Gå til innhold

Vil det bli stor kø 29 november?


NiJoh

Anbefalte innlegg

6k til hele Norden!? Det må være uten forhåndsbestillinger vel? Eller snakker du kun om Elkjøp-systemet?

 

10k var nok litt å ta i. Glemmer hvor lite Norge er og at vi er i utkanten av Europa. 5k er vel naturlig hvis ryktene om 300-400k stemmer. Tipper det er rundt 500 utsalgssteder rundt om i landet, så da snakker vi 10 konsoller i snitt.

Nei, 6k er det jeg har fått med meg, totalt. Elkjøp Norge fikk 900 stk som nevnt i vår avis, men søsterkjedene i Danmark og Sverige fikk også sitt.

 

Uten at dette er noe annet enn egen spekulering, så ser jeg for meg små, men jevne drypp framover. Avhengig av hvor små de er, så spørs det hvor mye som blir tilgjengelig utenfor de større byene.

 

God fornøyelse til de som fikk kjøpt i dag, personlig så ble min forhåndsbestilling flyttet til Januar, så da blir det heller Quadcopter drone i julegave til meg selv :)

 

(Jeg kommenterer ikke på vegne av min arbeidsplass)

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut til at det er ujevnt fordelt ja. England har visstnok fått 300k:

 

"We've heard the company has flooded the UK with 300,000 PS4 machines - many of which are reserved for those who have pre-ordered."

 

http://www.eurogamer.net/articles/2013-11-29-ps4-looks-set-to-break-records-at-launch

 

Bra salg i de store landene skaper vel større overskrifter, men små land som Norge er ubetydelig i den store sammenhengen.

Lenke til kommentar

Helvete, kjøpte en her i Polen, studerere i utlandet, men ble nærmest lurt av offisielle Sony Centre her altså. Forhåndsbestile her lenge siden, betalte 200 kr, som skulle bli tatt minus på totalprisen som de sa skulle være rundt 3500 (ubekreftet) for konsollen bare. Men så fikk de bare pakken med Killzone vet du, og da var pakkeprisen 4200 kr! Sykt mye... men hadde jo ikke noe valg om jeg skulle ha konsollen dag 1. Så da ble det den pakken, hadde jo alelrede betalt 200 kr også og ingen andre sted hadde konsoller tilgjengelige etter jeg dro til butikken i dag. Så da ble det den, men tenker å selge Killzone, den er fortsatt i plast, så da får jeg jo 300-400 kr tilbake, så ja. Men allikevel var det kjipt gjort av offisielle Sony Centre altså.

 

Konsollen i seg selv... fy faen. For en konsoll. Elsker alt ved den så langt. Som noen sa, gleder meg til fortsettelsen også, nå er det bare early stages!

Lenke til kommentar

Kom i køen ca 0830 i molde og var nr 6 av 10 \m/ kun 28 konsoller i molde, 10 på elkjøp 8 pp lefdal tror jeg og 10 på expert, så kø ordningen var fornøyelig:)

Fikk meg en liten latter av dem som kom 0955 osv og ble forbannet av at det ikne var flere konsoller igjen, sånne eldre gretne personer typ 40 år:) da sto jeg fint med lappen min og bare ventet:)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Kom i køen ca 0830 i molde og var nr 6 av 10 \m/ kun 28 konsoller i molde, 10 på elkjøp 8 pp lefdal tror jeg og 10 på expert, så kø ordningen var fornøyelig:)

Fikk meg en liten latter av dem som kom 0955 osv og ble forbannet av at det ikne var flere konsoller igjen, sånne eldre gretne personer typ 40 år:) da sto jeg fint med lappen min og bare ventet:)

Slapp av. Når neste generasjon kommer så må du også være på jobb og gå glipp av konsoll ved release.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

det er sagt det er forventet og få et parti til i desember,

 

Komplett bla.

 

https://m.facebook.com/komplettno/posts/10151702694312075

Jepp. Men Komplett forventet jammen å levere til meg i dag da jeg bestilte i august. Så forventet Komplett å levere i midten av desember. Så plutselig forventer Komplett å levere i januar. Og da som ubekreftet. Om jeg virkelig tror at jeg har en PS4 før påske? Ikke faen! Sony driter i Norge rett og slett. (Og gir garantert norske distributører villedende informasjon). Fattigfolket i UK får jammen før oss...

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Og dette står på Komplett sine sider nå:

 

Informasjon!
Har du bestilt PS4 tidligere i år og lurer på når du får? Gå inn på "min side" og se på ordren med PS4. Vi får ikke nok til alle før jul, da det er større etterspørsel enn Sony klarer å produsere. Det kan likevel lønne seg å legge ordre nå så kommer man lenger frem i køen på de neste partiene som kommer inn. Antallene som kommer inn i januar er foreløpig uklare, men oppdateres så raskt vi får info fra produsent.

 

Ikke ett ord om desember der...

Lenke til kommentar

Som jeg sa, forventer nytt parti, dvs det er ubekreftet. Jeg bestillte 11 juni hos coolshop, men jeg kjøpte den på expert i dag tidlig, så jeg har bestillingen ho coolshop enda, dem og forventer et nytt parti i desember.

 

Mn er helt enig med deg, dårlig opplegg på lanseringen mtp antall konsoller:/ er bare fornøyd at jeg har min, mn iogm at en by får kunn 28 konsoller delt på 3 butikker er ille!

Lenke til kommentar

Nei, 6k er det jeg har fått med meg, totalt. Elkjøp Norge fikk 900 stk som nevnt i vår avis, men søsterkjedene i Danmark og Sverige fikk også sitt.

 

Uten at dette er noe annet enn egen spekulering, så ser jeg for meg små, men jevne drypp framover. Avhengig av hvor små de er, så spørs det hvor mye som blir tilgjengelig utenfor de større byene.

 

God fornøyelse til de som fikk kjøpt i dag, personlig så ble min forhåndsbestilling flyttet til Januar, så da blir det heller Quadcopter drone i julegave til meg selv :)

 

(Jeg kommenterer ikke på vegne av min arbeidsplass)

Norden fikk flere enn 6k.

 

Norge fikk også mer enn 3k som mange sier.

 

Elkjøp hadde 900 i butikk

Lefdal hadde rundt 700 i butikk

Elkjøp hadde xxx reservasjoner på nett

Expert hadde 550

Komplett hadde 1000+

Så har du

Cdon

Ludostore

Gamestop

Gamezone

Coop Obs

Platekompaniet

Etc etc

Lenke til kommentar

Som jeg sa, forventer nytt parti, dvs det er ubekreftet. Jeg bestillte 11 juni hos coolshop, men jeg kjøpte den på expert i dag tidlig, så jeg har bestillingen ho coolshop enda, dem og forventer et nytt parti i desember.

 

Mn er helt enig med deg, dårlig opplegg på lanseringen mtp antall konsoller:/ er bare fornøyd at jeg har min, mn iogm at en by får kunn 28 konsoller delt på 3 butikker er ille!

Nå må nordmenn slutte å se Norge som verdens navle. Vi er en dråpe i havet for sony. Vi betyr ikke allverdens.

 

Forvørig er det helt riktig at det kommer et parti i desemeber. I expert kommer killzone bundelen runndt midten av desember. Og blir distrubiert til alle expert butikker som ikke hadde til release

Lenke til kommentar

Nå må nordmenn slutte å se Norge som verdens navle. Vi er en dråpe i havet for sony. Vi betyr ikke allverdens.

 

Forvørig er det helt riktig at det kommer et parti i desemeber. I expert kommer killzone bundelen runndt midten av desember. Og blir distrubiert til alle expert butikker som ikke hadde til release

jeg mente ikke at norge er verdens navle:p

Lenke til kommentar

Vet jeg er sent ute. Men noen som vet hvor jeg kan forhåndsbestille PS4 og få før jul?

Har forhåndsbestilt i butikk i Kr.sand, men kan få pengene igjen om jeg får før fra noen andre? De sa det var en liiiiiten sjanse for at jeg fikk den før jul.


Noen som vet om butikker eller nettbutikker?
Jeg er desperat. Plasser i Stavanger som kan skaffe før jul, har venner som kan kjøpe for meg og sende eventuelt...
Ellers bor jeg på sørlandet, og har kr.sand og sørlandssenteret ganske nærme...


Anyone??

Lenke til kommentar

Vet jeg er sent ute. Men noen som vet hvor jeg kan forhåndsbestille PS4 og få før jul?

 

Har forhåndsbestilt i butikk i Kr.sand, men kan få pengene igjen om jeg får før fra noen andre? De sa det var en liiiiiten sjanse for at jeg fikk den før jul.

 

 

Noen som vet om butikker eller nettbutikker?

Jeg er desperat. Plasser i Stavanger som kan skaffe før jul, har venner som kan kjøpe for meg og sende eventuelt...

Ellers bor jeg på sørlandet, og har kr.sand og sørlandssenteret ganske nærme...

 

 

Anyone??

 

Elkjøp vil ikke ta i mot forhondsbestillinger på partiet som legges ut fredag 13. des (killzone bundle), så du burde vel snakke med en lokal Elkjøp når det nærmer seg, få bekreftet at de får inn og hvilken dag salget starter. Og så steller du deg i kø.

Lenke til kommentar

 

Elkjøp vil ikke ta i mot forhondsbestillinger på partiet som legges ut fredag 13. des (killzone bundle), så du burde vel snakke med en lokal Elkjøp når det nærmer seg, få bekreftet at de får inn og hvilken dag salget starter. Og så steller du deg i kø.

 

Jeg er glad jeg ikke skal stå i den køen, med tanke på at det mest sannsynlig er enda kaldere, kanskje litt snø her og der og endra mindre konsoller til disp...

Endret av Snopmaster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...