Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sitter her med Mad Max på PS4, og selv om jeg var skeptisk først og ikke har giddet se Fury Road ennå, må jeg ærlig innrømme at dette var dritbra saker. Anbefales til alle fans av åpne verden-spill, selv om historien er litt fraværende. Men pytt. :) Men en ting som stadig vekk slår meg er at dette burde absolutt kunne ha vært et bra Fallout-spill. Kanskje ikke en "ekte" Fallout, men en spin-off med motoren fra Mad Max hadde vært tøft. Det har så absolutt en bra Fallout-følelse, så strengt tatt trenger vi bare noen andre fiender, noen nye våpen og litt sånt, så er det Fallout tvers gjennom. :)

Lenke til kommentar

Sitter her med Mad Max på PS4, og selv om jeg var skeptisk først og ikke har giddet se Fury Road ennå, må jeg ærlig innrømme at dette var dritbra saker. Anbefales til alle fans av åpne verden-spill, selv om historien er litt fraværende. Men pytt. :) Men en ting som stadig vekk slår meg er at dette burde absolutt kunne ha vært et bra Fallout-spill. Kanskje ikke en "ekte" Fallout, men en spin-off med motoren fra Mad Max hadde vært tøft. Det har så absolutt en bra Fallout-følelse, så strengt tatt trenger vi bare noen andre fiender, noen nye våpen og litt sånt, så er det Fallout tvers gjennom. :)

 

Det er vel strengt tatt andre veien, Fallout spillene kunne vært kjempe bra Mad Max spill, det er nå i alle fall det de prøvde å være ;) . Men få nå ræva i gir å se Fury Road, ingen unnskyldninger!

Endret av GrinderX9
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vel strengt tatt andre veien, Fallout spillene kunne vært kjempe bra Mad Max spill, det er nå i alle fall det de prøvde å være ;) . Men få nå ræva i gir å se Fury Road, ingen unnskyldninger!

For så vidt, men hadde det vært et Fallout-spill hadde vi fått lage vår egen karakter, hatt litt flere våpen enn kun hagle, og mer variasjon i fiender og områder. Er litt ensformig å kun sloss mot andre mennesker. Ikke en eneste supermutant å se noe sted. :(

Lenke til kommentar

Det var jo en som kom ganske nært i Goonies. . . jeg mener Mad Max 3-filmen. Han svære som Max måtte slåss mot inne i domen kunne vært litt grønngul, så hadde han vært en finfin supermutant :)

Hehe, husker ham. Men det blir ikke helt det samme. Vi har jo uansett heller ikke kjemeskorpioner, aliens og alt det der. :p

 

Skal helt ærlig innrømme at jeg aldri har sett noen av Mad Max filmene, eller spilt spillet som nettopp kom ut. 

Da bør du absolutt gjøre det. Start med den første hvis du finner den, eller gå rett på Mad Max 2: Road Warrior. Det er helt klart den beste av de tre første. Beyond Thunderdome er rimelig ræva, og kan fint unngås. Eneste med den er at Mad Max må inn i en arena (nevnte Thunderdome) med en annen fyr, og bare vinneren overlever. Dermed får vi: "Two man enter! One man leave!" som har vært parodiert ganske mange ganger. :p Har ikke sett Fury Road ennå, men skal gjøre det. Var bare skeptisk til en ny Mad Max, da Mel Gibson var som skapt for rollen. (ja, han, John Travolta og Tom Cruise var svært populære en gang i tiden, tro det eller ei.) :p Men Mad Max i spillet fungerer helt utmerket. :)

Lenke til kommentar

Jeg synes egentlig at mad max ligner veldig på rage. Har ikke plukket det opp enda, tenkte for en gangs skyld å vente på julesalget til steam^^

 

Mye av grunnen til at jeg digga Rage (and still do) var først og fremst på grunn av alle våpnene, ammo mulighetene og den crispy ID software våpenfølelsen som satt som ett skudd! Grafikken (når denne kom på plass etter litt fikling med disse mega teksturene deres) var og er også fantastisk når det funker.

 

Men når hele dette FPS aspektet er borte og man sitter igjen med kun melee fights (om man ser bort ifra våpnene man har på bilen), så er det klart det blir noe annerledes og kan virke litt tamt. Men for all del, bil aspektet med handling og upgrades etc ligger jo milevis foran Rage som bare hadde dette nærmest som en komme seg ifra A til B funksjon. Også er jo Mad Max en fri open world da hvor Rage var semi-åpen med satte områder man måtte igjennom og ikke dro tilbake til.

 

Største problemet mitt var at jeg akkurat hadde spilt ferdig Witcher 3 før jeg begynte på Mad Max... Samme sjanger men kvalitetsforskjellen blir jo da dessverre slående.

 

Rage ga jeg 8/10, Mad Max 7/10 (my two cents) :)

Lenke til kommentar

Største problemet mitt var at jeg akkurat hadde spilt ferdig Witcher 3 før jeg begynte på Mad Max... Samme sjanger men kvalitetsforskjellen blir jo da dessverre slående.

Helt enig i at Witcher 3 og Mad Max har stor kvalitetesforskjell. Mad Max er jo faktisk bra. Witcher 3 gav jeg opp etter kort tid. Maken til selvhøytidelig bullshit skal man lete lenge etter. Legg til elendig slossing, kjedelig verden å utfors... eller vent, mente du at du synes Witcher 3 er bra? Ooops... :p

Lenke til kommentar

 

Største problemet mitt var at jeg akkurat hadde spilt ferdig Witcher 3 før jeg begynte på Mad Max... Samme sjanger men kvalitetsforskjellen blir jo da dessverre slående.

Helt enig i at Witcher 3 og Mad Max har stor kvalitetesforskjell. Mad Max er jo faktisk bra. Witcher 3 gav jeg opp etter kort tid. Maken til selvhøytidelig bullshit skal man lete lenge etter. Legg til elendig slossing, kjedelig verden å utfors... eller vent, mente du at du synes Witcher 3 er bra? Ooops... :p

 

 

Haha ja jeg leste jo den noe uortodokse Witcher anmeldelsen din og der får vi nok bare være enige om å være uenige. Witcher 3 er for meg noe av det beste som noen sinne er laget på spillmediet, uansett sjanger.. så.. :p

Trikset var nok å ha spilt de foregående spillene og ta seg god tid og sette seg inn i spillverdenen. Jeg endte vel på rundt 200 timer mens i Mad Max kjenner jeg at jeg begynner å bli smålei nå etter 25... men men kult nok.

 

Håper jo (og våger å tro litt) på at Fallout 4 tar rotta på begge to og blir den nye favoritten i sjangeren da seff :)

Lenke til kommentar

Ja, Witcher har nok aldri vært noe for meg. Allerede i det første spillet får vi jo belønning for å ha sex med så mange damer som mulig, og det var en svært stor turn-off for meg. Kampsystemet likte jeg heller ikke, og selve historien var gørrkjedelig. Prøvde å gi Witcher 2 en sjanse likevel, men kom aldri helt inn i det. Like fullt tok jeg en sjanse og prøvde Witcher 3, men jeg likte det faktisk enda verre enn de to første. Men samtidig ser jeg potensialet her, og skjønner at mange liker det. :)

 

Angående Fallout 4 er jeg skeptisk. Likte ikke Fallout 3 noe særlig, men elsket New Vegas. Men kan ikke si Bethesda har imponert meg noe særlig siden... tja, Morrowind? Så ser ikke helt hvorfor Fallout 4 skal bli så bra som alle tror og håper. Men for all del, har man lave forventninger blir jo gleden bare større hvis det faktisk er bra. :) Er ikke et spill jeg forhåndsbestiller, men kommer nok til å kjøpe det på release likevel.

Lenke til kommentar

Ja, Witcher har nok aldri vært noe for meg. Allerede i det første spillet får vi jo belønning for å ha sex med så mange damer som mulig, og det var en svært stor turn-off for meg. Kampsystemet likte jeg heller ikke, og selve historien var gørrkjedelig. Prøvde å gi Witcher 2 en sjanse likevel, men kom aldri helt inn i det. Like fullt tok jeg en sjanse og prøvde Witcher 3, men jeg likte det faktisk enda verre enn de to første. Men samtidig ser jeg potensialet her, og skjønner at mange liker det. :)

 

Angående Fallout 4 er jeg skeptisk. Likte ikke Fallout 3 noe særlig, men elsket New Vegas. Men kan ikke si Bethesda har imponert meg noe særlig siden... tja, Morrowind? Så ser ikke helt hvorfor Fallout 4 skal bli så bra som alle tror og håper. Men for all del, har man lave forventninger blir jo gleden bare større hvis det faktisk er bra. :) Er ikke et spill jeg forhåndsbestiller, men kommer nok til å kjøpe det på release likevel.

 

Jeg humrert også litt for meg selv da jeg leste posten din, da jeg hadde witcher 3 anmeldelsen din i bakhode :) . Men selv om jeg virkelig virkelig! liker Withcer 3, så har jeg ingen problemer med å se at stilen, verdenen og gameplayet kan "kræsje" litt for enkelte.

 

Selv er jeg en fallout 1 og 2 fyr, dette til tross likte jeg også F3 rimelig godt. Mens Vegas aldri falt i smak. Noe med førsteinntrykket av Vegas jeg aldri kommer over. Den styggere (hmm... i mine øyne i alle fall) grafikken, det (i mine øyne) kjedeligere landskapet, samme dårlige stemmeskuespillet fra F3. Vel det var for mye negativt til at jeg noen gang har kommet forbi 3-5 timers spill tid. Dette til tross for at Vegas blir omtalt som ett tilbake til røttene spill.

Lenke til kommentar

Jeg fikk samme inntrykket av New Vegas, men det kom seg etter ca. fem timers spilletid og det begynte å føles som en fortsettelse av Fallout 3.

Jeg rotet meg inn i en tilleggspakke, eller hva det nå var og slet seriøst med å drepe den minste ting. Helt uforståelig for meg, og jeg gikk litt lei og vurderte å gi opp, men etter litt søking, fant jeg ut  at jeg var altfor lav level.  Jeg var bare level 12-ish og anbefalt level var rundt level 30  :)

 

Hvis nå bare kalenderen kunne skynde seg litt så jeg får spilt firer'n :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...