Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøpt meg EVO 8, hva skal jeg gjøre med den? (styling/tuning tips?)


HuskyHaugen

Anbefalte innlegg

Da har jeg gått til innkjøp av drømmebilen :) EVO VIII RalliArt. Slenger ut noen bilder.

Men dette er hva jeg har lyst på:
- Foilere bilen svart (utenom spoileren, taket og panseret som er i karbon)

- Kjøpe karbonfiberdører fremme og bak på begge sidene)

- Skite til røde og blanke lykter

- Sote lyktene foran

- Skifte kanal

- Skifte til MR-bakfanger

- Skifte forfanger

- Skifte bagasjelokk til karbon!

 

Motormessig: Sette på HKS dump og større turbo.

 

Tips? =)

post-312320-0-68084700-1384432067_thumb.jpg

post-312320-0-39700700-1384432204_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fullkarbon er konge! Var redd det var folie, noe som etter min mening bare er teit.

Du burde absolutt sjekke ut Alcantara ja. Passer seg svært godt i en slik bil!

 

Hvordan er det med forsikring hvis dette er førstebilen? :p

 

Og hvis du skal foliere svart ville jeg gått for felger i en annen lakk/farge (digger dog de som er på bildene i fra OZ). Syns svart på svart er utrolig kjedelig, men det er nå min mening.

Lenke til kommentar

48 000 i ansvars... Har gode kjenninger i selskapet da :) hehe

 

Ja. tenkte på kanskje røde, eller hvite Enkei eller Rota felger?

Ja svart på svart er liksom sick fett og litt kjedlig så samme tid.

Denne er jo svart på svart på svart. Altså lyktane, lakken og felgane. Syns det er råporn, men det er nå meg :)5098_1.jpg

Lenke til kommentar

gratulerer med en flott og samtig rå bil.

 

er det matt sort du skal foliere den i? i så fall tror jeg at du med hell kunne ha beholdt felgene. for da blir hvite litt "mye" om du forstår meg rett.

saken er en annen om du skal ha den mer blank. da kan du sikkert beholde felgene men bør vurdere en krommet/farget ytterkant på felgene. denne kanten trenger ikke være så bred, nærmest kun ment som en kontur av skillet mellom dekk og felg. det kan se ut som det blir vanskelig på din felg dog. selv om det sikkert er mulig og blitt enda bedre siden eikene har brutt linjen helt i ytterkant.

Lenke til kommentar

Gratulerer med kul bil.

 

Vise at du bruker penger, det blir jo ikke harry, det blir kaksete.

 

Så kan jeg si til deg som jeg sier til alle andre.. HKS SSQV er en dumpventil du blir lei av i lengden. Jeg røsket av min og satte på turbonetics dumpen etter et par mnd.

 

Ang bytte av turbo, gjør "turbo supporting mods" først. Bedre luftfilter, bedre eksos, en skikkelig justerbar dump, større og bedre IC.. Osv.

Lenke til kommentar

Jo sant, riskoker, men syns det blir unødvendig å betale mye mer for karbon, også gjemme karbonlooken. Liker at fibrane lyser ut til folket.

Hehe kanskje det, Supersaxy

 

Pass ihvertfall på at om du skal bruke penger på karbon-deler så kjøp drycarbon. 99% av delene du ser på biler rundt om i norge er wetcarbon og veier fort mer enn originaldelen. Panser er en typisk ting folk tror de sparer mye vekt på, selv med wetcarbon, men egentlig betaler man i dyre dommer for looken.

 

Som noen her allerede har nevnt. IKKE bytt turboen før du har fått alt av support til den opp til den ekstra belastningen.

 

EVO 8-9 har et ganske strengt og hyppig service-skjema, så ta deg tid til å sjekke at alt er i orden og gjort tidsnok før du bruker pengene på annet.

 

EDIT: Om du har kontakt med tidligere eier spør om han har hatt noe trøbbel eller feilkoder på TC eller AYC. Hender at diffene kuker til om bilen er behandlet "dårlig" og det er aldri billig.

Endret av RunRookieRun
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...