Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Dingsen på halogenpæren

kjensen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle bytte H7 pære i kveld og guttungen skulle være med. Dessverre klarte han å kaste pæren med den saken man setter på. Altså den overgangen man plugger strømmen på. Hva i heiteste heter noe slikt? Står med en H7 lyspære som jeg ikke får satt skikkelig i nå :/

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV
Skrevet

Det er ikke noen overgang på H7-pærer, der plugger man kontakten fra bilens anlegg direkte i pæren. Eller mener du klipset som holder pæren på plass?

Skrevet

Hæ? hvilken bil har du?

Kan du ikke bare fiske den opp av søppla?

Må feste en dings i pæren. Kan ikke feste strømmen direkte i pæren. Denne bytter jeg på når jeg kjøper ny pære. Har en Mazda 5. Dessverre havnet den i Shell sitt søppel så det var tricky :/

Skrevet

Det er ikke noen overgang på H7-pærer, der plugger man kontakten fra bilens anlegg direkte i pæren. Eller mener du klipset som holder pæren på plass?

Ja, er sikkert klipset jeg mener. Jeg kan ikke plugge kontakten direkte i pæren.

Skrevet (endret)

Da er det vel bare å basere seg på å bli blakket i det du kjøper ny del hos merkeforhandleren.

I mellomtiden må selvsagt bilen stå.

Endret av Snylter
  • Liker 1
Skrevet

Delelagersjefen ante heller ikke hva det var, men en mekaniker hos merkeverkstedet skaffet riktig del. Kostet meg en 100-lapp. Stod socket på posen. Phew

Gjest Slettet-fsaSP0zV
Skrevet

Merkelig design i så fall. Har hatt 3 forskjellige biler med H7, men det har aldri vært noe mellom pære og kontakt. Når man bytter pære, er det kun klipset som holder pæren på plass som er løs.

Skrevet

Merkelig design i så fall. Har hatt 3 forskjellige biler med H7, men det har aldri vært noe mellom pære og kontakt. Når man bytter pære, er det kun klipset som holder pæren på plass som er løs.

Ja, trodde dette var vanlig, men tydeligvis ikke

Skrevet

Denne "dingsen" er en overgang fra H4-kontakt til holder og kontakt for H7-pære om jeg ikke husker feil. Har ikke hørt noen grunn til at det er produsert på denne måten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...