Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Baby med noen som ikke vil være i et forhold!


Anbefalte innlegg

Hei!

jeg har et "lite" problem her. Jeg har vært sammen med en i 2 år, kjøpt leilighet sammen, bil, møbler, pusset opp og gjort ting klart til en baby.
For 2 månader siden slo ho opp med meg, men etter 3 uker vart vi sammen igjen. Så vart ho gravid og er no 3 uker på vei, problemet er at ho har slått opp med meg igjen, samme dagen vi fant ut at vi venter baby.

Jeg tok å ringte for å bestille en time til parterapi, problemet er at ho ikke vil gå til parterapi eller prøve å bli sammen igjen, ho vil ikke ta abort heller...

Så jeg ringte damen igjen for å høre om det kansje er mulig en dag, å bli sammen igjen, men då svarte ho at ho ikke har hatt følelser for meg på lenge, men ho har bevist prøvd å bli gravid uten å gi meg beskjed om at ho ikke hadde følelser for meg.

Så no vet ikke jeg hva jeg skal gjøre for å fikse dette, jeg er helt knust og trenger hjelp fra andre. Noen som har tips på hvordan jeg kan fikse dette?

Jeg har personlig gått inn i meg selv og bestemt meg for å bli ett bedre menneske, skal no ta av 15 kilo, gå til psykolog for å mestre sinnet mitt. (kan for bli varm i toppen.) Men trenger hjelp på hvordan jeg kan redde dette forholdet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å huff. Det her var trist å lese. Jeg skjønner at du er veldig fortvilet! For det første så må jeg si rett ut at dama du skriver om er ei drittkjerring. Det finnes ikke verre ting å gjøre mot en mann. Det er så lavmål at jeg kan ikke få sagt det! En dag i livet så får hun forhåpentligvis svi for det hun har gjort..

 

Jeg tror ikke forholdet kan reddes. Når hun forteller rett ut at hun har lurt på deg en unge, så har hun null gode følelser for deg. Med mindre hun løy om det for å såre deg, men det kan jeg ikke tro.

 

Vet ikke helt hva mer jeg skal skrive her, det er vondt å høre om sånne ting. Kanskje jeg får skrevet noe mer senere. Føler sterkt med deg, og må bare minne deg på en ting, akkurat nå har du fullt lov til å bli skikkelig sint og varm i toppen!

Lenke til kommentar

Tenker det samme som Heidi over, du har all grunn til å bli forbanna på henne.

Jeg er litt usikker på hva som er lurt også gjøre, men en ting er sikkert når det gjelder barn så har man som mann lite å stille opp med desverre :(

 

Prøv ihvertfall å snakk ut orntlig med henne om dette er mulig.

Lenke til kommentar

Å huff. Det her var trist å lese. Jeg skjønner at du er veldig fortvilet! For det første så må jeg si rett ut at dama du skriver om er ei drittkjerring. Det finnes ikke verre ting å gjøre mot en mann. Det er så lavmål at jeg kan ikke få sagt det! En dag i livet så får hun forhåpentligvis svi for det hun har gjort..

 

Jeg tror ikke forholdet kan reddes. Når hun forteller rett ut at hun har lurt på deg en unge, så har hun null gode følelser for deg. Med mindre hun løy om det for å såre deg, men det kan jeg ikke tro.

 

Vet ikke helt hva mer jeg skal skrive her, det er vondt å høre om sånne ting. Kanskje jeg får skrevet noe mer senere. Føler sterkt med deg, og må bare minne deg på en ting, akkurat nå har du fullt lov til å bli skikkelig sint og varm i toppen!

Jeg håper og tror at hun har sagt det for å såre meg, jeg fortalte dette til en som er venn med begge og han tror nok at ho har sagt dette for å såre. Ho er normalt veldig grei og varm person, håper at kansje ho bare er redd, masse hormoner og litt irritert på meg av forskjellige grunner, at dett har gjort ho til en ustabil og sint person.

Lenke til kommentar

Tenker det samme som Heidi over, du har all grunn til å bli forbanna på henne.

Jeg er litt usikker på hva som er lurt også gjøre, men en ting er sikkert når det gjelder barn så har man som mann lite å stille opp med desverre :(

 

Prøv ihvertfall å snakk ut orntlig med henne om dette er mulig.

Vet lite om hvilken rettigheter jeg har, men prøver å holde en god tone med ho. Jeg har ikke sagt noe stygt til ho enda (takket være gode venner). jeg kommer til å være der for barnet, men jeg synes hele situasjonen er helt på trynet.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

men ho har bevist prøvd å bli gravid uten å gi meg beskjed om at ho ikke hadde følelser for meg.

 

Stemmer vel ikke helt dersom hun slo opp med deg første gangen, før hun ble gravid.

 

Men det er lite du kan gjøre nå, bortsett fra å vente og håpe. Du bør helst ikke presse på, det kan bare gjøre henne irritert. Vær samtidig vennlig de få gangene du får snakke med henne.

Kanskje hun vil endre seg i forbindelse med fødselen, dersom hun finner ut at barnet trenger en far og at det er deg... Men hvis årene går og hun tydelig har slått seg til ro som enslig eller med en ny kjæreste, er du bare nødt til å akseptere situasjon som samværspappa.

 

Lenke til kommentar

 

Stemmer vel ikke helt dersom hun slo opp med deg første gangen, før hun ble gravid.

 

Men det er lite du kan gjøre nå, bortsett fra å vente og håpe. Du bør helst ikke presse på, det kan bare gjøre henne irritert. Vær samtidig vennlig de få gangene du får snakke med henne.

Kanskje hun vil endre seg i forbindelse med fødselen, dersom hun finner ut at barnet trenger en far og at det er deg... Men hvis årene går og hun tydelig har slått seg til ro som enslig eller med en ny kjæreste, er du bare nødt til å akseptere situasjon som samværspappa.

 

Han trenger ikke bli samværspappa. De kan ha delt omsorg. Er ingenting som tilsier at mor har førsterett.

Lenke til kommentar

Han trenger ikke bli samværspappa. De kan ha delt omsorg. Er ingenting som tilsier at mor har førsterett.

Nei i utgangspunktet ikke, men i norsk rettsvesen blir mor i 77% av tilfellene tildelt Hovedomsorgen dersom begge er "like skikket". Retten legger gjerne tilgrunn at mor har et sosialt ansvar for og ta vare på barnet.

 

(oversatt til norsk: Dersom mor ikke beholder barnet, fordi samfunnet forventer det)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei!

 

jeg har et "lite" problem her. Jeg har vært sammen med en i 2 år, kjøpt leilighet sammen, bil, møbler, pusset opp og gjort ting klart til en baby.

For 2 månader siden slo ho opp med meg, men etter 3 uker vart vi sammen igjen. Så vart ho gravid og er no 3 uker på vei, problemet er at ho har slått opp med meg igjen, samme dagen vi fant ut at vi venter baby.

Jeg tok å ringte for å bestille en time til parterapi, problemet er at ho ikke vil gå til parterapi eller prøve å bli sammen igjen, ho vil ikke ta abort heller...

Så jeg ringte damen igjen for å høre om det kansje er mulig en dag, å bli sammen igjen, men då svarte ho at ho ikke har hatt følelser for meg på lenge, men ho har bevist prøvd å bli gravid uten å gi meg beskjed om at ho ikke hadde følelser for meg.

Så no vet ikke jeg hva jeg skal gjøre for å fikse dette, jeg er helt knust og trenger hjelp fra andre. Noen som har tips på hvordan jeg kan fikse dette?

Jeg har personlig gått inn i meg selv og bestemt meg for å bli ett bedre menneske, skal no ta av 15 kilo, gå til psykolog for å mestre sinnet mitt. (kan for bli varm i toppen.) Men trenger hjelp på hvordan jeg kan redde dette forholdet.

leit å se at du har blitt lurt noe så jævlig.

Desverre, det kan blir både vondt og ekstremt dyrt å ha **x.

 

Livserfaring og lærdom er ofte dyrekjøpt! Sånn er livet, den som er med på leken må tåle steken, men lider med deg. Sitter i nesten samme situasjon selv.

 

PS: du kan forresten håpe på spontanabort! Er du heldig nok, så ordner naturen dette av seg selv :) 3 uker på vei er ikke mye.

 

Vi burde hatt en gruppe for dette her, "snakkegruppe".

Endret av ragge_jz
Lenke til kommentar

Tror det blir vanskelig å fikse opp i forholdet igjen dessverre :( enig med zarac om at du bør sjekke om at det er din unge, virker ikke som du kan være helt sikker med den dama der! Det ordner seg nok for deg, for du virker som flott person som er villig til å gjøre mye for at andre skal ha det bra, noe som igjen gjør at mange vil hjelpe deg :) dama kan dra en viss plass, du fortjener bedre enn det!

Lenke til kommentar

Det høres ikke ut som en person man ønsker å ha et forhold til, men om hun bærer frem dette barnet så har hun tvunget frem et slags bånd mellom seg og ts og hun har sørget for at de alltid må ha et slags forhold. For å være helt ærlig, så synes jeg det virker som hun har benyttet seg av ts som spermdonor uten at han visste om det. Er synd at det finnes slike folk.

 

Du har rettigheter som far også, ikke gi deg. Krev dna-test om hun gjør seg vanskelig og krev din del av omsorgen. Det er ditt barn også.

 

Noen update på hvordan det går?

Lenke til kommentar

Det verste av alt, med sånne ting, er at man ikke kan stole på andre enn seg selv heller.

Tenk det, mange damer lurer menn ved å si at de går på p-piller osv uten å gjøre det.

Husker da jeg var i militæret, to av gutta hadde damer som ble gravide da. Og de gutta var rundt 20 år

Han ene hadde blitt rundlurt... trodde dama brukte piller. Men neida.

 

For min egen del, skal jeg aldri komme i en dame om igjen uten i VITE helt sikkert at hun tar piller. Dvs jeg må se at hun faktisk har svelget pilla.

Ellers er kondom mannens beste venn da. Er jo bare å anbefale.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...