Gå til innhold

RAM problemer BF4


iiDiiOZ

Anbefalte innlegg

KORT FORKLART:

 

Har 16 gb ram, 2gb i bruk, 600mb ledig, resten i "Ventemodus"/Standby.

 

hvorfor ligger så mye i ventemodus? det gjør at noen spill krasjer før de i det hele tatt starter..

Hadde 600mb ledig, startet BF4, datt ned til 0 gb ledig, et sekund senere, spillet krasjett...

 

kan noen hjelpe meg med dette? er jo ikke vits me 16gb RAM så lenge bare 2-3 av dem kan brukes

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mer sannsynlig at krasjet med BF4 skyldes noe annet. Minnet i standby er noe som er mellomlagret, f.eks programmer som du har lukket. Disse vil ligge der til du åpner dem på nytt eller bli kastet ut i det du går tom for ledig minne.

 

Regner med at Winodws fyller først opp det som er ledig og når det er tomt starter den å ta i bruk det som er i standby. Ved å gjøre det på denne måten så vil nok gjennomsnittlige programmer starte raskere og PC-opplevelsen generelt oppleves som kjappere.

Lenke til kommentar

KORT FORKLART:

 

Har 16 gb ram, 2gb i bruk, 600mb ledig, resten i "Ventemodus"/Standby.

 

hvorfor ligger så mye i ventemodus? det gjør at noen spill krasjer før de i det hele tatt starter..

Hadde 600mb ledig, startet BF4, datt ned til 0 gb ledig, et sekund senere, spillet krasjett...

 

kan noen hjelpe meg med dette? er jo ikke vits me 16gb RAM så lenge bare 2-3 av dem kan brukes

 

Du har ikkje skjønnt mye av kordan windows bruker minnet :p

 

Det er ikkje pga minne i ventemodus at spill krasjer.

Lenke til kommentar

 

Du har ikkje skjønnt mye av kordan windows bruker minnet :p

 

Det er ikkje pga minne i ventemodus at spill krasjer.

 

Hadde ikke forventet at det va probleme, men har prøvd alt for å se om jeg klarer å unngå at bf krasjer, så måtte bare høre om dette kunne være noe i det hele tatt

Lenke til kommentar

Kor lenge kjører BF før det krasjer?

 

Av det du skriver får eg inntrykk av at det kræsjer før det er ferdig lastet. Om det er tilfellet tenker eg skjermkort, at spillet kræsjer når grafikkortet blir aktivert i 3D-modus?

 

der varierer, noen ganger før spillet starter, etter 1-2 min ingame, noen ganger etter flere matcher osv

 

Har R9 290x, kjører ULTRA me 170 fps

Lenke til kommentar

Jeg hadde helt identisk problem tidligere, spesielt under BETA-fasen til BF4, men også under spilling av BF3, men kun i WIN8. Har i all hovedsak fikset seg ved å bruke BETA-driverene til AMD. Etter jeg oppgraderte til WIN8.1 og AMD beta 13.11 drivere så har jeg ikke hatt problemer i det hele tatt.

 

Under spilling trekker systemet totalt 4-5GB RAM, resten står som "ledig". Plutselig får man et dropp til 0 ledig RAM og spillet krasjer, evt hele maskinen restarter. Ingen prosesser kommer opp på lista som den "skyldige" så gudene vet hva dette egentlig skyldes. Mye tyder på et driverproblem, men det trenger ikke har noen sammenheng. Kan være en feil i spillet også.

Lenke til kommentar

Har ikke BF4 hart problem med minnelekkasje da...Vet ikke om dem fikset det ved forrige patch. Hele bf4 er buggete, Krasjer flere ganger I løpet av en kveld hos meg også.

Det kan godt hende det er spillet som er problemet, men siden det oppstod i BF3 først etter jeg oppgraderte fra WIn7 til Win8, så antok jeg det var noe annet. Det kan uansett være flere ting som sammen ender i ball. Ikke alle er plaget så noe utløser det. Eneste man får påvirket selv er vel driverversjoner og hvilke andre applikasjoner man kjører samtidig.

BF4 har for øvrig blitt mye mer stabilt bare over de siste par ukene. Minneproblemer har jeg ikke hatt på en stund.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...