Gå til innhold

Hvor kjapt kan man gå ned 10 kilo?


Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvor kjapt man kan gå ned 10kg? Jeg er en gutt på 187 og veier litt over 90. Jeg har akkurat begynt å trene å ser resultater på armene mine. Jeg har trent ca 1 uke å merker jeg har gått ned nesten en kilo. Spørsmålet mitt er rett og slett hvor kjapt man kan gå ned i vekt? og hvordan men blir kvitt 10 kg?. Hva bør jeg spise eventuelt ikke spise? og hva bør jeg trene? Forresten så trener jeg på treningsenter så tenker mest på øvelser derfra.

Endret av xtyfoonx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke noe særlig poeng i å gå ned så alt for raskt. 0,5 - 1 kg i uken er anbefalt. Får å oppnå det må du ligge på 500 - 1 000 kcal i underskudd i døgnet.

OK vet du om noen mat man blir mett av med lite kalorier? Har ikke særlig peilign på dette. Hva bør jeg spise mer av og hva bør jeg spise mindre av?

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler deg å lese førstepostene på diverse tråder her inne. Så vidt jeg vet kan du ikke bygge muskler samtidig som du ligger i et kaloriunderskudd. Så om du med at du ser resultater på armene mener muskelvekst, har du nok enten gått opp i vekt, eller du tror du ser forandringer. Det med vekt er ikke alltid en lett sak. Vekta kan variere på en del kilo avhengig av væskebalansen i kroppen og om du har spist. Du bør nok også merke deg forskjellen mellom å gå ned i vekt, og å gå ned i fettprosent. Da sistenevnte mest sannsynlig er det du egentlig vil ;). Jeg vil igjen minne deg på at det fins kjempemye god kunnskap om trening og kosthold her på forumet. For å si det sånn bør du heller stole på gjengen her enn på dagbladet, allers, kk eller hva faen som måtte spre all slags tullete myter angående temaet. Det kan virke som svært mye i starten, men egentlig er det ikke så vanskelig å tilegne seg grunnleggende kunnskap om kosthold, ernæring og trening. Jeg vil videre ønske deg lykke til med målene dine :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Når du trener vil du bli slankere selvom du ikke nødvendigvis går ned i vekt. Det er viktigere å tenke på muskelbyggingen enn vektreduksjonen, for det du egentlig vil er å bli fit, uansett hva du veier. Eat clean, mye proteiner, finnes en algoritme for det, mye sunt fett, for.eks nøtter (valnøtter er godt), avokado og kokosfett (cocosa fra helsekosten). Innta karbohydrater før og etter trening for energi.

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler deg å lese førstepostene på diverse tråder her inne. Så vidt jeg vet kan du ikke bygge muskler samtidig som du ligger i et kaloriunderskudd. Så om du med at du ser resultater på armene mener muskelvekst, har du nok enten gått opp i vekt, eller du tror du ser forandringer. Det med vekt er ikke alltid en lett sak. Vekta kan variere på en del kilo avhengig av væskebalansen i kroppen og om du har spist. Du bør nok også merke deg forskjellen mellom å gå ned i vekt, og å gå ned i fettprosent. Da sistenevnte mest sannsynlig er det du egentlig vil ;). Jeg vil igjen minne deg på at det fins kjempemye god kunnskap om trening og kosthold her på forumet. For å si det sånn bør du heller stole på gjengen her enn på dagbladet, allers, kk eller hva faen som måtte spre all slags tullete myter angående temaet. Det kan virke som svært mye i starten, men egentlig er det ikke så vanskelig å tilegne seg grunnleggende kunnskap om kosthold, ernæring og trening. Jeg vil videre ønske deg lykke til med målene dine :)

Ja det er vell fettprosent jeg vill gå ned :p Beklager for feil formulering. Men jeg ser resultater på armene mine siden det er kommet strekkmerker på dem :D Og jeg ser tydligere musklene mine når jeg strammer . Nå kan jeg liksom se den "streken" mellom musklene. Men ja som sagt det er fettprosent jeg vill gå ned og bli litt slankere ved hjelp av det.

Lenke til kommentar

Når du trener vil du bli slankere selvom du ikke nødvendigvis går ned i vekt. Det er viktigere å tenke på muskelbyggingen enn vektreduksjonen, for det du egentlig vil er å bli fit, uansett hva du veier. Eat clean, mye proteiner, finnes en algoritme for det, mye sunt fett, for.eks nøtter (valnøtter er godt), avokado og kokosfett (cocosa fra helsekosten). Innta karbohydrater før og etter trening for energi.

Stemmer. Jeg vill være tynnere. Og jeg vill bli tynnere av å trene :D Jeg bruker forresten en slik Protein drikk. Som jeg tar før jeg trener. Vet du hvilke merker som er å anbefale? Jeg har denne her forresten : http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/gourmet-pro

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Stemmer. Jeg vill være tynnere. Og jeg vill bli tynnere av å trene :D Jeg bruker forresten en slik Protein drikk. Som jeg tar før jeg trener. Vet du hvilke merker som er å anbefale? Jeg har denne her forresten : http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/gourmet-pro

 

Jeg tar vanligvis proteiner etter trening, proteiner og karbohydrater. Men jeg antar det blir ett fett, siden proteinene virker etter du har trent uansett. Merke spiller liten rolle etter hva jeg erfarer, selv går jeg på gainer nå siden jeg er nesten undervektig. Drikker masse av det, hvor det er 75% carbs, 20% prots og 5% kokosfett. Funker rimelig bra for meg, men jeg burde nok ha med ekstra carbs til før trening, for jeg dør utrolig fort under treningen, utmattet rett og slett.. Tror det er litt genetisk, så ikke tenk så mye på den siste biten her ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...