Gå til innhold

Forslag til narkotisk musikk? EDIT: _HELE_ cd'er!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Doogie vet nøyaktig hva du må ha,, 71 min eller noe sammenhengene deilig musik som du kommer i en "trance" av

 

 

Spiritualized>>Ladies and Gentlemen We Are Floating

 

 

Gi melding om du får hørt den!!

 

Ladies and Gentlemen We Are Floating In Space (1997)

 

Rating: 9

Best Song: “Come Together”

A HUGE leap forward for Jason Pierce, Spiritualized and rock music in general, this album sounds like it's been soaked in acid, washed in the Pacific ocean and dried on the icy tops of the Colorado Rockies (sorry, I've never been very good with metaphors.)

 

Pierce melts psychedelia, soul, r'n'n, free jazz, film music, and straight-up rock and roll into a 70-minute trip filled with blaring horns, sexy slide guitar, ferocious drumming, gospel choirs and plenty of lyrics about drugs, God and love. No doubt Pierce was aiming for a masterpiece with this one, at once creating the most ambitious and accessible album of his career.

 

The title track opens the album in a subdued way, with four overdubbed Jasons singing a gorgeous fugal melody with building orchestral accompaniment. The voices are layered one by one and as the song comes to an end, a single voice is left, paving the way for the drum crescendo that begins "Come Together". A one-chord rocker with a two-note melody and somehow, it works brilliantly. Each note of the A-blues scale is explored by a different instrument, with the bassline holding down the main rhythm on G-A for the verses, creating the effect of a bubbling volcano that explodes when the brass finally blares in.

 

'I Think I'm In Love" begins as softly as you can imagine, with a quiet slide guitar, a bit of bass , lots of atmosphere effects and Jason singing about love (whether he's singing about a girl or a drug, I'm not sure.) But soon enough, the rest of the band kicks in and settles into a slinky old-school r'n'b groove where Jason plays call and response with the choir. And you know what, the lyrics are funny! "I think I'm in love/Probably just hungry", "think I'm a winner babe/probably Las Vegas", "think i'm the life and soul/probably just snorting."

 

Alone, those three tracks would have made a brilliant EP but the album continues to impress from start to finish, other highlights including the blazing rocker 'Electricity" that makes good on its name and the spiritual, calming "Cool Waves".

 

It's slow, it's druggy and it's long but this album keeps pulling me back to it. Maybe I'm just a slow, druggy, lovesick kid. Or maybe, just maybe, this album is truly a masterpiece.

Marco Ursi

 

 

 

http://www.sing365.com/music/lyric.nsf/Alb...82569AD0012395F

Lenke til kommentar

Man kan bli "ruset" av mye annen musikk en ren elektronisk, så jeg har en variert liste her. Disse CD'ene har alle gitt meg mye lytteglede, særlig Chick Corea og Marcus Miller tåler å spilles om og om igjen utallige ganger. Suzanne Vega's album sendte meg til en annen verden første gang jeg hørte på det da det kom ut. Det finnes knapt en mer minimalistisk sang enn "Tom's diner" for eksempel, da tenker jeg på versjonen som er helt clean, uten instrumenter, bare Suzanne som synger. Knallbra låter hele veien.

 

Midnight Oil kjøpte jeg på grunn av låten "Beds are burning", den alene er verdt hele albumet, men det er mange gode låter der.

 

Tangerine Dream - Rubycon og Exit (er bare de jeg har på CD foreløbig)

Jean Michel Jarre - Oxygen (alt)

Chick Corea - In the eye of the beholder

Faithless - Outrospective

Portishead - Roseland NYC Live

The Smashing Pumpkins - Mellon Collie and the Infinite Sadness (alt)

Vangelis - 1492

Soundtrack from Twin Peaks (nesten spilt ihjel, herlig CD)

Marcus Miller - Tales (vil du høre fantastisk håndtering av en bass..)

Beck - Mellow Gold

Beck - Mutations

Midnight Oil - Diesel and dust

Suzanne Vega - 99.9F

David Bowie - Hours

George Michael - Older

Björk - Vespertine

Lenny Kravitz - Are you gonna go my way

Lenny Kravitz - Let love rule (analog rus av et album)

Eels - Beautiful freak

Massive Attack - Blue lines

Massive Attack - No protection (denne er helt freaky, lurte CD spilleren i bilen til en kamerat totalt, enkelte instrument forsvant ganske enkelt fra lydbildet .. !)

 

Takket være denne tråden sitter jeg og kopierer alt til HD'en med høyeste kvalitet i MP med VBR :) (tråd: samling meldinger i diskusjonsforum, så dette er altså en "tråd").

 

PS* Jeg har fjernet et par, men står inne for resten. Om noen lurer på hvorfor George Michael: Det er et meget elegant mikset album som er fløyel for ørene, og herlig å slappe av til. Et "lullaby" album, om man vil.

 

Jeg har fått tips om "Boards of Canada" (gruppe), men har ikke hørt på dem ennå. De skal være i samme gate som f.eks. Massive Attack.

Lenke til kommentar
Man kan bli "ruset" av mye annen musikk en ren elektronisk, så jeg har en variert liste her.  

 

Takker og bukker!

 

Tangerine Dream - Rubycon og Exit (er bare de  

 

Herrefred, hvordan kunne jeg glemme Tangerine? De er jo blandt de beste eksemplene på nettopp sammenhengende cd'er!

 

Jean Michel Jarre - Oxygen (alt)

Faithless - Outrospective

The Smashing Pumpkins - Mellon Collie and the Infinite Sadness (alt)

Vangelis - 1492

George Michael - Older

Massive Attack - Blue lines

Massive Attack - No protection  

Lenke til kommentar
Og Tiesto suger !!! Crappy happy trance som har ramla i ei brønn..

har du idet hele tatt hørt noen av sangene på "In My Memory"-plata???

mere seriøs trance har ihvertfall ikke jeg hørt!

 

In My Memory er crap lang vei. Er jo ensformig prog tysk Scrhanz aktig sak.. Noe fet musikk innenfor den type trance ( jeg hører kun på Hardstyle / Hardcore / Gabba / UK Hardhouse) er vel Ayumi Hamasaki og livesets av Blank & Jones.

 

Forresten, gutten spurte om NARKOTISK musikk og du som nevnte Anne Savage og Lisa L. (jeg forstår) men jeg tror han vil kanskje ha litt mer Enya ol. psy aktig saker...

Lenke til kommentar
Narkotiske:

DJ Jordan - Power of Hardtrance 1

Man with no name - Moment of Truth

 

Enig:) Dj Jordan er bra. Likte du ikke oppfølgerne? Power of Hardtrance 2, 3 og 4? Den andre du nevner har jeg ikke hørt men ble veldig nyskjerrig på den nå. Stikke innom platebutikken til mandag :D

 

Tror akuratt disse to står meg nær på grunn av gode minner :wink:

 

Ellers synes jeg Power of Hardtrance 2 er grei nok, mens 3 og 4 ikke holder samme høyde.

Lenke til kommentar
Og Tiesto suger !!! Crappy happy trance som har ramla i ei brønn..

har du idet hele tatt hørt noen av sangene på "In My Memory"-plata???

mere seriøs trance har ihvertfall ikke jeg hørt!

 

In My Memory er crap lang vei. Er jo ensformig prog tysk Scrhanz aktig sak.. Noe fet musikk innenfor den type trance ( jeg hører kun på Hardstyle / Hardcore / Gabba / UK Hardhouse) er vel Ayumi Hamasaki og livesets av Blank & Jones.

 

Forresten, gutten spurte om NARKOTISK musikk og du som nevnte Anne Savage og Lisa L. (jeg forstår) men jeg tror han vil kanskje ha litt mer Enya ol. psy aktig saker...

 

Hehe, det var meg det (ang. nederste del). Klart det er jo personlig hva slags musikk man definerer som narkotisk, jeg for min del finner slik musikk narkotisk.

 

Og, jeg er helt enig i Ayumi Hamasaki og Blank & Jones' livesets.

Lenke til kommentar

Mulig jeg er helt på avveie når det gjelder musikk-sjangeren(e) dere nevner, men musikk jeg blir i helt ekstase av å høre på er : Raga Rockers, AC/DC, Led Zeppelin, Accept, Dum Dum Boys, Georgia Satellites, ZZ-Top (det gamle).. + en helt masse annen musikk..

 

Personlig har jeg ingenting til overs for trance/dance eller hva det måtte hete, men smaken er som baken; delt..

 

PS.. Ikke vondt ment på noe vis, men hva finner dere interessant med samme donk-donk musikken ?

 

Det må ingen ta seg nært av, for det er bare et rent spørsmål.. Så jeg vil ikke høre noe "whining" om at folk skal alltid klage, for det er ikke det jeg gjør.. Akkurat nå.. = )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...