Gå til innhold

Nytt modem fra Nextgentel. Inteno DG301. Problemer...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

That thread was very helpful. Thanks to people contributing to it.

 

I would like to add that you need to disable ngtdsl. It overwrites the network configuration at boot. So if you do not want to have to reconfigure each time you have an outage...

 

Just connect through ssh as root. You need to add your public key in System/Administration/SSH-Keys.

/etc/init.d/ntgdsl disable

Anyone here has a 6in4 tunnel to he.net? When using the DG301, then I have many TCP packets that do not go through. But when using my other old Inteno modem also configured as bridge, I do not get any of those problems. It does not look like MTU problem. ICMP packets of any size go with a near zero drop rate.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Sorry. Var litt stressa når jeg holdt på.

 

Interfaces finner du under Network. Ikke under Services.

 

Gå å ned og klikk edit på WAN interfacet.

 

På fanearket Physical Settings finner du nedtrekkslisten.

 

Velg da bridge over multiple interfaces.

 

Merk så kun en LAN port og WAN porten som er i bruk (antar dsl). Se så på LAN og GUEST interfacene at den LAN porten du bridger med WAN ikke er aktivert i de interfacene.

 

Save and apply. Skru av router. Sett tp kabel mellom LAN porten du valgte og ny router.

 

Skru routeren på. :)

Hei..

Jeg har prøvd dette, men får det ikke til å virke. Har bridga mot lan port 4, og får ekstern ip fra nextgentel på denne porten, men kommer ikke ut på nett. I og med at jeg får ekstern ip, skulle man tro det skulle virke men den gang ei.. Er så lei av nextgentel at jeg ikke får sagt det.. Noen som kan sende noen dump screen av fungerende oppsett, eller en backup av  bridge config??

Håper noen har klart å knekke denne..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Sorry. Var litt stressa når jeg holdt på.

 

Interfaces finner du under Network. Ikke under Services.

 

Gå å ned og klikk edit på WAN interfacet.

 

På fanearket Physical Settings finner du nedtrekkslisten.

 

Velg da bridge over multiple interfaces.

 

Merk så kun en LAN port og WAN porten som er i bruk (antar dsl). Se så på LAN og GUEST interfacene at den LAN porten du bridger med WAN ikke er aktivert i de interfacene.

 

Save and apply. Skru av router. Sett tp kabel mellom LAN porten du valgte og ny router.

 

Skru routeren på. :)

Fungerte som bare det :D

Lenke til kommentar

Jeg fikk et DG301 for noen dager siden og leste gjennom meldingene her for å få det satt til bridge.

 

Initielt koblet jeg bare modemet rett mot en PC for å konfigurere det ferdig før jeg plugget det inn i nettet mitt.

 

Når jeg logget inn som admin så jeg at det tydeligvis gikk et skript der som roterte rundt og opprettet IPTV- og WAN-interface i hytt og pine. Så selv om jeg slettet eller endret WAN-interfacet dukket det opp et nytt med NGT-oppsett kort tid etter.

 

Gikk så inn på System->Startup og gjorde en disable på initscript "ngtwan" og restartet.

Derfra var det enkelt å endre eksisterende WAN-interface til "Unmanaged", sette det til "bridge over multiple interface" og huke av LAN4- og VDSL-interfacene. Gikk også inn på Network->Layer2->VDSL og huket av "device will be used in bridge".

Når det var gjort plugget jeg ut mitt gamle VDSL-modem og satte inn det nykonfigurerte som fungerte med en gang.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Sorry. Var litt stressa når jeg holdt på.

 

Interfaces finner du under Network. Ikke under Services.

 

Gå å ned og klikk edit på WAN interfacet.

 

På fanearket Physical Settings finner du nedtrekkslisten.

 

Velg da bridge over multiple interfaces.

 

Merk så kun en LAN port og WAN porten som er i bruk (antar dsl). Se så på LAN og GUEST interfacene at den LAN porten du bridger med WAN ikke er aktivert i de interfacene.

 

Save and apply. Skru av router. Sett tp kabel mellom LAN porten du valgte og ny router.

 

Skru routeren på. :)

søkke ta, jeg spanderer en kasse pils! :D

 

håper ikke NGT kan remote noe bort nå!! ;)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Jeg har hatt store problemer med Inteno DG301B- r1 i lang tid. Den forrige fra NGT virket bare delvis, så denne er jo litt bedre men har ikke antenner (synlige i alle fall) og dekningen kommer og går (ofte ikke data i det hele tatt). Dessverre ga jeg bort min Linksys til Fretex :hm:etter at jeg ikke klarte å koble den til ruteren.

 

Jeg tenkte at jeg skulle erstatte ruteren med en ruter som har bedre ytelse (flere antenner). Så på en i går som har kommet godt ut i test og som har 3 bånd og 6 antennner (TP-Link Archer C3200). Ser ellers på WiFi extender ettersom det er som oftest TV-en som faller ut og hvis jeg fikk den til å virke slik at jeg kan se Netflix etc, så er det greit nok.

 

Er det virkelig så vanskelig å sette opp en egen ruter? Tenkte at det var bare å få satt et passord som NGT godtar. Kan de ha noen motforestillinger til at jeg skifter ut deres Inteno med en som virker?

 

Noen som har erfaring med WiFi extender? Tenkte å koble TV rett på denne via kabel.

Jeg har prøvd å få fiber, men Telenor tilbyr da 25 mb til 2000 kr. måneden med 3 års binding. What??? Det er jo 90.000 ink. mva.

Nei - jeg må få dette til å virke. Takknemlig for hjelp!

Lenke til kommentar

Jeg har hatt store problemer med Inteno DG301B- r1 i lang tid. Den forrige fra NGT virket bare delvis, så denne er jo litt bedre men har ikke antenner (synlige i alle fall) og dekningen kommer og går (ofte ikke data i det hele tatt). Dessverre ga jeg bort min Linksys til Fretex :hm:etter at jeg ikke klarte å koble den til ruteren.

 

Jeg tenkte at jeg skulle erstatte ruteren med en ruter som har bedre ytelse (flere antenner). Så på en i går som har kommet godt ut i test og som har 3 bånd og 6 antennner (TP-Link Archer C3200). Ser ellers på WiFi extender ettersom det er som oftest TV-en som faller ut og hvis jeg fikk den til å virke slik at jeg kan se Netflix etc, så er det greit nok.

 

Er det virkelig så vanskelig å sette opp en egen ruter? Tenkte at det var bare å få satt et passord som NGT godtar. Kan de ha noen motforestillinger til at jeg skifter ut deres Inteno med en som virker?

 

Noen som har erfaring med WiFi extender? Tenkte å koble TV rett på denne via kabel.

Jeg har prøvd å få fiber, men Telenor tilbyr da 25 mb til 2000 kr. måneden med 3 års binding. What??? Det er jo 90.000 ink. mva.

Nei - jeg må få dette til å virke. Takknemlig for hjelp!

Jeg har Nexgentel 100/100 fiber og byttet i fjor høst deres ruter ut med egen ASUS RT-AC68U. Mye mikk i starten til jeg fant ut av hvordan jeg skulle konfigurere den for å få tv-signalet igennom. Nexgentel sa at jeg gjerne kunne skifte ut til egen ruter men de garanterte eller ville ikke hjelpe med konfigurasjon av det og spesielt tv-delen.

Har fungert stabilt hele veien ser en da bort fra Nexgentels egne problemer, b.l.a. nyttårsaften som var.

Endret av fasst
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Har hatt problemer med å kunne lagre elementer etter oppdatering av firmware den siste DG301-W7P2U_NGT3.11.1-170428_1332
alt som skulle lagres ga error:
* domain is required
* IPv4 Routes need an interface
* IPv6 Routes needs a target
I mitt tilfelle ville eg endre på portforwads.
Etter litt fram og tilbake med NGT så var det en reset av modem som skulle til.
Man mister innstillinger men det er stort sett fort gjort å sette opp igjen.

Lenke til kommentar

Har hatt problemer med å kunne lagre elementer etter oppdatering av firmware den siste DG301-W7P2U_NGT3.11.1-170428_1332

alt som skulle lagres ga error:

* domain is required

* IPv4 Routes need an interface

* IPv6 Routes needs a target

I mitt tilfelle ville eg endre på portforwads.

Etter litt fram og tilbake med NGT så var det en reset av modem som skulle til.

Man mister innstillinger men det er stort sett fort gjort å sette opp igjen.

Lenke til kommentar

 

Har hatt problemer med å kunne lagre elementer etter oppdatering av firmware den siste DG301-W7P2U_NGT3.11.1-170428_1332

alt som skulle lagres ga error:

* domain is required

* IPv4 Routes need an interface

* IPv6 Routes needs a target

I mitt tilfelle ville eg endre på portforwads.

Etter litt fram og tilbake med NGT så var det en reset av modem som skulle til.

Man mister innstillinger men det er stort sett fort gjort å sette opp igjen.

Lenke til kommentar

Hei..

Jeg har fjærnet mitt Inteno DG301B helt. Jeg bruker kun Tp-Link rett mot nextgentel.. Problemet er som følger. Du får kun et par dhcp ip fra nextgentel.Scoopet du blir tildelt består bare av et par tilgjengelig ip'er. Jeg fikk nett når jeg koplet min bærbare, for lenge siden nett direkte. Det jeg måtte gjøre for å få ip på min Tp-Link brannmur, var å klone mac adressen til min bærbare som får nætt direkte. Nå har min Tp-Link stått i ca 6 mnd uten et eneste problem. Min Inteno DG301B ligger pakket i ei eske ??. Dette er enkleste måten å gjøre det på.. ?

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Beklager "thread ressurrection", men tenker det er greit å få dette på nett da det har vært en hodepine for meg å sette opp etter at ruteren resatte seg selv og jeg fant veldig lite om dette på nettet.

 

Passordet til admin er å finne her.

 

Har fått dette til, men er et par steg til etter dette muthalova skriver. Jeg har VDSL2.

 

Sorry. Var litt stressa når jeg holdt på.

Interfaces finner du under Network. Ikke under Services.

Gå å ned og klikk edit på WAN interfacet.

På fanearket Physical Settings finner du nedtrekkslisten.

Velg da bridge over multiple interfaces.

Merk så kun en LAN port og WAN porten som er i bruk (antar dsl). Se så på LAN og GUEST interfacene at den LAN porten du bridger med WAN ikke er aktivert i de interfacene.

Save and apply. Skru av router. Sett tp kabel mellom LAN porten du valgte og ny router.

Skru routeren på. :)

 

I tillegg til dette måtte jeg inn i Layer 2 og fikse under ADSL og VDSL, se bilder.

 

ADSL:

Ydptlfp.jpg

 

VDSL:

vjMsTQL.jpg

 

Min Asus Lyra får nå ekstern WAN Ip og det ser ut til å fungere.

sLPJcYz.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...