Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Romkamerat med kjæreste


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Problemet ligger jo litt i at vi ikke har lyst til å ha noe med henne å gjøre lenger - da vil vi naturligvis ikke at hun skal bo der heller. Han vil ikke bo med henne heller, siden han mener at de er for tidlig i forholdet til det. Pål klarer/tør ikke å sette foten ned fordi hun klikker mongo og flykter (som fortalt) dersom noe går i mot henne.

 

Anonymous poster hash: ee634...3e8

 

Det er akkurat det som er poenget. Ved å be henne flytte inn for godt om hun først skal bo der gjør at Pål setter foten ned siden han mener det er for tidlig (evnt flytter hun inn, han blir til slutt lei og slår opp). Og hun kommer nok mest sannsynlig til å ikke ville betale leie. Det er en utrolig enkel løsning. Si at når hun først bor der må hun betale like stor leie som dere.

Lenke til kommentar

Hun bor jo der allerede? Bare ikke på papiret.

Pål har ikke satt foten ned før da gjør hsn nok ikke det nå heller.

Unner ingen å rote seg borti ett menneske med store psykiske problemer. Det er veldig vanskelig å komme seg vekk fra slike personer. Det er ikke alltid nok å gjøre det slutt.

Men det er det som er problemet. Hun bor der uten konsekvenser (betale leie) og han har kjæresten sin der uten obligasjoner (det bor ikke formelt sammen). Det er jo selvfølgelig problemfritt for de begge. Setter man hardt mot hardt så må hun betale leie, noe hun antageligvis ikke vil, og han må si ja til å bo sammen med henne, noe han ikke vil. Situasjonen vil være det samme for TS, men for kjæresteparet blir det plutselig ikke så problemløst å bo sammen da de faktisk både må betale leie, og faktisk bo sammen. Da vil kanskje jentekjæresten heller finne et annet sted begge bor, han vil ikke bo sammen o.l - de blir tvunget til å faktisk gjøre noe så lenge hun MÅ betale leie fra nå av.

Endret av PhelpsTransposed
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Vel, skal de tilby henne å bo der bør det jo gå riktig for seg. Dvs. huseier må inn i bildet å godkjenne at de blir 4 (istedenfor 3). Det kan jo kanskje by på noen utfordringer.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Denne historien minner meg veldig om en historie jeg selv opplevde for en liten stund siden. Ekkel dame oppholder seg konstant sammen med kompisen min og meg. Det hele endte med at jeg aldri sa SKIKKELIG i fra, og nå er hun gravid, og kompisen min ser jeg nesten aldri lenger.

 

TS, gjør deg selv en tjeneste. SI FRA! Det er jævlig kjipt å snakke om det der og da, men gud bedre hvor mye bedre ting blir etter hvert.

Lenke til kommentar

Denne historien minner meg veldig om en historie jeg selv opplevde for en liten stund siden. Ekkel dame oppholder seg konstant sammen med kompisen min og meg. Det hele endte med at jeg aldri sa SKIKKELIG i fra, og nå er hun gravid, og kompisen min ser jeg nesten aldri lenger.

 

TS, gjør deg selv en tjeneste. SI FRA! Det er jævlig kjipt å snakke om det der og da, men gud bedre hvor mye bedre ting blir etter hvert.

Jeg har virkelig prøvd å sagt i fra - men jeg har ikke "sagt hva jeg mener" fremfor hun. Det er nok det som gjenstår.

 

Liten oppdatering: Min mor, som jeg har spurt etter råd i denne saken, har - uten at jeg visste om det - fortalt om problemstillingen til faren til Pål. Det er derfor Pål og faren tydeligvis hadde en prat, som Pål har sagt til meg. Faren hadde visstnok forstått problemet, men han skjønte samtidig at det var relativt lite for hva han kunne gjøre.

 

Men det er det som er problemet. Hun bor der uten konsekvenser (betale leie) og han har kjæresten sin der uten obligasjoner (det bor ikke formelt sammen). Det er jo selvfølgelig problemfritt for de begge. Setter man hardt mot hardt så må hun betale leie, noe hun antageligvis ikke vil, og han må si ja til å bo sammen med henne, noe han ikke vil. Situasjonen vil være det samme for TS, men for kjæresteparet blir det plutselig ikke så problemløst å bo sammen da de faktisk både må betale leie, og faktisk bo sammen. Da vil kanskje jentekjæresten heller finne et annet sted begge bor, han vil ikke bo sammen o.l - de blir tvunget til å faktisk gjøre noe så lenge hun MÅ betale leie fra nå av.

Hun var klar til å flytte sammen med han etter å ha vært i lag i tre måneder. Hun sa at årsaken til at hun ikke hadde gjort noe ut av samtalene våres, var at hun var uenig i utfallet/løsningen vi kom frem til. Hun ville enten flytte inn, eller at Pål skulle flytte ut. Det er skummelt å kreve at hun skal betale for noe, for da har hun plutselig en unnskyldning til å være der. På spørsmål fra dama om Pål vil flytte sammen med henne, så har han verken svart ja eller nei. "Tjaaamjaa, kanskje det ja..." - det er kun til meg han har sagt han ikke vil flytte sammen med henne.

 

Hun er altså helt klar for å flytte inn, noe vi ikke vil.

 

Anonymous poster hash: ee634...3e8

Lenke til kommentar

Det er ikke noe poeng i å prøve å snakke med Pål lengre, han er tydeligvis en pingle uten selvtillit. Ingen mann med respekt for seg selv ville ha holdt ut så lenge med en sånn skapning. Han må tydeligvis manne seg opp alene, og ta hånd om det selv. Si det rett ut til henne, hvor ubegripelig fucked up hun er, hvor dum hun er, og hvor ekkel og jævlig hun er. Få henne til å hate dere, nok til at hun aldri vil være i samme leilighet som henne. Hun fortjener ikke å høre noe annet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Jeg har virkelig prøvd å sagt i fra - men jeg har ikke "sagt hva jeg mener" fremfor hun. Det er nok det som gjenstår.

 

Liten oppdatering: Min mor, som jeg har spurt etter råd i denne saken, har - uten at jeg visste om det - fortalt om problemstillingen til faren til Pål. Det er derfor Pål og faren tydeligvis hadde en prat, som Pål har sagt til meg. Faren hadde visstnok forstått problemet, men han skjønte samtidig at det var relativt lite for hva han kunne gjøre.

 

Hun var klar til å flytte sammen med han etter å ha vært i lag i tre måneder. Hun sa at årsaken til at hun ikke hadde gjort noe ut av samtalene våres, var at hun var uenig i utfallet/løsningen vi kom frem til. Hun ville enten flytte inn, eller at Pål skulle flytte ut. Det er skummelt å kreve at hun skal betale for noe, for da har hun plutselig en unnskyldning til å være der. På spørsmål fra dama om Pål vil flytte sammen med henne, så har han verken svart ja eller nei. "Tjaaamjaa, kanskje det ja..." - det er kun til meg han har sagt han ikke vil flytte sammen med henne.

 

Hun er altså helt klar for å flytte inn, noe vi ikke vil.

 

Anonymous poster hash: ee634...3e8

 

 

Men hun bor jo der i praksis allerede, uten å betale for seg? Er dere sikre på at hun virkelig har penger og lyst til å betale 3-5k i måneden? Og når dere foreslår at hun skal betale for seg kanskje dere tvinger Pål til å manne seg opp og slå opp?

Lenke til kommentar

Men hun bor jo der i praksis allerede, uten å betale for seg? Er dere sikre på at hun virkelig har penger og lyst til å betale 3-5k i måneden? Og når dere foreslår at hun skal betale for seg kanskje dere tvinger Pål til å manne seg opp og slå opp?

 

Eller får han og de andre en ny FAST rom "kamerat" noe de absolutt ikke vil. Samtidig blir jo da Pål stuck med hun dama.

 

Stemmer for at dere tar en alvorsprat med Pål. Ikke om at hun er i leiligheten deres, men at hun rett og slett må ut av livet hans. Ikke en forsiktig eller diskre samtale, men rett og slett en intervension!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...