Gå til innhold

innkjøp av hodetelefoner(maks 3000kr)


Gagsit

Anbefalte innlegg

Har planer om å investere i hodetelefoner. Da jeg merker godt at det jeg bruker nå ikke holder helt mål når jeg skrur opp volumet.Er helt blank når det gjelder hodetelefoner og lyd, men har lest litt her ang. Beyerdynamic DT770, DT880 og DT990.Men det er jo så mange muligheter der ut så tenkte det kunne være enklere å spørre de med litt peiling på dette! :)

 

Hvilke hodetelefoner anbefaler dere til en elektronisk musikkentustiast?

 

Budsjett: ønsker å holde meg på max 3000kr. inkl lydkort(antar jeg må koste på meg et nytt lydkort da det jeg bruker nå er integrert i hovedkortet).

Størrelse: Ikke peiling egentlig. Bryr meg pent lite hvor store det er så lenge de spiller bra og gir mest lyd for penga.

Type: Ikke peiling egentlig. Bryr meg pent lite hvor store det er så lenge de spiller bra og gir mest lyd for penga.

Bruksområde: Hovedsaklig musikk og noe film.

Tillegsinfo: Hører som regel på alt av elektronisk musikk(EDM, Trap, House, DnB) og Hip Hop

Hvilket lydbilde liker/ønsker du? Elsker å kunne spille høyt. Bortsett fra dette har jeg ikke særlig peiling da jeg aldri har hatt noen skikkelige hodetelefoner.

Evt kilde: Blir å bruke de hjemme på PC.

Hva har du ifra før, trives du med det? ja/nei, hvorfor? Har for tiden Logitech G35 da de ble anbefalt og har hatt de i over ett år nå. Kjøpte de i hovedsak da de funket greit til mitt bruk da jeg spilte en del før og at det var mikrofon på headsettet var supert. Synes de er veldig behagelig å ha på hodet, noe som er et pluss.

 

På forhånd, takk!

Endret av Gagsit
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DT880 + O2 eller Shiit Magni vil gi deg veldig mye for pengene. Når du seinere vil oppgradere kjøper du en ODAC eller Schiit Modi.

 

O2 kan drive 600 ohm-versjonen av DT880, men det er litt på grensen så 250 ohm er nok et minst like godt valg...til tross for at 600 ohm-versjonen går for å være et lite hakk bedre. Magni har litt mer krefter, men ikke mye mer.

Endret av Sentenza
Lenke til kommentar

Eg vil si det er urimelig å bruke så mye penger på hodetelefoner.

 

For det første:

 

Størrelse er viktig, (kommer an på om hodetelefonen er behagelig). At klokkene dekker hele øret.

 

For det andre:

 

Noen kan bli overrasket over stilen på hodetelefoner og prisen. Som du ser så er Koss Porta Pro utrolig gode hodetelefoner (verdt alle pengene). Verdi: Ca. 249 kr

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

For min del så vil eg anbefale disse.... -->

 

Beats By Dr. Dre Studios:

 

- Fantastisk god lyd.

- Knall god bass.

- Veldig behagelige.

- Kan brukes som høytaler (siden veldig høg lyd også).

 

Pris: Fra ca. 1699 kr.

 

Bilde av hodetelefon -->

 

http://www.beats2013cybermonday.com/images/beats/cybermonday2013-Beats-by-dre-studio-black.jpeg

Lenke til kommentar

Eg vil si det er urimelig å bruke så mye penger på hodetelefoner.

 

For det første:

 

Størrelse er viktig, (kommer an på om hodetelefonen er behagelig). At klokkene dekker hele øret.

 

For det andre:

 

Noen kan bli overrasket over stilen på hodetelefoner og prisen. Som du ser så er Koss Porta Pro utrolig gode hodetelefoner (verdt alle pengene). Verdi: Ca. 249 kr

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

For min del så vil eg anbefale disse.... -->

 

Beats By Dr. Dre Studios:

 

- Fantastisk god lyd.

- Knall god bass.

- Veldig behagelige.

- Kan brukes som høytaler (siden veldig høg lyd også).

 

Pris: Fra ca. 1699 kr.

 

Bilde av hodetelefon -->

 

http://www.beats2013cybermonday.com/images/beats/cybermonday2013-Beats-by-dre-studio-black.jpeg

Kødder du?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg anntar du har koblet ditt G35 direkte inn i datamaskin, uten noen form for lydkort eller ekstern forsterker?

 

I så fall ville jeg ha delt budsjettet i to og kjøpt en skikkelig kilde i tillegg til hodetelefoner.

 

For 3000,- tror jeg du vil kunne anskaffe deg Asus Xonar Essence STX lydkort og et par Beyerdynamic DT770, denne kombinasjonen var jeg storfornøyd med i mange år med stort sett det samme bruksområdet som deg. :)

 

Edit: Leste ikke at du allerede sa du trengte lydkort, men forslaget passer fortsatt. :D

Endret av Andeby
  • Liker 1
Lenke til kommentar

ASUS Xonar STX og Beyerdynamic DT770pro 80ohm er en fabelaktig kombinasjon.

Hadde selv den løsningen i et par år før eg oppgraderte.

 

Beats by dre vil aldri bli bra uansett hva folk sier.

Så vær så snill ikke hør på Divinity. Han har ikke peiling.

 

Eg sier ikke at folk må kjøpe det, men at eg selv anbefaler det etter hvor mye eg selv liker hodetelefonene. Så beklager for at eg liker Beats by dr. dre :hrm:

Lenke til kommentar

Eg vil si det er urimelig å bruke så mye penger på hodetelefoner.

 

For det første:

 

Størrelse er viktig, (kommer an på om hodetelefonen er behagelig). At klokkene dekker hele øret.

 

For det andre:

 

Noen kan bli overrasket over stilen på hodetelefoner og prisen. Som du ser så er Koss Porta Pro utrolig gode hodetelefoner (verdt alle pengene). Verdi: Ca. 249 kr

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

For min del så vil eg anbefale disse.... -->

 

Beats By Dr. Dre Studios:

 

- Fantastisk god lyd.

- Knall god bass.

- Veldig behagelige.

- Kan brukes som høytaler (siden veldig høg lyd også).

 

Pris: Fra ca. 1699 kr.

 

Bilde av hodetelefon -->

 

http://www.beats2013cybermonday.com/images/beats/cybermonday2013-Beats-by-dre-studio-black.jpeg

 

Hvorfor skal det være "uhøflig"? Det er jo bare et forslag, ikke noe en må si ja til. :confused:

 

Gå vekk. Ikke anbefal Beats i en seriøs tråd. Det er som om jeg spør etter en god sportsbil, så kommer du å forteller meg at Fiat 500 ser bedre ut, er mindre, og bruker mindre bensin. Når man kjøper hodetelefoner til å ha hjemme, er lyd og komfort det viktigste. Beats har ingen av delene, de er bare 1700kr ørevarmere som viser at man ikke har peiling på lyd.

 

Dt770 + magni/modi må være flott. God komfort, god lydscene og god bass.

Endret av iFire
  • Liker 1
Lenke til kommentar

ASUS Xonar STX og Beyerdynamic DT770pro 80ohm er en fabelaktig kombinasjon.

Hadde selv den løsningen i et par år før eg oppgraderte.

 

Beats by dre vil aldri bli bra uansett hva folk sier.

Så vær så snill ikke hør på Divinity.

Du vil ha en veldig fin lukket setup om du går for denne pakken.

Som flere sier, ingen grunn til å vurdere beats.

Lenke til kommentar

Du vil ha en veldig fin lukket setup om du går for denne pakken.

Som flere sier, ingen grunn til å vurdere beats.

 

Vurderer å gå for dette. Men har et siste spørsmål;

 

DT770, DT880 og DT990 er jo alle anbefalte hodetelefoner. Er mange som anbefaler 880 og 990 ovenfor 770. Hva tror dere?

Lenke til kommentar

Det kommer litt an på bruken. DT880 er semi åpne, og DT990 er helt åpne.

Begge vil gi et litt annet lydbilde enn DT770, og begge vil slippe inn mer støy ifra omgivelsene enn DT770.

Men de vil også gi et mer åpent lydbilde.

 

Pga musikksmaken din, ville jeg gått for DT770 eller DT990, da DT880 skal være mer på den nøytrale siden, og jeg ser for meg at du ønsker det lille ekstra kicket i bassen.

Spørsmålet er da om du føler du trenger "hørselvern", at du tror du vil bli plaget av støy ifra omgivelsene, og/eller eventuelt støy ifra deg, vil plage omgivelsene.

 

Om du ikke trenger den passive lyddempingen, gå for DT990, om du ønsker den passive dempingen, gå for DT770.

 

my 2c.

 

Edit:

 

http://www.prisjakt.no/product.php?p=18752 Prolyd er veldig grei butikk, så ingen fare med å kjøpe ifra de (vet kanskje ikke så mange ha hørt om dem). 1 på lager.

http://www.prisjakt.no/product.php?p=376133 NetonNet f.eks har fri frakt.

 

Så da havner du rett under 3k inkl frakt ifra prolyd, så fortsatt innenfor ditt budsjett.

Endret av lain
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det kommer litt an på bruken. DT880 er semi åpne, og DT990 er helt åpne.

Begge vil gi et litt annet lydbilde enn DT770, og begge vil slippe inn mer støy ifra omgivelsene enn DT770.

Men de vil også gi et mer åpent lydbilde.

 

Pga musikksmaken din, ville jeg gått for DT770 eller DT990, da DT880 skal være mer på den nøytrale siden, og jeg ser for meg at du ønsker det lille ekstra kicket i bassen.

Spørsmålet er da om du føler du trenger "hørselvern", at du tror du vil bli plaget av støy ifra omgivelsene, og/eller eventuelt støy ifra deg, vil plage omgivelsene.

 

Om du ikke trenger den passive lyddempingen, gå for DT990, om du ønsker den passive dempingen, gå for DT770.

 

my 2c.

 

Edit:

 

http://www.prisjakt.no/product.php?p=18752 Prolyd er veldig grei butikk, så ingen fare med å kjøpe ifra de (vet kanskje ikke så mange ha hørt om dem). 1 på lager.

http://www.prisjakt.no/product.php?p=376133 NetonNet f.eks har fri frakt.

 

Så da havner du rett under 3k inkl frakt ifra prolyd, så fortsatt innenfor ditt budsjett.

 

Takk for godt svar! Driver å bestiller nå, men lurer litt på hvilken ohm jeg skal gå for da jeg ser at det er flere valg. Leste litt ang. Ohm på head-fi.org, og de fleste anbefalte 600ohm versjonen mens på linken var det 250ohm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...